בעקבות דליפת כתובות המיילים: "סביר להניח שאתם, או מישהו שאתם מכירים, נפגע"

בעקבות דליפת כתובות המיילים: "סביר להניח שאתם, או מישהו שאתם מכירים, נפגע"

קובץ אקסל ששוקל למעלה מ200 גיגה בייט וכולל בתוכו רשימות של למעלה ממיליארד כתובות מייל עם פרטים אישיים, הוא רק חלק ממה שנחשף בגלל טעות של אחת מחברות הספאם הגדולות בעולם

author-image
בעקבות טעות: דלפו למעלה ממיליארד כתובות מייל
  (צילום:שטארסטוק)

חוקר אבטחת המידע כריס ויקרי מחברת MacKeeper, נדהם לגלות אוסף קבצים עצום, בו למעלה ממיליארד כתובות מייל החושפים את אחד ממבצעי הספאם הגדולים בהיסטוריה. להפתעתו הוא אפילו לא נזקק לבצע פעולות פריצה כדי להיכנס אליהם, בעקבות טעות או חוסר ידע בסיסי של חברת הספאם.

"מישהו שכח לשים סיסמה על הקבצים וכתוצאה מכך, אחת מאימפריות הספאם הגדולות ביותר נופלת עכשיו", כתב לפני כיומיים החוקר ויקרי בבלוג שלו. אוסף הקבצים העצום התגלו כקובצי גיבוי השייכים לחברת ספאם בשם River City Media, השולחת הודעות ספאם – ל-1.4 מיליארד כתובות מייל ברחבי העולם.

"סביר להניח שמישהו שאתם מכירים- נפגע"

להבנת גודל העניין מדובר בקובץ אקסל שנפחו שוקל יותר מ-200 גיגה-בייט וכולל 1,374,159,612 רשומות של כתובות מייל, שמות, כתובות אינטרנט ולעתים גם כתובות פיזיות של בעלי כתובות המייל. כך שללא ספק "סביר להניח שאתם, או לפחות מישהו שאתם מכירים, נפגע". כתב ויקרי, שבעצמו מצא בחיפוש מהיר בקובץ כמה מפרטי מכריו נמצאים ברשימה.

ואם אתם תוהים איך חברת ספאם אחת מצליחה להשיג כל כך הרבה מידע פרטי על אנשים, מסביר ויקרי: הדרך הראשונה היתה הודעות הספאם עצמן, שנשלחו לכתובות מייל (שנאספו בשלל דרכים שונות וכנראה גם לא חוקיות). הודעות הספאם הכילו שלל הצעות מפתות לחופשות, הלוואות, שידוכים, ביטוחים, בדיקות אשראי, הימורים ועוד. וברגע שהמקבל נרשם – פרטיו נוספו באופן אוטומטי למאגר הקורבנות של החברה שהרוויחה מיליוני דולרים מהפעילות שלה.

דרך נוספת היתה תשלום לחברות שירותים, תמורת הפרטים של משתמשים שנרשמים אליהן. עסקאות כאלה מספקות שירותים חינמיים רבים ברשת, וכך, לפי ויקרי, הגיעו לרשימה פרטיהם של מכרים שלו שלא היו נופלים לעולם במלכודת של הודעת ספאם רגילה.

הקבצים אמנם נשלחו מיד לרשויות החו"ק בארה"ב כדי שיחקרו את חברת הספאם, אך רשימות דומות עלולות להיות לעוד מאות חברות דומות, כך שהפלתה של חברת הספאם הענקית הזו כנראה לצערנו לא תשים עדין סוף לספאם שאתם מקבלים במייל.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו