3 דברים שאתם חייבים לבדוק לפני קניית רכב חדש - סרוגים

3 דברים שאתם חייבים לבדוק לפני קניית רכב חדש

מתכננים לקנות רכב חדש ולא בטוחים באיזה דגם לבחור? כדאי שתתאמו נסיעת מבחן ולא תשכחו להתאים את האופציות שעל הפרק למסגרת התקציב. בנוסף, חשוב שתכירו מראש את עלויות התחזוקה כדי שלא תופתעו

3 דברים שאתם חייבים לבדוק לפני קניית רכב חדש

רכב הוא מוצר צריכה בסיסי שבעזרתו ניתן לשפר בצורה משמעותית את איכות החיים. במדינה שבה התחבורה הציבורית לוקה בחסר והמרחק בין מרכזי הערים למרכזי העבודה והמסחר רק הולך וגדל, אין ברירה אלא להשתמש ברכב פרטי. בנוסף, יש היום תחרות גדולה סביב הנושא של מכירת רכב והנהנים העיקריים מכך הם הלקוחות שיודעים לנצל את המצב לטובתכם.

אבל מה באמת חייבים לבדוק לפני שקונים רכב חדש? הנה 3 דברים מרכזיים:

נסיעת מבחן

הרכב צריך להתאים לצרכים שלכם ושל המשפחה בטווח הקצר והארוך. אל תתרשמו מהפרסומות בטלוויזיה, ותאמו נסיעת מבחן. זכרו שהוצאה ממוצעת על רכב חדש עומדת נכון להיום על כמה עשרות אלפי שקלים לפחות, אז אין מקום לפשרות. נסיעת מבחן היא הכלי העיקרי שעומד לרשותכם בהשוואה בין דגמים מסוימים ובהתאמת סוג הרכב לצרכים האישיים.

נצלו את נסיעת המבחן כדי להגיע עם הרכב למסלול שאותו אתם עוברים בדרך כלל בדרך לעבודה או ללימודים. בדקו בעיקר את התגובות של הרכב, את נוחות הנסיעה מלפנים ומאחור ואת גודל תא המטען. כך תהיו בטוחים שעשיתם עסקה טובה ומוצלחת.

התאמה למסגרת התקציב

הסוד של רכישת רכב חדש הוא התאמה למסגרת התקציב. את התקציב תוכלו לקבוע תוך התייעצות עם הפקיד בבנק, או לאחר חישוב מסודר של ההכנסות וההוצאות בתא המשפחתי. התאימו את הרכב המועדף למסגרת התקציב וסננו אפשרויות לא רלוונטיות. אל תיכנסו לחובות מיותרים בגלל רכב חדש, כי סביר להניח שעם עוד קצת מאמץ תמצאו משהו שמתאים לכם.

בצעו השוואה בין אפשרויות למימון רכב. בדקו למשל האם משתלם לכם יותר לקחת הלוואה מהבנק, לקנות רכב במסלול ליסינג פרטי או לחפש רכב משומש מיד שנייה. במידה ואתם מוכרים את הרכב הנוכחי כדי לקנות רכב חדש, תצטרכו לוודא שהפער עולה בקנה אחד עם התקציב הקיים.

עלויות תחזוקה

עלויות התחזוקה קובעות בסופו של דבר עד כמה הרכב הפרטי משתלם עבורכם כמשפחה. בדקו איפה אפשר לטפל ברכב מסוים עוד לפני שאתם קונים אותו מהיבואן, כי סביר להניח שתצטרכו לבקר במוסך מורשה בשביל הטיפולים התקופתיים. במקביל, בררו מול סוכני הביטוח כמה יעלה לכם ביטוח רכב חובה, מקיף וצד ג' לדגמים מסוימים.

אחזקת רכב מושפעת מצריכת הדלק והביצועים. השוו בין דגמים מסוימים לפי המפרט הטכני ואל תתביישו להתייעץ עם אנשי מקצוע במידה ותתלבטו. ודאו שנפח המנוע של הרכב מתאים לכם ובדקו את נתוני צריכת הדלק שמפורסמים על ידי היצרן.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 1 דיונים מיין לפי
1
והסעיף הרביעי - לבדוק המחיר של הרכב באלבר למשל בעסקת 0
חיים | 18-04-2017 7:08
עסקאות 0 ק"מ זה אותו רכב באלפי שקלים פחות אז למה לממן סתם את תאוות הבצע של היבואנים?
אני העדפתי ללכת על אלבר בגלל....
חיים | 20-04-2017 10:18
העדפתי ללכת על אלבר בסוף בגלל שאני מכיר כמה אנשים שיצאו מאד לא מרוצים מעסקה דרך אלדן.
בדקתי ודרך אלדן יש לרוב מחירים יותר משתלמים ולא רק
שימי | 19-04-2017 0:38
ב0 ק"מ, אלא גם בקניה של רכב יד שניה. חשוב לעשות את ההשוואה הזו. אפשר לחסוך ככה אלפי שקלים