בית הדין הוא ערכאה שיפוטית ולא בית מדרש פרטי - סרוגים

בית הדין הוא ערכאה שיפוטית ולא בית מדרש פרטי

עורך הדין בתיה כהנא דרורו אומרת ערב הדיון בבג"צ על 'הגט מצפת': "בתי הדין הרבניים צריכים להחליט מה הם - ערכאה שיפוטית הפועלת מתוקף החוק וע"פ החוק, או בית מדרש פרטי לדיונים הלכתיים"

בית הדין הוא ערכאה שיפוטית ולא בית מדרש פרטי

פרשת 'הגט מצפת' נמשכת.

לקראת הדיון שיתקיים מחר (ג') בבית המשפט העליון בעניין הגט מצפת הגישו היום בתי הדין הרבניים את תגובתם לעתירה. כזכור, העותרים ביקשו לאסור על בית הדין הגדול לדון בשאלת מעמדו של המערער על כשרות הגט מצפת.

לקראת הדיון שיגר היועץ המשפטי לשיפוט רבני עו"ד מיכאל אביטל יחד עם סגנו עו"ד ד"ר רפי רכס את עמדת מערכת בתי הדין, בה נאמר בין השאר: "השאלה המונחת לפתחו של בית הדין הגדול בשלב זה אינה כשרותו של הגט מצפת, אלא אם יש מעמד לאדם זר לערער בתיק המתנהל בבית הדין.

לשם כך כינס הראשון לציון ונשיא בית הדין הרבני הגדול את חברי בית הדין בהרכב מורחב כדי שישמעו את טענותיו של המערער על אודות מעמדו וגם את טענות הצד שכנגד. בית הדין הרבני הגדול טרם דן וממילא גם עדיין לא הכריע, ובשלב מקדמי זה אין ידוע מה יכריע הרכב נכבד ונרחב של 11 דיינים. אין גם כל ודאות מה תהיה דעתו של נשיא בית הדין הרבני הגדול עצמו לאחר שישמע את הטיעונים."

בית דין או בית מדרש פרטי?!

בתגובה לתשובת בתי הדין לעתירה לבג"צ, אומרת עו"ד בתיה כהנא דרור המייצגת את הגרושה: "אין חולק כי קיום דיון בערעור שהגיש מערער החסר כל מעמד בתיק, עלול להביא את העותרת למצוא עצמה שוב עגונה, בדיוק שלוש שנים לאחר שקיבלה את הגט והפכה לגרושה.

בית הדין הרבני אינו בית מדרש או אקדמיה ואינו עוסק בשאלות תיאורטיות. תפקידו של בית הדין הגדול להכריע בערעורים שבין בני זוג בהליכי גירושין או בהליכים הכרוכים בגירושין. ולהחלטותיו יש תוצאות המשפיעות על חיי אזרחי ישראל. ההחלטה למי יש זכות ערעור על פסק דין בבית הדין הרבני חקוקה בחוק ובתקנות, ואינה נושא לערעור לבית הדין. ברי כי בהליך אזרחי מקביל, לא היה עובר מערער חסר הזיקה לתיק את שערי בית המשפט והיה נעצר כבר במזכירות."

מנגד אומרים בבית הדין הרבני: "הטלת איסור משפטי על עצם קיום הדיון הוא "בבחינת צנזורה על קיום דיון הלכתי לגיטימי", וזו מעולם לא הייתה דרכו של בג"ץ."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
לעניות דעתי
| 07-03-2017 9:53
בתי הדין הרבניים פועלים מתוקף חוקי התורה ולא מתוקף החוק הכללי לומר לבית הדין כי עפ"י חוק פלוני אסור לו לדון בנושא מסויים יש בו משום זילות התורה
2
אם מגיע עניין כזה לבית דין זה סימן
| 08-03-2017 0:38
שהרבנים צריכים לחזור בתשובה שלמה.