הכירו את המקצועות שבהם נשים מרוויחות יותר

הכירו את המקצועות שבהם נשים מרוויחות יותר

לא מעט דובר על הפערים בשכר בין נשים לגברים, אך בשנים האחרונות חל שיפור ומעבר לכך- היום כבר ישנם מקצועות רבים בהם נשים מרוויחות הרבה יותר מגברים, אז אם אתן חושבות על הסבת מקצוע שיכניס לכן יותר בסופו של חודש כדאי לכן לקרוא את הנתונים המפתיעים

author-image
באילו מקצועות נשים מרוויחות יותר מגברים?
  סופר-וומן כבר אמרנו? (צילום:שטארסטוק)

לא מעט דובר על הפערים בשכר בין נשים לגברים, אך בשנים האחרונות חל שיפור ומעבר לכך היום כבר ישנם מקצועות רבים בהם נשים מרוויחות הרבה יותר מגברים. לפי מחקר שפורסם לאחרונה בארה"ב, באתר הקריירה 'גלאסדור' (Glassdoor), יש 7 מקצועות(לא רעים למען האמת) בהם אחוז השכר לנשים גבוה מגברים באותו התפקיד.

המחקר שנערך מתבסס על פי נתונים של יותר מ-500 אלף תלושי שכר של נשים וגברים העובדים במקצועות בולטים. אז אם אתן מחפשות מקצוע או עושות הסבה אולי שווה לכן לבדוק את המקצועות שבהן תרוויחו יותר ויש מצב גם תיהנו יותר.

1.עבודה סוציאלית

בתחום זה נצפו הפערים הגבוהים ביותר, לפי המחקר עובדות סוציאליות מרוויחות 7.8% יותר מהגברים. ההסבר לכך יכול להיות שמקצוע שדורש הקשבה והבנה לנפש נשים עושות את זה יותר טוב.

2. עוזרי מחקר

הפער בתפקיד הזה עומד על 6.6% לטובת המשכורות של הנשים. כנראה שגם בסיוע למחקרים אקדמאים הנערכים במכוני מחקר ומוסדות אקדמאים אנחנו עושות טוב יותר את איסוף החומרים וניתוח הנתונים.

מצליחות להוביל גם בתחום המחקר (צילום: shutterstock)

מצליחות להוביל גם בתחום המחקר (צילום: shutterstock)

3.ניהול שיווק

הפער בתפקיד זה עומד במפתיע על 4.6% לטובת משכורת הנשים. מי שאמר שגברים טובים יותר במכירות ושיווק מוצר, כנראה פספס את הנתון שבסוף החודש נשים מצליחות להרוויח יותר.

4. אחראי/ת פרסום

בתפקיד זה נשים נהנות משכר גדול ב-2.2% מזה של מנהלי התקשורת והפרסום הגברים. מקצוע שמצריך דאגה ליחסי הציבור של חברות ועדכון רצוף של הפעיות והאירועים ברשתות החברתיות, זה בא לנו בטבעי.

5.ניהול מדיה חברתית

נשים מרוויחות 1.9% יותר מגברים בתפקיד הזה,  כנראה שכל מה שקשור בטיפוח רשתות חברתיות ולהעלות תמונות לאינסטוש אנחנו מצליחות לעשות את זה הרבה יותר בטבעי והכי חשוב גם להרוויח מזה יותר בסופו של חודש.

 

מומחיות גם לרכש (צילום: shutterstock)

מומחיות גם לרכש (צילום: shutterstock)

6.מומחי רכש

מקצוע גברי כל שזה נשמע, הוכח כי נשים ממוחות רכש במיוחד במלונות, מסעדות וחברות בניה, מרוויחות פי 1.5 יותר מגברים.

7. תיאום עסקי

גם בתחום התיאום העסקי וטיפול בכל העניינים המשרדיים כגון: ניירת, דיווחים ותיוקים נשים מרוויות 0.5% יותר ממקביליהן הגבריים באותו מקצוע. אומנם פער זעום, אך עדיין ראוי לציון

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו