נדיר: שני סטודנטים מאותו מוסד זכו בפרס מהמל"ג - סרוגים

נדיר: שני סטודנטים מאותו מוסד זכו בפרס מהמל"ג

השבוע קיבלו שני סטודנטים תלמידי המרכז האקדמי לב הודעה על זכייתם בפרס המועצה להשכלה גבוהה למעורבות חברתית בקהילה ע"ש שוש ברלינסקי ז"ל. מדובר בפרס יוקרתי שניתן מדי שנה לעשרה סטודנטים בלבד מכל המוסדות להשכלה גבוהה בישראל. הסטודנטים זכו בפרס עבור פעילותם בפרויקט החברתי "לב בקהילה" של המרכז האקדמי לב

נדיר: שני סטודנטים מאותו מוסד זכו בפרס מהמל"ג
  משמאל: פרופ חיים סוקניק, שאול הורביץ, לואי אורקה, צביקה אור

השבוע קיבלו שני סטודנטים תלמידי המרכז האקדמי לב הודעה על זכייתם בפרס המועצה להשכלה גבוהה למעורבות חברתית בקהילה ע"ש שוש ברלינסקי ז"ל. מדובר בפרס יוקרתי שניתן מדי שנה לעשרה סטודנטים בלבד מכל המוסדות להשכלה גבוהה בישראל. הסטודנטים זכו בפרס עבור פעילותם בפרויקט החברתי "לב בקהילה" של המרכז האקדמי לב.

הסטודנטים, לואי אורקה ושאול הורביץ מהחוג לסיעוד במרכז האקדמי לב, הוזמנו יחד עם המנהלים האקדמיים של הפרויקט, צביקה אור וד"ר עדי פינקלשטיין, ללשכת נשיא המרכז האקדמי לב, פרופ' חיים סוקניק, לקבל את ההודעה על הפרס ואת המלגה בסך 10,000 שקלים.

לואי אורקה הוא סטודנט עולה אתיופיה, בן שני ל12 ילדים, אשר למד בכפר הנוער "הודיות" בצפון הארץ. הוא מתנדב זו השנה השנייה בבית חינוך עיוורים בירושלים, בתוכנית "קול הלב" שהינה תוכנית שיקומית חברתית לילדים עיוורים ולקויי ראייה. הוא לימד את הילדים לשחות ושמר על בטחונם בבריכה, אך הוא תרם הרבה מעבר לכך: בשיחות אישיות שקיים עם הילדים, מתן תמיכה, עידוד ואהבה ללא גבול לילדים, שהיו צמאים לשתף את לואי הקשוב והרגיש בתחושותיהם, ללמוד ממנו מושגים חדשים וכישורי חיים.

שאול הורביץ מתנדב בעמותת אחל"ה – בליווי מעמיק וארוך טווח של שני אנשים עם צרכים מיוחדים מורכבים במיוחד: צעיר אוטיסט שחי לבדו בארץ, ואדם בן 55 עם מגבלה קוגניטיבית ונפשית. הוא הצליח ליצור קשרי אמון, ידידות ותקשורת עם שני האנשים שהוא מלווה, באופן שאף אחד אחר, כולל אנשי מקצוע, לא הצליח במשך שנים.

"אנו שמחים להעניק את הפרס היוקרתי הזה בשם המועצה להשכלה גבוהה" אומר נשיא המרכז האקדמי לב פרופ' חיים סוקניק. "לצד ההצלחה וההישגים הגבוהים בלימודים האקדמיים, חשוב לנו להפגיש את הסטודנטים עם השטח ולהיות מחוברים לקהילה".

"אנו רואים באנשים עם מוגבלויות אנשים שווי זכויות ומתייחסים אליהם כשווים" מסביר צביקה אור, מנהל הפרויקט, "ויש לעשות ככל הניתן כדי לסייע להם לממש את עצמם ולהביא את תרומתם היחודית לחברה הישראלית".

פרויקט "לב בקהילה" הוא פרויקט הדגל החברתי של המרכז האקדמי לב, אשר במסגרתו מקדמים הסטודנטים את זכויותיהם של אנשים עם מוגבלויות, כגון הזכות לדיור, לחינוך, לתעסוקה, לנגישות, לשירותי בריאות, להליך הוגן, לשיווין ועוד, את שילובם כשווים בחברה ואת העצמתם. בפרויקט משתתפים מידי שנה למעלה מ-50 סטודנטים ואנשי סגל.

במהלך השנה עוברים הסטודנטים הכשרה מעשית מקצועית, לצד היבטים תיאורטיים-אקדמיים. ההרצאות מועברות על ידי מומחים באקדמיה ואנשי מקצוע רלוונטיים. הסטודנטים מסייעים הן לאנשים פרטיים, הן בפרויקטים קהילתיים ואף פועלים לשינוי מדיניות ויצירת כלי מדיניות חדשים במישור העירוני או הארצי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
ממש תותחים
אורח | 01-03-2017 18:10
כל הכבוד מגיע להם