מטיילים בסוכות: עדיף ציפורי אחת ביד - סרוגים

מטיילים בסוכות: עדיף ציפורי אחת ביד

גולת הכותרת של ציפורי היא מערך אמות המים המשוכלל והמאגרים שסיפקו מים לישוב. חלקו האחרון של מערך זה מופה והוסדר והוא נמצא כולו בשטח הגן הלאומי

14.10.16 16:15  י"ב בתשרי תשעז
מטיילים בסוכות: עדיף ציפורי אחת ביד
  חווית המשנה בציפורי (צילום: שרון גולדזון)

בשנייה הראשונה זה אולי נשמע כמו הציפור הצהובה, הענקית והתמימה מרחוב סומסום, אך למעשה מדובר בציפורי- עיר עתיקה ומלאת היסטוריה, בה ישבו רבים מגדולי ישראל- ביניהם ר' יוסי, רבן שמעון בן גמליאל ורבי יהודה הנשיא שאף ניהל משם את הסנהדרין- ושם אף נחתמה המשנה. בנוסף, ציפורי אף הייתה בירת הגליל בתקופה הרומית.

כיאה למעמדה כבירת האזור, נחשפו בציפורי לאורך השנים תגליות ארכיאולוגיות רבות מתקופות שונות- בין היתר תוכלו לראות בית כנסת עתיק המתוארך למאה ה-5, כנסייה מהתקופה הצלבנית, תיאטרון רומאי מהמאה הראשונה ואפילו רצפת פסיפס בה תוכלו לחזות במי שזכתה לכינוי "המונה ליזה של הגליל"…

 

המונה ליזה בגן לאומי ציפורי (צילום:שרון גולדזון)

המונה ליזה בגן לאומי ציפורי (צילום:שרון גולדזון)

אך גולת הכותרת של ציפורי (והסיבה העיקרית שתצליחו לשכנע את הילדים לצאת מהמסך ולבוא אתכם) היא מערך אמות המים המשוכלל והמאגרים שסיפקו מים לישוב. חלקו האחרון של מערך זה מופה והוסדר והוא נמצא כולו בשטח הגן הלאומי.

המסלול כולל את מאגר המים עצמו, שאורכו כ-250 מטר, גובהו כ-10 מטר ורוחבו המרבי כ-4 מטר, כאשר בהמשך המסלול מגיעים ל"מנהרת הפירים"- כינוי זה ניתן למנהרה משום שחציבתה החלה בשישה פתחים (פירים) אנכיים שנחצבו בעומק הסלע. כשהחוצבים הגיעו לעומק המיועד, הם החלו לחצוב את המנהרה. ההליכה  חלקה בקומה זקופה וחלקה בהליכה שפופה.

לסיום תוכלו לבקר בעיר העתיקה עצמה- החפירות בציפורי עדיין בעיצומם, ומי יודע, אולי תזכו לחשוף תגלית היסטורית בעצמכם..

פסטיבל בציפורי (צילום: שרון גולדזון)

פסטיבל בציפורי (צילום: שרון גולדזון)

לכבוד החג, אתם מוזמנים לפעילות סוכות של שלום בציפורי- בעיר המשנה ועיר השלום ציפורי יתקיים סיור חוויתי בין ארבעת סוכות החג: אתרוג, לולב, הדס וערבה. שם נפגוש דמויות מימי המשנה והתלמוד, ויהיו סיורים מודרכים, סדנאות יצירה (בתשלום סמלי), מסיק זיתים, בתי מדרש ועוד.

מתי? בימים שני ושלישי 17-18.10 בשעות 10:00 – 15:00

איך מגיעים?  מכביש מחלף המוביל-נצרת (כביש 79, בין סימני ק"מ 22-23) פונים צפונה בכביש המוביל לגן הלאומי. בגן הלאומי המסלול מתחיל ברחבת החניה הסמוכה לקופה.

ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר (פעילויות היצירה בתשלום סמלי)

וגולת הכותרת: הקרנת בכורה של סרט חדש על מסך ענק בבית הכנסת המספר את סיפורו של המבנה ומציין את פועלו של רבי יהודה הנשיא.

תבואו, יהיה היסטורי!!!!

לפרטים נוספים על גן לאומי ציפורי לחצו כאן

כתיבת תגובה

הוספת תגובה - סרוגים
הדפסה

שם

נושא

תוכן

אין תגובות
הצג את כל התגובות