השבוע (ב') התקיים במכללה האקדמית הרצוג בגוש עציון ביקור של כ50 עובדים ממינהל עובדי הוראה במשרד החינוך שהגיעו להתרשם מצורות הלמידה ומהפרויקטים הייחודיים במכללה.
הקבוצה התחלקה לארבעה קבוצות שהשתתפו בסדנאות שונות.
סדנא אחת נערכה עם מכון "עד הנה" מכון מחקר ייחודי בו שותפים חוקרים מהמגזר החרדי שחוקרים את יהדות גליציה ובוקובינה. בסדנא הציגו החוקרים את המכון וספרו על תהליך יצירתו מתוך המחשבה על החברה החרדית כמאגר של ידע וסקרנות, ומתוך מגמה להשתלבות חרדית משמעותית בשיח המחקרי והאינטלקטואלי של החברה הישראלית
בסדנא עם "יסודות"- המרכז לליבון ענייני דת ומדינה העוסק בהעמקת השיח בחברה הישראלית, נפגשו המבקרים עם צורת השיח אותו מבקש המכון להתוות, "אנו מבקשים לברר כיצד ניתן לצאת מהמצב של מעגל בלתי נגמר של האשמה הדדית וסתימת פיות הדדית בדיון הציבורי המוכר. "סיפרה מנהלת המכון רוחמה גבל-רדמן, "שאלנו, כיצד ניתן להשתחרר ממעגל האשמה חירש זה, כיצד ניתן לצאת מתוך 'סכסוך' עקר אל מחלוקת פורה ומקדמת יחד עם תפיסות העולם השונות ואיך מנהלים קונפליקט. כמו כן, בחנו, מי באמת מנהל את הדיון ומה תפקידה של התקשורת כבמה כנה לחופש ביטוי ושוק דעות, ככלי הרסני ובה בעת כלי מאפשר ובונה חברה".

בסדנא של התכנית "לפני ולפנים", תכנית בהשראת ישיבת "מקור חיים" חוו האורחים את מה שעומד בבסיס התוכנית: המפגש. מפגש של ילד ומורה, מפגש של ילד וטקסט, מפגש של ילד עם עצמו והמורה עם עצמו. את עצם האפשרות להגיע אחד לשני והפלא שבדבר, את העדינות והזהירות הנדרשים, את הסקרנות, את הרווח ואת אינסופיותו של המפגש עם האחר ממני. "ניסינו במהלך הסדנא להעביר דרך ההתנסות והחוויה של אנשי משרד החינוך מעט מן המעט מהאדנים עליה מושתת התוכנית" מספרת מיכל קורניץ שהעבירה את הסדנה.
"דברנו על האמונה שהמשאב העיקרי שיש לנו הוא המורה. לכן, אנו משקיעים בעבודה איתו, בהרחבת עולמו הפנימי הרגשי, המחשבתי והנפשי. אנו מאמינים שמורה לומד הוא מורה מלמד. אנשי משרד החינוך שיתפו איתנו פעולה בכיף וכך יכלו לטעום בעצמם ולא רק "לשמוע על". הסדנה האחרונה שהועברה ע"י ד"ר שלמה ישי מתכנית תל"מ (תכנית להכשרת מחנכות בכיתה) עסקה באתגר חינוכי בסיסי – לתת לתלמיד תשובות היום לשאלות של המחר.
וכיצד מחנכים תלמידים במציאות של עולם משתנה. בסדנה נחשף טפח מה- DNA של "מורה טוב – מורה לחיים" ומתוך כך ההתייחסות לאתגר העכשווי של חינוך במציאות משתנה. מציאות של רשתיות אנושית – רשתות חברתיות ורשתות מידע. הרב נח גרינפלד, מנהל אגף הכשרת עובדי הוראה במשרד החינוך, סיפר בהזדמנות זו על היסטוריית המעבר של המכללה ממכון הוראה למכללה להוראה ועל ההתפתחות עם השנים שהביאה אותה להיות המכללה הדתית הגדולה בארץ וכעת היחידה בחמ'ד שנמצאת בתהליך מתקדם של מעבר לוועדת תכנון ותקצוב של המועצה להשכלה גבוהה.
ראש המכללה, הרב ד"ר יהודה ברנדס, סיכם את הביקור בסיפוק וציין כי זו הייתה הזדמנות נוספת לחשוף את האנשים שבתוך המערכת לתוכניות המשמעותיות שנוצרו במכללה ולגדילה המשמעותית שלה.


מה דעתך בנושא?
0 תגובות
0 דיונים