הוגשו החתימות: החל המהלך להדחת ח"כ גטאס - סרוגים

הוגשו החתימות: החל המהלך להדחת ח"כ גטאס

71 החתימות על הדחת ח"כ באסל גטאס הוגשו ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין וזה פנה לועדת הכנסת להתחיל בדיונים על ההדחה. גטאס חשוד בהעברת טלפונים חכמים למחבל בכלא. כדי להדיחו נדרשים 90 ח"כים

author-image
הוגשו החתימות: החל המהלך להדחת ח"כ גטאס

היום (ב') פנה יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין ליו"ר ועדת הכנסת, ח"כ קיש, בבקשה לכנס את ועדת הכנסת לדיון בנושא הדחת ח"כ באסל גאטס. זאת לאחר שהשר אלקין העביר לאדלשטיין את הבקשה לפתוח בהליכים ועליה חתומים 71 חברי כנסת.

החוק קובע כי על יו"ר ועדת הכנסת להודיע 10 ימים מראש על מועד קיום הדיון בבקשת ההדחה, ולפיכך הדיון הראשון יתקיים ביום חמישי הבא.

יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ יואב קיש מסר: "ועדת הכנסת בראשותי תפעל להשלמת המהלך להדחתו של גטאס. אני קורא לחברי מהמחנה הציוני: התגייסו למהלך. אין מדובר בשמאל וימין, אלא בשמירה על ביטחון ישראל ומעמדה של הכנסת".

גטאס: נעשה בי לינץ'

חבר הכנסת הערבי באסל גטאס, חשוד בהברחת טלפונים למחבל השוהה בכלא בישראל, במכתב ארוך ששיגר לרבים מחברי הכנסת בנסיון למנוע מהם לתמוך ביוזמת ההדחה שלו מהכנסת. גטאס אף דחה את הטענות לפיהן הוא הבריח טלפונים סלולריים ואמר כי מדובר בחומר מודפס.

במכתב, שתוכנו הובא באתר 'מאקו', כתב גטאס: "אני עדיין נציג ציבור וחבר כנסת מכהן ואמשיך לכהן ולייצג ולשרת את הציבור שבחר בי". לדבריו: "נעשה בי לינץ' ממשי ונגזר דיני בבית דין שדה, מבלי שהוגש כתב אישום ומבלי שנערך לי שימוע כמתבקש בחוק".

"בימים הקרובים יהיו מאמצים להפעיל את חוק ההדחה נגדי ובמסגרת זו מן הסתם יופעלו עליך לחצים לתמוך בשימוש בחוק נואל, גזעני ואנטי דמוקרטי זה תוך שימוש ומינוף גל ההסתה הגזעני שהיה נגדי", כתב גטאס לחברי כנסת רבים. "לכן החלטתי לפנות אליך באופן אישי גם בכדי להבהיר את העובדות וגם בכדי לבקש ממך להתנגד ובאופן נחרץ לשימוש בחוק ההדחה ואף לפעול בכדי להכשיל את הניסיון הזה".

בהמשך מכתבו פירט גטאס את השתלשלות האירועים וכינה את הביקור בכלא "מלכודת שתוכננה היטב, לה היה שותף גם השר ארדן עצמו וגם שוטרים בלבוש אזרחי". גטאס גם גינה את פרסום הפרשה בחדשות 2 דקות לאחר שעוכב על ידי השוטרים: "ההדלפות המגמתיות והשקריות של המשטרה לכלי התקשורת נמשכו, ותוך שעות בודדות נעשה לי לינץ' תקשורתי ובית דין שדה הציג אותי כטרוריסט או כמסייע לטרור, כמי שהעביר מסרים מוצפנים והוראות לפיגועים וציוד תקשורת ל'ארגוני טרור', וכמובן נחרץ דיני והפכתי ל'אויב האומה' עוד לפני שאפילו הוזמנתי לחקירה".

גטאס הוסיף כי "השקרים וההסתה הגיעו לשיאים בלתי נתפסים כשנטען ש'ירדתי למחתרת' ושאני מתחמק מחקירה בעוד היה אפשר להשיג אותי בקלות, כפי שעשה אייל ינון היועץ המשפטי לכנסת, ולמחרת בבוקר כבר התייצבתי במשטרה. נחקרתי שעות ועניתי על כל השאלות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו