כתב אישום נגד מפיק חתונות במגזר הדתי - סרוגים

כתב אישום נגד מפיק חתונות במגזר הדתי

כתב אישום הוגש השבוע נגד מנכ"ל עמותת 'משמחים', אביאל מזרחי, בגין הונאת ספקים וזוגות לפני חתונה

כתב אישום נגד מפיק חתונות במגזר הדתי
  (צילום: שאטרסטוק)

נגד אליאב מזרחי, מנכ"ל עמותת' משמחים', הוגש השבוע כתב אישום בגין הונאת ספקים וזוגות לפני חתונה.

עמותת 'משמחים' הוקמה על ידי מזרחי מתוך כוונה טובה; להוזיל את עלויות החתונה מול הספקים השונים; אולמות האירועים, שירות הקייטרינג ועוד. במהלך פעילות העמותה הפיק מזרחי מאות חתונות במחירים נמוכים מהשוק במשך כעשור, וזכה להצלחה רבה בעיקר במגזר הדתי. מזרחי עבד עם אולמות אירועים גדולים באזור ירושלים, בהם בנייני האומה, אולמי סקויה במעלה החמישה, אולמי האחוזה במודיעין, קייטרינג קדמה ועוד.

על פי הדיווח באתר ynet, בשנת 2011 החל מזרחי לרכז ציוד עבור העמותה בשווי של מיליון שקלים, מה שהוביל לגרעונות. כתב אישום שהוגש השבוע לבית המשפט במחוזי בירושלים מגולל כיצד מזרחי שיקר והונה עשרות משפחות וספקים בהיקף של 4 מיליון שקל.

על פי כתב האישום שהוגש על ידי עו"ד עמיחי מרקס, לאחר שחשבון הבנק של העמותה נחסם, פתח מזרחי חשבון נוסף ובמשך תקופה ארוכה נפגש עם זוגות שעמדו להינשא ובני משפחותיהם וגבה כספים, למרות שידע שלא יוכל להוציא את האירועים לפועל. מזרחי שיקר לספקים, והצליח להוציא מהם במרמה כ-2 מיליון שקל נוספים.

כך נגבו כ-2.3 מיליון שקלים מכ-35 זוגות, שנותרו בלי כספם ונאלצו לשלם על אירוע נוסף, ביחד עם עוגמת הנפש הגדולה. בחלק מהמקרים, הזוגות גילו כי איבדו את כספם רק לאחר שמזרחי הודיע על פשיטת הרגל, אך מספיק זמן מראש לפני האירוע.

באחד המקרים, זוג שתכנן להתחתן באולם בנייני האומה בירושלים גילה רק בבוקר החתונה שהאולם סגור כי מזרחי לא העביר את הכספים. שעות ספורות לפני החופה הם נאלצו להעביר 29 אלף שקלים נוספים לאולם על מנת שהחתונה לא תבוטל. אך הצרות לא הסתיימו בכך, במהלך החתונה עצמה מנהל הקייטרינג של חברת "הדר פודים", בצלאל לוינשטיין, פנה לבעלי השמחה ואמר שאם לא יימסר לו תשלום על סך 25 אלף שקלים, חברת הקייטרינג לא תגיש את המנה העיקרית בחתונה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
עורך הכותרות דיסלקטי
| 30-10-2016 9:05
הופך אליאב לאביאל