חנוכה בסימן נשי: פסטיבל שלם בשבילך - סרוגים

חנוכה בסימן נשי: פסטיבל שלם בשבילך

חנוכה כבר כאן: בתקווה שיש לכן מקום לפנות בין כל הסופגניות השופינג והצגות הילדים, שני פסטיבלי ענק מחכים רק לכן. אז מה, איפה וכמה? כל הפרטים בפנים

חנוכה בסימן נשי: פסטיבל שלם בשבילך
  צילום: יחצ)

אז אם שאלתן את עצמכן איפה רק אתן תוכלו ליהנות? ולקבל מעט שקט מהסביבונים המנגנים וממרתון הצגות הילדים אז קבלו את רשימת הפסטיבלים והפעילויות לנשים בלבד-תודו לנו אחר כך על ההנאה.

כרטיס 1- 4 מופעים שונים

לכבוד ציון העשור של תאטרון הנשים הראשון בישראל -'שחרית', תוכלו ליהנות משני פסטיבלי ענק בפתח תקווה (כ"ו כסלו), ובירושלים (כ"ט כסלו). בפסטיבל תמצאו ארבעה מופעים שונים: ההצגות 'בעצב תצאי עם בנים' ו'שעשני כרצונו', שיחה על יחסי אם-ובת עם המנחה והיועצת איילת בוכניק והרצאה מרתקת מפי הרב מיכי יוספי.

'בעצב תצאי עם בנים'

ההצגה נוצרה בעקבות סיפורן של שתי רווקות שלמדו משחק ועל הדרך יצאו לטייל בעולם הדייטים, כדי למצוא את עצמן מתחת לחופה.

"זה קצת מצחיק לומר את זה, אבל למעשה הכל התחיל מכך שבהתחלה בכלל לא חלמנו להקים תיאטרון. זה פשוט נוצר ממציאות חיינו". מספרת אורטל נגר ממקימות תאטרון שחרית. "למדנו משחק במכללת 'אמונה' בירושלים, ובמקביל יצאנו לדייטים. זה כבר היה שלב שבו מאוד רצינו להתחתן. אחרי הדייטים, היינו חוזרות לדירת הרווקות שלנו, ומספרות אחת לשנייה איך היה. בגלל לימודי המשחק, לרוב זה היה מאוד תיאטרלי, עצוב, שמח, מצחיק, והרבה פעמים גם הזוי".

הדר ו

הדר ואורטל מקימות תאטרון שחרית (צילום: יח"צ)

לא לקח זמן עד ששתי החברות הבינו שמדובר כאן בסיפור ששווה הצגה ומפה לשם נוצרה ההצגה: 'בעצב תצאי עם בנים', שהן זכו להופיע  איתה כבר יותר ממאה פעם עד היום בכל רחבי הארץ.

'שעשני כרצונו'

ההצגה נוצרה בעקבות סדנה מיוחדת שנגעה באופן אישי למקימות ההצגה. "פגשנו אישה נדירה ומקסימה בשם איילת בוכניק, שהיא בעיקר מנחה ויועצת לזוגיות. מתוך המפגש הזה יצרנו את ההצגה השלישית שלנו: 'שעשני כרצונו', שאיתה אנו בעיקר מופיעות כעת". מספרת נגר ממקימות תאטרון שחרית.

"שמענו את איילת באיזו שיחה, והבנו שהנושאים שהיא מדברת עליהם מאוד נוגעים בנו ברמה האישית. זיהינו שיש שם מעיינות של חוויות ורגשות שרצינו לגעת בהם. הדברים שהיא מדברת עליהם קשורים לדימוי גוף, דימוי עצמי, קבלת עצמי, נשיות, היחס בין חיצוניות לפנימיות, הקשר בין הילדות שהיינו לנשים שאנחנו היום, ועוד. ואת כל זה הפכנו להצגה".

ומה הייתה תגובתה? ואיך נראה תהליך היצירה המשותף שלכן?
"ניגשנו אליה מיד בסוף הסדנה, ואמרנו לה שאנחנו רוצות ליצור איתה משהו משותף. ב"ה היא התרשמה מאיתנו, ונתנה לנו את ברכת הדרך. לאחר כמה זמן, שלחנו לה את החומר, היא החזירה לנו אותו עם שיפורים, וכך עשינו מעין פינג פונג כזה, וכתוצאה מכך ההצגה השתפרה עוד ועוד. המסר המרכזי שרצינו להעביר בהצגה הזו היא איך אנחנו יכולות לגרום לכל אישה בקהל להרגיש ולדעת שרצון ה' הוא שהיא תרגיש שהיא חכמה, יפה, טובה, מוצלחת, גם אם היה אמא, גם אם היא סבתא, וגם אם היא נערה. לא משנה מה ומתי. שתדע שה' רוצה שיהיה לנו ביטחון עצמי, ושנשמח במה שיש".

שעשני כרצונו צילום יחצ)

שעשני כרצונו (צילום יחצ)

לפרטים נוספים חפשו תאטרון שחרית בגוגל/ בטלפון 072-265-7872

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו