כך מתמודדים במגזר הדתי עם אלימות כלפי נשים - סרוגים

כך מתמודדים במגזר הדתי עם אלימות כלפי נשים

לקראת יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים, יוצאת עמותת תהל בפרויקט "יקרה לליבי" במסגרתו הם מציעים: לאמץ באמצעות תרומה אישה או ילדה אחת שחוותה אלימות מינית ולדאוג לה באופן אישי לליווי ותמיכה

כך מתמודדים במגזר הדתי עם אלימות כלפי נשים
  (צילום: אילוסטרציה שאטרסטוק)

בכל שנה, ביום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים, אנו נחשפים לנתונים עגומים ומספרים שרק הולכים וגדלים אודות מספר הנשים וילדות בישראל שהן קורבנות לאלימות פיזית, מילולית, נפשית או מינית. לרובנו אין כל כך מה לעשות עם הנתונים הללו חוץ מלצקצק בלשון או למחות דמעה, הלב מתכווץ וזהו זה.

אבל תארו לעצמכם איזו מהפכה חברתית הייתה מתרחשת אם במקום סתם לשמוע על הנתונים הייתה יכולה כל אישה לאמץ מישהי ולהפוך אותה יקרה לליבה: אישה או נערה שחוותה אלימות ולדאוג לה באמצעות הארגון המלווה אותה לעזרה מקצועית ולקצת יותר אור בחיים.

זו בדיוק מהות הפרויקט 'יקרה לליבי' שמארגנת בימים אלו עמותת 'תהל' אשר משמשת כמרכז סיוע וקו חירום לנשים וילדים מהמגזר הדתי. האני מאמין של 'תהל' הוא כי "אף אישה אינה צריכה לבכות לבד".

הקמפיין יתבצע בין היתר באמצעות תליון ייחודי ועליו אייקון אישה. את התליון יענדו הן התורמת והן נפגעת האלימות. התורמת תלך תמיד בידיעה שיש מישהי שבזכותה תקבל סיוע, ונפגעת האלימות בידיעה שיש מי שחושבת עליה. כמובן שהתהליך מבוצע בדיסקרטיות מלאה כלפי המטופלות של הארגון

עמותת 'תהל' למען נשים וילדים נפגעי אלימות מינית במגזר הדתי שמה לה למטרה לבצע מהפכה בתחום באמצעות כניסה מסיבית של אנשי מקצוע לשכונות חרדיות במסגרתה הן מלמדות את מנהיגות הקהילה איך לאתר נפגעות תקיפה מינית ללוות אותן ולתמוך בהן לאורך כל הדרך. כניסה למוסדות חינוך חרדים מאד כגון רשת החינוך של ש"ס והכשרה של מורים, מנהלים והצוות איך למנוע את המקרה הבא. העברת סדנאות לילדים מגיל ארבע איך להגן על עצמם. הארגון הצליח לבצע מהפכה של ממש במגזר הדתי והחרדי שבמשך שנים רבות נהגו לטאטא את הנושאים הללו אל מתחת לשטיח.

דבי גרוס, מנהלת מרכז הסיוע כבר למעלה משני עשורים, סוברת כי אם כל אישה מתוך אלפי הנשים והילדות הפונות אליהן תמצא מישהי יקרה לליבה שתסכים לאמץ אותה, ניתן יהיה לסייע באופן ממשי לנשים ולהפוך אותן מסטטיסטיקה עגומה למציאות שיש בה תקווה.

מרכז הסיוע תהל מעניק מענה לנשים או ילדות שנפגעו מינית בעיקר מהמגזר הדתי, לקו הסיוע מגיעות 150 שיחות בשבוע. כאמור בשנים האחרונות מתרחשת במגזר מהפכה של ממש בארגון תה"ל מדווחים על עליה של 300 % בדיווחים על פגיעות מיניות, חלק מהסיבה כרוכה בפעילויות ההסברה הרבות שהם מעבירים בתוך המגזר.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
במקום זה להקים ארגון שמטרתו אנשים שמתחברים לאנשים האלימ
האלימים ודחופים אותם ללכת לטיפול | 23-11-2016 2:39
ברגע שהגבר האלים ילך לטיפול , יהיה קל הרבה יותר. הבעיה שהם לא רוצים ואין שום גוף שמעודד גברים בצורה מסוימת ללכת לעזור לעצמם. אני נפגעת בעצמי מאלימות מצד אבא. ואין שום אדם בעולם שמסייע לי כי כולם אומרים לי שאי אפשר להכריח אותו ללכת לטיפול. ואני חסרת אונים!! אז למה אין גוף כזה שמעודד אנשים ללכת לטיפול ע"י התחברות לאדם וכו'