יצא עשן לבן: ארדן הציג מדיניות קנאביס חדשה - סרוגים

יצא עשן לבן: ארדן הציג מדיניות קנאביס חדשה

השר לביטחון פנים גלעד ארדן הודיע על השינוי במדיניות במסיבת עיתונאים והעריך כי ייקח כשלושה חודשים ליישם אותה בכפוף לאישור ממשלה. בשני השלבים הראשונים יינתנו קנסות למשתמשים עד 15 גרם ללא רישום פלילי. בפעם השלישית תישקל שלילת רישינות נהיגה או נשק. מהעבירה הרביעית: המלצה להעמיד לדין

author-image
יצא עשן לבן: ארדן הציג מדיניות קנאביס חדשה
  אי הפללה למעשני קנאביס (צילום ארכיון: הדס פרוש/פלאש90)

בשורה טובה לצרכני החשיש. השר לביטחון פנים גלעד ארדן קיים הבוקר (ה') מסיבת עיתונאים מיוחדת שבה הציג שינוי מקיף במדיניות האכיפה נגד משתמשי קנאביס.

תחת הכותרת "עוברים לאי-הפללה באחריות" הציג ארדן את מסקנות הועדה שהקים בנושא, שעיקריה הן אי-הפללה של צרכנים קלים בכמויות של עד 15 גרם. "מצד אחד אנו לא מוותרים על מרכיב האכיפה הפלילית, אבל מצד שני מעבירים את מרכז המדיניות והכובד לחינוך, להסברה וטיפול", אמר ארדן.

לפי המדיניות החדשה, במקרה של עבירה ראשונה יינתן קנס, שגובהו טרם נקבע, למשתמש הקנאביס וללא רישום פלילי. במקרה של עבירה שנייה יינתן קנס כפול וגם כאן לא יהיה רישום פלילי. במקרה של עבירה שלישית ייסגר התיק בהסדר מותנה, חוק חדש שהתחיל להיות מיושם בחודשים האחרונים שלפיו לא על כל עבירה ינוהל תיק פלילי ואם האזרח מסכים, הנושא מועבר למסלול שבו למשטרה יש אופציות לסגור את התיק ולמחוק את הרישום הפלילי. במקרה הזה, תישקל שלילת רישיון נהיגה או רישיון כלי ירייה במקרה של משתמש קבוע. במקרה של עבירה רביעית, יוגש כתב אישום בהתאם להמלצת המשטרה.

ארדן מציג את התכנית החדשה (צילום, בראל אפרים, ynet)

ח"כ מירב בן ארי (כולנו) חברה בועדה לטיפול בנגע הסמים הגיבה על ההחלטה: "אני מברכת את השר ארדן על החלטתו החשובה בנושא משתמשי הקנאביס לשימוש עצמי. אני חברה בועדה לנגע הסמים כבר תקופה ארוכה ואנו עוסקים בנושא אי ההפללה לאורך כל התקופה.

צרכני קאנביס לשימוש עצמי אינם עבריינים ואין לפתוח להם תיק במשטרה בשל צריכה עצמית. זוהי החלטה ראויה. הגיע הזמן שמדינת ישראל תאמץ את המדיניות הזו ותבין שיש להתקדם יחד עם שאר העולם המערבי בטיפול בצרכני קאנביס לשימוש עצמי".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו