הדרך הבטוחה להוזלת הוצאות רכב - סרוגים

הדרך הבטוחה להוזלת הוצאות רכב

רכב פרטי הוא עדיין אמצעי התחבורה הנפוץ ביותר בקרב המגזר החרדי. כתוצאה מכך, הוצאות תחזוקה חודשיות מושפעות באופן ישיר מעלויות הביטוח. אז איך חוסכים בהוצאות הרכב בלי להתפשר על תחושת הביטחון? הנה כמה טיפים שיכולים לעזור

author-image
הדרך הבטוחה להוזלת הוצאות רכב
  הוזלה בהוצאות הרכב (צילום: pixabay.com)

התחבורה הציבורית בישראל לוקה בחסר ובאזורים צפופים במיוחד בבני ברק, מאה שערים ושכונות חרדיות נוספות בארץ כבר קשה מאוד להתנהל ללא רכב פרטי. השימוש ברכב פרטי חוצה קבוצות גיל ורלוונטי בעיקר עבור בעלי משפחות. עם זאת, לצד הנוחות והזמינות נדרשת הוצאה כספית לא מבוטלת לאחזקת הרכב.

אחת ההוצאות העיקריות באחזקת רכב פרטי היא על הביטוח. בעלי רכבים חייבים על פי חוק לרכוש ביטוח חובה, שנועד לכסות נזקי גוף של הנוסעים ושל הולכי רגל שנפגעו עקב השימוש ברכב. לצדו יש גם ביטוח רכב רכוש שמורכב מביטוח מקיף וצד ג'. זהו ביטוח רכב המכסה נזקי רכוש בלבד והפוליסה מבוססת על נוסח תקני שמופיע בתקנות משרד האוצר.

טיפים להוזלה מיידית בעלויות הביטוח

הציבור הדתי יכול להוזיל את ביטוח הרכב מעבר לכל צרכן רגיל. קודם כל, בקהילה הדתית והחרדית אין צורך בביטוח במהלך שבתות וימי חג. המשמעות היא צמצום של עשרות ימי ביטוח בשנה וחיסכון של אלפי שקלים בפרמיה המצטברת. כל מה שצריך לעשות על מנת ליהנות מההטבה הזו הוא לעדכן את חברת הביטוח ולדאוג לרכישת פוליסה מתאימה.

שנית, הוזלת ביטוח רכב היא פונקציה של גיל הנהג ומספר שנות הרישוי. רוב הנהגים במגזר החרדי הם מעל גיל 21, וכתוצאה מכך רמת הסיכון שנוטלת על עצמה חברת הביטוח יורדת. הירידה ברמת הסיכון מגולמת במחיר הפרמיה ועלות הפוליסה. כדאי לעדכן את חברת הביטוח על גיל הנהג הצפוי להשתמש ברכב ולנצל הטבות לנהגים זהירים בלי היסטוריית תביעות ותאונות.

יש לכם רכב משפחתי עם מפרט טכני סולידי? הרווחתם

מאפייני הרכב משפיעים באופן ישיר על עלויות הביטוח. ברכב פרטי למשל בודקת חברת הביטוח פרמטרים כמו סוג דלק, נפח מנוע, כוחות סוס ומערכות בטיחות. מי שקונה במגזר הדתי רכב משפחתי סולידי יכול לחסוך בעזרתו אלפי שקלים בשנה.

רכב סטנדרטי (צילום: pixabay.com)

רכבים משפחתיים מגיעים מטבע הדברים עם מפרט טכני בסיסי שכולל נפח מנוע של 1,600 סמ"ק ועד 100 כ"ס. הם מצוידים במערכת למניעת נעילת גלגלים, מערכת לבקרת יציבות, מערכת התרעה על אי שמירת מרחק ומערכת התרעה על סטייה מנתיב. היות ואלו ממילא הרכבים הפופולאריים ביותר עבור משפחות ברוכות ילדים במגזר החרדי, הם גם אחראיים על מחירי ביטוח רכב הנמוכים יחסית שמשלם קהל היעד הזה לעומת אוכלוסיות אחרות.

לסיכום, הוצאות חודשיות על הרכב לא חייבות להעיק על מסגרת התקציב של המשפחה הממוצעת. כדאי להיות ערניים למאפייני פוליסות ביטוח החובה והרכוש, ובעיקר להכיר את ההטבות של החברות למגזר הדתי לאומי והחרדי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו