השר אורי אריאל: "מה שהיה בחירן הוא פיגוע נגד מדינת ישראל"

השר אורי אריאל: "מה שהיה בחירן הוא פיגוע נגד מדינת ישראל"

השר אורי אריאל, האחראי מטעם הממשלה על הסדרת ההתיישבות הבדואית, התייחס אל האירועים הקשים שאירעו הבוקר בישוב הבדואי הלא חוקי חירן ולפיגוע הדריסה במקום בו נרצח השוטר ארז לוי הי"ד

"מה שהיה בחירן הוא פיגוע נגד מדינת ישראל"
  (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)

השר אורי אריאל, האחראי מטעם הממשלה על הסדרת ההתיישבות הבדואית, התייחס אל האירועים הקשים שאירעו הבוקר בישוב הבדואי הלא חוקי חירן ולפיגוע הדריסה במקום בו נרצח השוטר ארז לוי הי"ד.

"לא נירתע, נמשיך לאכוף את החוק והסדר במגזר הבדואי לצד קידום פתרונות דיור חוקיים".

עוד אמר השר אריאל: "מדובר בפיגוע קשה נגד שוטר ישראלי שפעל במסגרת תפקידו לאכוף את החוק בישוב הלא חוקי חירן. לצערנו, האלימות הייתה בעידוד ח"כים ערביים שליבו את האש בצורה בוטה".

באשר להסדר מול תושבי חירן אמר השר אריאל: "המשפחות בחירן קיבלו צו חלוט, והצענו להם מגרשים ביישוב חורה. הם סירבו למרות שהצענו מגרשים מוכנים, הם היו יכולים לעבור כמו עשרים משפחות אחרות שעשו פירוק מרצון, קיבלו מאיתנו מגרשים ועברו קודם".

אריאל השיב גם לטענות שהורסים יישוב בדואי כדי לבנות יישוב יהודי: "הטענות האלו נטענו בבית המשפט ואף עברו למחוזי ולעליון. בכל המקרים השופטים אמרו דברים חריפים כלפי התובעים, שהיו בדואים, וסגרו את התיק. הצגנו לתובעים חלופות מגורים, נהגנו לפנים משורת הדין כדי להביא להסכמה. מי שחושב שינצל את זה כדי לגזול את אדמות המדינה – לא יקרה".

עוד אמר אריאל: ״אני קורא למגזר הבדואי בנגב לא להיכנס לעימותים ולא לעשות דברים שיחריפו את המצב. אני מקווה שכך יפעלו ראשי המועצות".

לסיום אמר אריאל: "אני נמצא היום בדרום לפגוש את אנשי רשות הבדואים וראשי הערים הבדואיות ואני מקווה שנוכל בכוחות משותפים להביא את הדברים לרגיעה״.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
כמה כסף אתה...
| 18-01-2017 17:38
כמה כסף אתה מוכן לתת להם עכשיו ממשלה גזלנית 120 מתחת לאפס ועל כולכם יש דם על הידיים והמקרה הזה מלמד שאתם גוזלים וגנבים ואחרים נהרגים כל העולם צוחקים עליכם קמצא ובר קמצא הם צדיקים לעומתכם