במסגרת חגיגות 50 שנה לאיחוד ירושלים ביקשו במכללת הרצוג לחשוף את הסטודנטים והסטודנטיות המשתתפים בתכנית רג"ב (ראש גדול להוראה) לפן הרלוונטי ביותר אליהם בירושלים- הפן החינוכי.
השבוע כחלק מההעשרה המייחדת את התכנית הם יצאו לסיור מיוחד בעקבות מוסדות חינוך ומחנכים מיתולוגיים בירושלים.
הסיור התמקד בתהליכים מרחיקי הלכת שהשפיעו על התפתחותם והקמתם של בתי הספר החדשים בעיר בסוף המאה ה-19 ובראשית המאה ה-20. את הסיור הדריכו ד"ר ראובן גפני ותמר כהן שנתנו הצצה מרתקת ופתחו חלון להשקפת העולם ולשיח הפדגוגי הסוער של הספרדים והאשכנזים, המשכילים והשמרנים, המתנגדים והחסידים בקהילת ירושלים המגוונת של אותם הימים. בין היתר סיירו הסטודנטים בתלמוד תורה "עץ החיים", בית הספר כי"ח אליאנס, בית הספר למל, הגימנסיה העברית ברחביה ובית מדרש למורים בבית הכרם.
ד"ר ברכי אליצור וד"ר תמי קמינסקי, רכזות תכנית רגב במכללה סיכמו את הסיור ואמרו כי: "מלבד הידע ההיסטורי החשוב, הסיור חשף את הסטודנטים בתכנית המצוינים לשאלות דוגמת חינוך מצוין מהו, מה מציין חינוך ומה הופך מוסד חינוכי לראוי לציון."

מה דעתך בנושא?
0 תגובות
0 דיונים