ברית הזוגיות: לא להתעקש במקום שלא חייבים - סרוגים

ברית הזוגיות: לא להתעקש במקום שלא חייבים

אנחנו מנצלים את הכוח הפוליטי שלנו ומתעקשים על נושא שאין לנו בו שום עניין. אין שום סיבה שלא לאפשר לפסולי חיתון להירשם במודל של ברית הזוגיות. הם ממילא עושים את זה דרך נישואין בקפריסין, ונרשמים בסוף במשרד הפנים כזוג נשוי. אם לא נשכיל להתגמש היכן שניתן, אנחנו נאבד בסוף הכל

author-image
ברית הזוגיות: לא להתעקש במקום שלא חייבים

החודש ה – 17

הנושא היה נישואים אזרחיים. הקהל הורכב ממאות בחורים ובחורות ממכינות חילוניות. ברקע נצפתה גם כיפה אחת. שלושה מבין חברי הפאנל טענו בתוקף שהמונופול של הרבנות על הנישואין הוא כפייה דתית רעה. דבריהם המנומקים זכו למחיאות כפיים מהקהל, שלא הבין באיזו זכות הרבנות כופה עליו את ערכיה הדתיים.

אחרי שלושת הדוברים הגיע תורו של ה'דוס' לדבר. הקשבתי לדברים הנוקבים והבטתי בהנהונים שבקהל. תהיתי ביני לבין עצמי למה לכל השדים והרוחות הייתי צריך את זה. תהום השקפתית פעורה בינינו. למה שיקשיבו לי?

הם הקשיבו. הקשיבו בעניין ובצורה מכובדת. בסוף בסוף, הם אפילו מחאו כפיים (כנראה כאות הערכה לאומץ שלי להגיע…). אבל, לא רק הם הקשיבו. גם אני הקשבתי. הקשבתי והרהרתי.

מכל ועדת שקד – רק הסעיף נגד ההסדר נשאר

אחת לכמה שבועות, כשאני נזכר במה שנשאר מוועדת שקד אני מתמלא בעצב. מכל הסעיפים הרבים שנועדו לגייס בני ישיבות לצבא, נותר בסוף היום רק סעיף מעשי אחד. הסעיף הקובע שבני ישיבות ההסדר ישרתו עוד חודש. כל הסעיפים האחרים בוטלו, כשהוקמה הממשלה הנוכחית.

למה זה כל כך מעציב? בגלל הקטנוניות. אני מבין היטב את המתנגדים לשירות המקוצר בן 16 החודשים של בני ישיבות ההסדר. לו החודש הנוסף היה מקל במשהו את הנטל על הצבא הייתי מתכסה בשתיקה. אבל החודש הנוסף לא נותן כלום. כלום. אנשי אכ"א הבהירו בצורה חד משמעית שהצבא עובד ביחידות של ארבעה חודשים ולכן כל תוספת שירות הקטנה מארבעה חודשים לא תעזור, ורק תוסיף עלות כספית.

ואני יודע כמה תורה אפשר ללמוד בחודש. ואני יודע כמה דפי גמרא יכלו ללמוד בחורי ההסדר בחודש ה-17. ואני יודע שהציבור שמולנו סתם התעקש על החודש הנוסף הזה.

ובכל פעם שאני נזכר בחודש ה-17 אני מצטער. אני מצטער על התורה החסרה. אני מצטער על הקטנוניות. אף אחד לא מרוויח כלום מהחודש ה-17, אבל למה לוותר ל'משתמטים' על החודש הזה. 'גם לנו גם לכם לא יהיה'.

מתעקשים סתם נגד 'ברית הזוגיות'

ובחזרה אל הפאנל. הדבר שהכי הרתיח את הקהל הערכי שישב מולי היה נושא פסולי החיתון. 'כשאתם מכריחים אנשים להתחתן בחתונה דתית במקום בחתונה אזרחית זה משהו אחד' טענו מולי בלהט, 'אבל כשאתם מונעים מאנשים שהם אזרחי המדינה (והם פסולי חיתון) להתחתן, זה כבר ממש כפיה דתית. אם אתם לא מוכנים לחתן אותם תתנו להם להתחתן במקום אחר…', המשיכו ותקפו אותי.

למרבה הצער, הטענות הללו הזכירו לי את פרשת החודש ה-17 רק בצורה הפוכה. פסולי החיתון הללו נוסעים לקפריסין, מתחתנים שם בנישואין אזרחיים ואז חוזרים לארץ. אם אנחנו לא מוכנים לחתן אותם ברבנות (מסיבות מוצדקות כמובן). מדוע לא לתת להם להירשם במודל של ברית הזוגיות. איזה נזק יגרם מכך?

לא התעצלתי, בשבועות שחלפו מאז אותו פאנל ניסיתי לברר אם יש הגיון מאחורי ההתעקשות למנוע מפסולי חיתון להירשם בארץ במודל של 'ברית הזוגיות' (מודל שכבר קיים כיום). עמלתי והעליתי חרס בידי, לא מצאתי ולו נימוק אחד טוב לכך.

אנחנו מנצלים את הכוח הפוליטי שלנו ומתעקשים על נושא שאין לנו בו שום עניין. אין שום סיבה שלא לאפשר לפסולי חיתון להירשם במודל של ברית הזוגיות. הם ממילא עושים את זה דרך נישואין בקפריסין, ונרשמים בסוף במשרד הפנים כזוג נשוי.

אם לא נתגמש – נאבד את הכל

אנחנו מפעילים כוח כנגד הציבור החילוני ומופתעים כשהכוח הזה חוזר ומופעל נגדנו. זה קרה לנו בעניין החנויות בתל אביב כשניסינו ללכת בכל הכוח נגד הציבור החילוני וחטפנו בחזרה. זה יקרה לנו גם בנושא הנישואין האזרחיים. אם לא נשכיל להתגמש היכן שניתן, אנחנו נאבד בסוף הכל.

אנחנו מתגאים בזה שאנחנו, הציבור הדתי לאומי, מהווים גשר בין הציבור החילוני לחרדי. כמו שהדברים נראים עכשיו אנחנו לא גשר אלא אסקופה הנדרסת. אין לנו שום אמירה משלנו. חלק מאיתנו הולך עם החרדים ומתנגד לכל שינוי, חלק אחר הולך עם החילונים. האם אין דרך שלישית? האם בגלל שהחרדים מתנגדים לכל ויתור בענייני דת ומדינה נגזר עלינו להלחם כאן כל היום את מלחמות הדת המיותרות הללו? האם לא נוכל לבנות גשר של אמון בין חלקי העם המשוסע הזה?

אין הדבר תלוי אלא בנו.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
ההתעקשות הזו תשמור על מדינה יהודית
| 15-05-2017 16:30
לא הכל מושלם וצריך לדעת להבדיל בין עיקר לטפל. יש הרבה זוגיות , שיש להם אפשרות להתחתן ברבנות , בלי נישואין. זה עצוב מאוד במיוחד מבחינת האשה. אין שליטה על הכל אבל מה שאפשר לשמור שומרים.
2
למה לא נתיר אונס ברחוב?
| 15-05-2017 18:07
גם ככה מי שרוצה לעשות את זה יעשה את זה במועדון. למה לא נתיר רכישת סמים ברשות הרבים? גם ככה מי שרוצה לרכוש סמים יעשה זאת בשקט. למה לא נתיר לנסוע במהירות של 200 קמ"ש? גם ככה מי שרוצה לעשות זאת יעשה את זה כשאין משטרה. מסיבה אחת פשוטה: לא לתת לכך לגיטימציה.
למה שלא נוציא להורג את כל החילונים וזהו?
דני | 19-05-2017 13:53
3
כוכב
נוי | 15-05-2017 23:45
בשביל זה באנו לארץ?!?! כדי לא להפסיד הכול? הזוי עד כמה לא מבינים שיש עקרונות שלא מוותרים עליהם ולהיפך רק מתקדמים!
4
טענה והיפוכה
משה | 15-05-2017 23:58
כבוד הרב מתלונן על החודש הנוסף שהוא מה שנשאר מועדת שקד ואז אומר - למה לא לוותר בנושא ברית הזוגיות? אבל היא הנותנת - וויתרת כמחווה של רצון טוב על חודש תורה ובסוף הסתבר שאתה היחיד שויתרת ושיצאת פראייר, אז מה אתה מציע? לוותר על נושא ברית הזוגיות ושוב לצאת המוותר היחיד? וזו לא סתם חשבונאות - הרי ברור לכולם שהכל יגרר כאן למערכות המשפטיות שיפסקו כמו שבדרך כלל הן פוסקות. עד שהמצב הזה לא ישתנה, חלילה וחס לצאת ממחסות ולוותר על איזשהו מאחז, כי הם ישר יגישו בגץ ויגידו - אז גם תשיא הומואים, אז גם תשיא פסולי חיתון , אז גם תשיא יהודיה וגוי והפוך ויבוא איזה שופט נאור ויאמר - אם אתה מרשה להם להתחתן למה אתה לא מרשה להם להתגרש? ואז מה תעשה? תגיד להם - אני היחיד שויתרתי? רציתי לצאת 'נאור' ו'בא לקראת'? כל עוד המערכת הזאת קיימת - אסור לוותר ולו בפסיק. לקח מוועדת שקד. וחבל שלא הכניסו בחוק אז שאם מבטלים סעיפים ממנו, גם הסעיף של ההסדר מתבטל. ולגבי טענות של חילונים - עם כל הכבוד, מי שסוחב את כל הדיון הזה למחוזות הטרלול הפוסט מודרני זה השיח החילוני שמקצין ודורש כל הזמן לזרוק את החתונה היהודית לפח ולהפוך את ישראל לאיזה לאס וגאס שאנשים מתחתנים אצל שופט בצד אחד ומתגרשים בצד השני. עם כל הצער שזה גורם לחלק מהאוכלוסיה - זה לא אומר שצריך לבטל את זה כי מישהו לא מבין למה זה. מי שלא מבין - שילך ללמוד. כרגע, כיון שהם תוקפים באמצעות בג"צ כל זיק יהדות במדינה - אין שום סיבה לצאת מהביצורים
5
טעות בידך - ההתגמשות היא שתגרום לנו לאבד את הכל!
גג | 16-05-2017 9:54
6
אתה צודק (בלאבד הכל) וכנראה שכבר שם
אמיר | 16-05-2017 13:37
אחרי 9 שנים בזוגיות עם 4 ילדים משותפים (והם לא פחות יהודים מאם היינו נשואים), ניגשנו השבוע לחתום על "ברית זוגיות". לא כי אנחנו פסולי חיתון. לא כי אחד מאיתנו הוא לא יהודי. רק כי אנחנו לא רוצים טכס שלא קשור אלינו.
7
נישואים אורתודוכסים אינם נישואים יהודים
נישואים אורתודוכסים אינם נישואים יהודים | 20-05-2017 18:54
ומבוססים אך ורק על שקרים.הדתיים ברוב חוצפתם מתנגדים לנישואים אזרחים בגלל שינאתם החולנית לחילונים ובטענה השיקרית שזה יגרום להתבוללות בשעה שמדינת ישראל ,על אפו של המימסד האורתודוכסי האנטישמי ועוכר ישראל ושונא יהודים, מכירה בנישואים אזרחים בחו"ל ובנישואים הנ"ל אפשר להתבולל כמה שרוצים. כמו כן מוסד החרבנות עוכר ישראל הוא ג'ובים מיותרים עבור טפילים , פרזיטים , אוכלי חינם ובראש וראשונה שונאי חילונים ונשים.
8
אנחנו לא גשר ולא רוצים מלהיות גשר, אתם בגוש גם לא גשר
יעקב | 04-06-2017 18:29
אתם צעד קטן מהרפורמים, מעניין מה חושב על זה שרגא הבר