איך תדעו אם מישהו מאזין לשיחות הווטסאפ שלכם? - סרוגים

איך תדעו אם מישהו מאזין לשיחות הווטסאפ שלכם?

מאז סוף השבוע האחרון, הרשת סוערת בעקבות הידיעה שלפיה ניתן להאזין ולקרוא את שיחות הווטסאפ שלכם באופן חופשי. שמומחי אבטחה מסבירים שזה רחוק מלהיות מדויק ווטסאפ מכחישה כל אופציה כזו, אז איך בכל זאת יודעים שאף אחד לא מאזין לשיחות הפרטיות שלנו?

איך תדעו אם מישהו מאזין לשיחות הווטסאפ שלכם?
  (צילום:שטארסטוק)

מאז סוף השבוע האחרון, הרשת סוערת בעקבות הידיעה ב'גארדיאן' הבריטי שלפיה אנשים זרים והחברים שאיתם אתם משוחחים יכולים לקבל העתק של ההודעות שאתם שולחים ולקרוא באופן חופשי. על פי הדיווח: חוקר אבטחה גילה כי אם ירצו בכך, ממשלות יכולות ליירט שיחות בין אנשים פרטיים. הטענה של החוקר, שאם יש אינטרס ממשלתי לקרוא הודעות של משתמשים של וואטסאפ (נגיד בחקירה משטרתית, או חקירת טרור), יש לפייסבוק יכולת טכנית לייצר תוכנה אוטומטית שתיירט שיחות בזמן שהן מתקיימות.

על פי וואטסאפ, הדבר לא אפשרי כי הודעות לא נשארות בשרת של החברה מהרגע שהתקבל במכשיר, כך שגם אילו הייתה רוצה בכך, לא הייתה יכולה לשלוח העתקים של ההודעות שלכם מהעבר. גם במידה ועושים גיבוי לשיחות הוא נעשה בכלל בשרת של גוגל, ולוואטסאפ ככל הידוע אין גישה אליו, בלי הססמה של המשתמש.

ההסבר לכך שבכל זאת מקרים של האזנה וקריאת הודעות בווטסאפ יכולים לקרות, היא העובדה שבמקרים בהם הנמען שאמור לקבל את ההודעה אינו מחובר לרשת מכל סיבה שהיא- אז ההודעה שנשלחת אליו מחכה בשרת. במצב הזה, לפי החוקר, אפשר לקרוא אותה.

יכולים לחשוף הודעות שלכם? (צילום:שטארסטוק)

וואטסאפ הגיבה לתקשורת מיד עם פרסום המידע המבהיל הזה בגארדיאן והכחישה את הפירצה ומסרה שתילחם בכל ניסיון ממשלתי ליצור פירצה שתאפשר לממשלות לקרוא הודעות. בחברה מסבירים כי מה שמוגדר כפירצה, הוא דרך שלה לוודא שהודעות לא נעלמות, אם אחד הצדדים לא מחובר לרשת.

פרוטוקול הצפנה של ווטסאפ בשם 'סיגנל' של חברת וויספר, הגיבה גם היא לפרשה. ואמרה שאין שום פירצה בפרוטוקול שלהם, ההצפנה עובדת כראוי וכי ככה זה אמור לעבוד.

בוויספר אומרים כי הטענות בכתבה של הגרדיאן הינן שגויות. לא רק זאת, אלא שאילו וואטסאפ הייתה מנסה לצותת לשיחה, המשתתפים יקבלו התראות משונות וחוזרות על החלפת מפתח הצפנה. באופן רגיל לא אמורים לקבל הודעות כאלה, ואם הן מרובות, כנראה שמשהו לא בסדר קורה. במילים אחרות – אילו וואטסאפ הייתה מאזינה, היא הייתה נתפסת בקלות על ידי המשתמשים שלה בכלל, ועל ידי מומחים בפרט שהיו מבחינים בהתנהגות חשודה ומתריעים עליה בפומבי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו