פורעים ערבים תקפו יהודים בהר הבית ושוחררו - סרוגים

פורעים ערבים תקפו יהודים בהר הבית ושוחררו

פורעים ערבים תקפו באבנים קבוצת יהודים שעלו להר הבית, אחד היהודים נפגע, המשטרה עצרה את הפורעים ושחררה אותם לאחר מספר שעות בלבד. עו"ד בלייכר מחוננו "שחרור החשודים הינו דבר תמוהה ביותר מאחר שמדובר באירוע חמור ביותר במקום רגיש ביותר"

author-image
פורעים ערבים תקפו יהודים בהר הבית ושוחררו
  (צילום ארכיון: סלימאן חאדר/פלאש90)

ארבעה פורעים ערבים שנעצרו בשבוע שעבר לאחר שהשליכו אבנים לעבר יהודים שסיירו בהר הבית, ואף פצעו את אחד היהודים, שוחררו מספר שעות לאחר המעצר.

הסיפור התרחש בשבוע שעבר, בעת שקבוצת יהודים סיירה בהר הבית. במהלך הסיור תקפו פורעים ערבים את חברי הקבוצה, כאשר אחד מחברי הקבוצה נפגע באורח קל.

המשטרה פעלה ואיתרה ארבעה חשודים, ערבים תושבי יהודה ושומרון שקבלו אישור מיוחד להגיע להר הבית לרגל חודש הרמדאן. החשודים נעצרו על ידי המשטרה והובאו לחקירה במרחב דוד. אך כאמור למרבה הפלא, בסיומה של החקירה שוחררו ארבעת העצורים לשטחי הרשות ונמנעה מהם הכניסה לישראל.

עו"ד חיים בלייכר ממחלקת נפגעי עבירה בארגון חוננו המייצג את היהודים שהותקפו באבנים שלח מכתב בהול למשטרת ישראל "מרשיי עלו בקבוצה של 11 איש להר הבית. בחלק הדרומי של הר הבית החלו להיזרק לעברם אבנים ושאר חפצים מכיוון כיפת הסלע. מרשיי ונוכחים נוספים נפגעו מהאבנים ולמרבה הנס לא נזקקו להתפנות לטיפול רפואי בבי"ח." פותח בלייכר את מכתבו.

"פורסם ע"י דוברות המשטרה על מעצר 4 חשודים תושבי השטחים אשר היו מעורבים באירוע הנ"ל בהודעה נאמר כי החשודים שוחררו בתנאים. שחרור החשודים הינו דבר תמוהה ביותר מאחר שמדובר באירוע חמור ביותר במקום רגיש ביותר." ממשיך בלייכר.

בלייכר מזכיר את התנהלות המשטרה בתיקים דומים "פעמים רבות באירועים אחרים של זריקות אבנים המשטרה מבקשת מעצר עד תום ההליכים. תמוה הדבר מדוע חשודים אשר מהווים סכנה לציבור משוחררים סמוך לאחר האירוע בו הם נחשדים. חזקה כי חשודים אלו שניצלו מחווה ואת היתר כניסה להר הבית כדי ללבות שם מהומה ולתקוף אזרחים לא יהססו לחזור על מעשים אלו וקשים מאלה אף במקומות אחרים. מה עוד שמדובר בחשודים תושבי השטחים מה שמקשה על המשטרה להזמינם לחקירות או לדיונים במשפטם." הוסיף.

עו"ד חיים בלייכר מלווה את הנפגעים מטעם מחלקת נפגעי עבירה בארגון חוננו. מטרת המחלקה לוודא כי תלונות מעין אלו מקבלים את הטיפול הנכון וכי זכויותיהם של נפגעי העבירה אינם נפגעות. כמו כן, המחלקה עוקבת אחרי התקדמות החקירה וזאת במטרה למיצוי הדין המלא עם הפורעים" הסבירו בחוננו.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו