מאות מספרות יתנדבו לספר ללא עלות - סרוגים
צרכנות, שווה לדעת, תוכן שיווקי

מאות מספרות יתנדבו לספר ללא עלות

עמותת זכרון מנחם ומותג טיפוח השיער PANTENE, יוצאים בקמפיין משותף זו השנה ה-4 במטרה להשיג פאה משיער טבעי לכל אישה ונערה המתמודדת עם מחלת הסרטן בישראל

מאות מספרות יתנדבו לספר ללא עלות
  מובילות קמפיין ה-30: ביאן עסאם בת 14 מתמרה ובת אל אריה, בת 17 מירושלים (צילום: סטודיו 13 הפקות)

הקמפיין יושק באירוע התרמת שיער בקניון איילון, ב-4.12.2016, בין השעות 16:00-20:00, בהשתתפות מעצבי שיער מובילים שיתנדבו לספר במקום כל מי שתרצה לתרום משערה. האירוע בהשתתפות עדי הימלבלוי וסלבריטאיות נוספות.

בישראל מתגלים מידי שנה כ-26,000 מקרי סרטן חדשים. אחוז הנשים והנערות החולות בסרטן השד בישראל הוא מהגבוהים בעולם: אחת משבע נשים (7.5) ישראליות מתמודדת עם המחלה, ואחת מההתמודדויות הראשוניות של נשים אלה היא עם נשירת ואובדן השיער, המסמנים אותן כ"חולות" בעיני הסביבה.

מדובר באחת מתופעות הלוואי של הטיפול הכימותרפי במחלת הסרטן – נשירת השיער – אשר יכולה להופיע כשבועיים לאחר הטיפול הראשון. למעשה נגזר על הילדות, הנערות והנשים החולות בסרטן  להתמודד מדי יום, לא רק עם המחלה עצמה, אלא גם עם ההשלכות הפסיכולוגיות והרגשיות של אובדן השיער וההתקרחות.

פרויקט Beautiful Lengths, הנערך  בישראל זו השנה הרביעית על ידי מותג טיפוח השיער PANTENE ובשיתוף פעולה עם עמותת זכרון מנחם, מעלה מידי שנה מודעות לנושא וקורא לבנות ולנשים לתרום משיער ראשן למען פאות הניתנות חינם לחולות  סרטן. היענות הנשים הישראליות היא יוצאת דופן גם בהשוואה למדינות אחרות בהן נערך הקמפיין, כמו ארה"ב או ניו זילנד.

הודות להעלאת המודעות של המותג פנטן לנושא, גדלה פי 2 כמות תרומות השיער.

קצת מספרים:

361 מספרות השתתפו במבצע השיער והמשיכו לאורך כל השנה. 73 מוסדות חינוך (תיכונים, מכללות ואוניברסיטאיות) קיימו אירועי התרמת שיער בשנה האחרונות.

כ-3,000 תרומות שיער נאספו באירועים אלו. 331 בנות מצווה תרמו בשנה האחרונה. 276 ילדים בני 3 שהסתפרו בפעם הראשונה בחייהם (חלאקה) תרמו את שיערם. 90 היה גילה של התורמת המבוגרת ביותר השנה.

השנה, כדי לעורר את מודעות הציבור לחשיבות ורגישות הנושא, התגייסה השחקנית והדוגמנית, עדי הימלבלוי ומיטב הסלבריטאיות בישראל שייקחו חלק באירוע ההתרמה, ואף יעלו  לאינסטגרם שלהן צילום המעודד בנות ונשים בעלות שיער ארוך לתרום את שיערן באירוע תרומת שיער גדול, שייערך ביום א, ה-4.12, במהלך שעות אחה"צ בקניון איילון, ברמת גן.

במהלך האירוע יוקמו עמדות ספרים אשר יספרו בהתנדבות את אותן בנות שירצו לתרום את שיערן. בנוסף, ייערך מפגש מרגש עם אנשי העמותה.

עדי הימלבלוי. מובילת הקמפיין | צילום: עדי אורני

עדי הימלבלוי מובילת הקמפיין (צילום: עדי אורני)

עדי הימלבלוי, שחקנית ודוגמנית: "אני מאוד נרגשת לקחת חלק בקמפיין המבורך של מותג השיער פנטן ועמותת זכרון מנחם. כמי שחלתה בעבר במחלה, הנושא מאוד קרוב לליבי, ואני שמחה להשתתף בפעילות שמטרתה לעודד נשים ונערות לתרום שיער עבור נשים המתמודדות עם מחלת הסרטן. החיבור של מותג טיפוח מוביל כמו פנטן עם עמותת זכרון מנחם, הוא חיבור נפלא בעיני, שכן עם אותן הנשים מרגישות ביטחון במראה החיצוני שלהן, זה כבר סוג של ניצחון. אני מזמינה אתכן להצטרף אליי ולהגיע לאירוע ההתרמה שיתקיים בקניון איילון, ביום ראשון ה-4.12.2016".

חיים ארנטל, מייסד ומנכ"ל עמותת זכרון מנחם, אומר כי מבצע תרומת השיער הוא אחד מאבני הדרך החשובים בפעילות של זכרון מנחם: "אנו מתרגשים לקראת האירוע הקרב, שכן אחרי ארבע שנים בה אנו משתפים פעולה עם מותג השיער פנטן, ניתן לראות בבירור כי מכסת התרומות עלתה מאוד, כתוצאה מכך, המודעות גברה משנה לשנה. אנו שמחים כי ניתנת לנו האפשרות להעניק חינם, לצעירות ולנשים המתמודדות עם מחלת הסרטן, פאה איכותית משיער טבעי ובריא, שהינה בעלת ערך בל יתואר עבור החולות, מבחינה נפשית וחיצונית. אנחנו נפעמים מחדש בכל שנה להיענות של תורמות להגיע ולהירתם למטרה כה חשובה, גם כשמדובר על שיער שהאריכו זמן רב, לעיתים כל חייהן".

הפאות, המוענקות על ידי עמותת זכרון מנחם ופנטן, הן משיער טבעי ואיכותי, ומותאמות אישית לכל אישה לפי האורך, הצבע וסוג השיער הנדרשים. תהליך ההכנה של כל פאה משיער טבעי הוא יקר וארוך ונדרשות לו כ-8 תרומות שיער, מהן ממיינים את השיער הבריא לפי צבע, סוג שיער ואורך. לכן קיימת חשיבות רבה לאיכות ובריאות השיער הנתרם. את השיער הממוין שוזרת פאנית מקצועית שאמונה על הכנת פאה, הדומה במראה ככל הניתן לשיער המקורי של האישה או הילדה.

הצלחת הפרויקט בשנתיים האחרונות הובילה להעלאת המודעות לנושא תרומות השיער וחשיבותו לנשים חולות סרטן בישראל. בנוסף, הביאה להתקדמות בשני מישורים עיקריים:

* הענקת פאה משיער טבעי לכל אישה חולת סרטן בישראל: עמותת זכרון מנחם עוסקת משנת 2004  באיסוף תרומות שיער והענקת פאות לילדות חולות סרטן. שיתוף הפעולה עם פנטן הוביל להעלאת המודעות לתרומות שיער בישראל: בשנה הראשונה לפרוייקט המשותף נאספו פי 3 תרומות שיער יותר לעומת השנה הקודמת. בנוסף, במהלך 4 השנים האחרונות תרמה פנטן קרוב למיליון וחצי ש"ח לזכרון מנחם, לטובת הרחבת מערך הכנת הפאות. שילוב של עלייה בכמות תרומות השיער ושל תמיכה כספית, אפשרו לעמותת זכרון מנחם להרחיב את מתן הפאות לכל אישה, נערה וילדה בישראל.

* מתן פאות בזמן קצר: עמותת זכרון מנחם הקימה בשנה האחרונה מערך מתקדם של ייצור פאות בהובלת פאניות מקצועיות ומסורות, המאפשר מתן שירות אישי לנשים בכל הארץ. העמותה משקיעה מאמצים על מנת להגיע לנשים בכל המחלקות האונקולוגיות בישראל כדי לתמוך בהן, ולהעניק להן פתרון מהיר, ללא עלות, לאובדן השיער.

במסגרת קמפיין Beautiful Lengths ישראל, הוקם מערך של כ-500 מספרות ברחבי הארץ, המעניקות תספורת חינם לכל תורמת. מעצבי שיער רבים התנדבו לקחת חלק בפרויקט מתוך הבנת המשמעות הרבה של שיער להגדרת הנשיות. בנוסף, עוזר המותג פנטן במימון תהליך הכנת הפאות, על ידי תרומה ממכירותיו. כל בקבוק = תרומה.

הקמפיין הבינלאומי יוצא הדופן, המעודד נשים וילדות לתמוך בחברותיהן המתמודדות עם מחלת הסרטן, מתקיים דרך קבע במדינות רבות כמו: ארה"ב, אוסטרליה וניו זילנד וזוכה לתמיכה עצומה. עד כה, לקחו בו חלק מובילי דעה מעולם התקשורת והבידור, ביניהן אופרה ווינפרי, השחקניות נעמי ווטס וזואי דשנל.

התנאים הנדרשים לתרומת שיער:

התנאים הנדרשים לתרומת שיער

לתרומות שיער ולקבלת פאה ניתן לפנות לעמותת זכרון מנחם: 02-6433001. ובאתר

פרטים נוספים על הפרויקט ועל המספרות המשתתפות במבצע

צילומים: עדי הימלבלוי שמובילה את הקמפיין השנה (עדי אורני)

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
תרומת שיער
דליה יוסף | 17-05-2019 15:42
תודה