הרצוג: "זה השלב הראשון להתפטרותו מראשות הממשלה"

הרצוג: "זה השלב הראשון להתפטרותו מראשות הממשלה"

באופוזיציה כמובן שמחים על התפטרותו של נתניהו מתיק התקשורת. אך חוששים מתרגיל של נתניהו: "דורשים ותובעים שהתפקיד יינתן לשר כלשהו לכהונת קבע ולא באופן זמני, כדי שלא תרחף מעל ראשו של אותו שר חרב מתהפכת שתפגע בשיקול דעתו"

"השלב הראשון להתפטרותו מראשות הממשלה"
  שמח על ההתפטרות. הרצוג (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

ראש האופוזיציה ויו"ר המחנה הציוני ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג מגיב על על מכתב התפטרותו של ראש הממשלה מתיק התקשורת.

"אני מחזיק בידי את מכתב התפטרותו של ראש הממשלה מתפקידו כשר התקשורת והודעת התשובה מטעם המדינה לבג"ץ. זה השלב הראשון להתפטרותו מראשות הממשלה. ההודעה הזו היא חשובה, היא הוצגה לבית המשפט העליון בשיבתו כבג"ץ לאור העתירה שלי ושל סיעת המחנה הציוני", אמר הרצוג.

התרגיל של נתניהו

"אלא שנתניהו עשה תרגיל נוסף", הוסיף הרצוג, "לאחר שהתפטר באופן מלא הוא גם הודיע שהוא ממלא השר הנגבי לשלושה חודשים ואנחנו דורשים ותובעים שהתפקיד יינתן לשר כלשהו לכהונת קבע ולא באופן זמני, כדי שלא תרחף מעל ראשו של אותו שר חרב מתהפכת שתפגע בשיקול דעתו".

דבריו של הרצוג באים בעקבות התפטרותו של ראש הממשלה נתניהו מתפקיד שר התקשורת. בתגובה לעתירה לבג"צ של יו"ר האופוזיציה בוז'י הרצוג והתנועה לאיכות השלטון נגד המשך כהונתו של בנימין נתניהו כשר התקשורת, שיגרה היום המדינה את תגובתה לפיה, נתניהו התפטר מתפקידו ולכן העתירה מתייתרת.

בכתב התשובה שהגישה פרקליטות המדינה לבג"ץ בנוגע לצו על-תנאי שניתן בעתירות הנוגעות לכהונתו של ראש הממשלה גם כשר התקשורת ושר החוץ. עמדת המדינה בתמצית היא שמרגע שראש הממשלה הודיע על התפטרותו מתפקיד שר התקשורת התייתרו הסעדים הספציפיים שהתייחסו באופן פרטני לכהונתו של ראש הממשלה כשר התקשורת.

העתירה הוגשה בעקבות פרשה 1000 – הקשרים בין נתניהו ובעלי ערוץ 10 ארנון מילצ'ן ופרשה 2000 – פרשת ביבי-נוני בה הציע נתניהו להקטין את שיעור החשיפה של העיתון ישראל היום. שתי הפרשות עדיין נחקרות במשטרה.

מכתב ההתפטרות של נתניהו ממשרד התקשורת. מאתמול

יכול להמשיך במשרד החוץ

נזכיר כי ביום שישי שעבר, בדרך חזרה מארה"ב, יצא נתניהו אל העיתונאים שליוו אות במטוס, והודיע על מינויו של השר צחי הנגבי לממלא מקום שר התקשורת לתקופה של שלושה חודשים.

המדינה מוסיפה בכתב התשובה, שהוגש באמצעות עורכי הדין שרון רוטשנקר ויונתן ברמן ממחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה, כי עם העברת תיק התקשורת לידי שר אחר והותרת תיק החוץ בלבד בידיו של ראש הממשלה, חל ממילא גם שינוי משמעותי בתשתית העובדתית שעליה התבסס ראש זה של העתירה.

מטעמים אלה ואחרים, דין העתירות להימחק, וממילא ספק אם יש עוד הצדקה בהבאת העתירות במתכונתן הנוכחית בפני הרכב מורחב של בית המשפט. בכל מקרה, המדינה סבורה כי אין כל עילה בדין לחייב את ראש הממשלה לחדול מכהונתו כשר החוץ. בתגובה צוין, כי מצב הדברים הנוכחי בוודאי שאינו מהווה חריגה מהפרקטיקה הנוהגת והמקובלת בהקשר זה, מאז קום המדינה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו