גורמים דתיים נגד הנצחת פרס: "לא תרם כלום לעיר" - סרוגים

גורמים דתיים נגד הנצחת פרס: "לא תרם כלום לעיר"

סערה בראש העין בעקבות ההחלטה להנציח את זכרו של נשיא המדינה לשעבר, שמעון פרס ז"ל, במספר אתרים בעיר. המתנגדים: "פרס לא תרם כלום לעיר". ראש העיר: "זו לא תכנית כבקשתך"

author-image
גורמים דתיים נגד הנצחת פרס: "לא תרם כלום לעיר"
  (צילום: פלאש90)

סערה בראש העין.

סגן ראש העיר ראש העין וראש המועצה הדתית לשעבר, חנניה צפר, ועוד גורמים דתיים בעיר, דורשים שלא להנציח את שמו של נשיא המדינה לשעבר, שמעון פרס ז"ל באתרים ברחבי העיר בטענה שפרס היה "דמות לא אהודה ושנויה במחלוקת בעיר ולא תרם לה דבר".

על פי הדיווח באתר mynet, המגזין המקומי של ynet, בשבוע שעבר נערך דיון בניהול ראש העירייה, שלום בן משה, במסגרתו הוחלט לקדם את ההנצחה בשני מקומות בעיר: במוסד חינוכי ובכביש מרכזי, הנסלל בימים אלה, ואמור לחבר את פארק התעשייה אפק לעיר עצמה ממזרח למערב, אלא שכאמור התנגדות רבה קמה בקרב תושבים ובכירים בעיר, כאשר העיקרי שבהם הוא חננינה צפר, המקורב לרב העיר, הרב עזריה בסיס.

בשיחה עם 'ידיעות פתח תקווה', אמר צפר כי "לשמעון פרס לא היתה תמיכה ציבורית בעיר. הוא היה דמות שנויה במחלוקת ולא דמות אהודה כמו יצחק רבין. לכן אני חושב שראש העין לא צריכה להנציח אדם שלא זכה לתמיכה בעיר. אפילו חבריו למפלגה פה לא תמכו בו".

גורם דתי אחר, המוכר היטב בעיר, מוסיף: "אין צורך להנציח את פרס פה. מה הוא כבר עשה בשביל העיר? קודם כל, שינציחו את גדולי המשוררים התימנים ואנשים חשובים מהעיר. אף אחד לא צריך דווקא את פרס, שינציחו אותו במקום אחר".

הזמר ניסים גרמה, שנחשב לדמות מוכרת בעיר והיה גם חברו הקרוב של פרס, מתקשה לכבוש את כעסו: "קשקוש בלבוש, זאת תגובתי. אלה שתי מילים מוחצות. פרס תרם למדינה וראש העין היא חלק מישראל. הוא עשה דברים שעוד המון שנים יידעו עליהם. קח את הכור האטומי, כל התעשיות ונושא החינוך. זה בסדר שיש דעות אחרות, אבל בשבילי זה קשקוש. אין לי צל של ספק שראש העירייה, שלום בן משה, ייתן לפרס את הכבוד הראוי המגיע לו. עד כמה שידוע לי הוא אחד המעריצים הגדולים שלו".

ראש העיר שלום בן משה מצידו טוען כי "זו לא תוכנית כבקשתך. אין היום לצפר שום מעמד בעניין. יש ועדה פורמלית של העירייה, שמורכבת מנציגי ציבור שחלקם חברי מועצת העיר. העליתי את הרעיון להנציח אותו, והוא התקבל באהדה גדולה על ידי מגוון הנציגים, שמייצגים את כל חלקי האוכלוסייה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
חטף את ילדיהם והם מנציחים אותו!
| 07-11-2016 12:58
2
הפסטיבל מתחיל
| 07-11-2016 17:52
כתבה צודקת.היה דמות שנויה מאוד במחלוקת למה להתעלם מכך?צריך להיות אמיתיים עשה דברים טובים לעם ישראל אך גם הרב דברים רעים כגון עזה ויריחו תחילה.מזרח תיכון חדש ועוד.ולכן לא צריך.להבעיר שנית את המחלוקת על דמותו.