לא מאבדים תקווה: חיפושים אל תוך השבת - סרוגים

לא מאבדים תקווה: חיפושים אל תוך השבת

הסיכוי למצוא אות חיים מתחת למאות טונות הברזל הפך לקלוש עד אפסי, אך מאות אנשי כוחות ההצלה ימשיכו להיאחז בתקווה במהלך השבת הקרובה ולאתר את שלושת הנעדרים

לא מאבדים תקווה: חיפושים אל תוך השבת
  (צילום: יובל חן, ynet)

אמנם "יממת הזהב" כבר חלפה וככל שהשניות נוקפות כך הולך וקטן הסיכוי כי הנעדרים מתחת להריסות בחניון בתל אביב, עדיין בחיים, אך כוחות ההצלה לא מאבדים תקווה וינסו להגיע לשלושת הנעדרים במהלך השבת.

על פי הדיווח באתר ynet, כ-140 חיילי פיקוד העורף מיחידת החילוץ הארצית במילואים ומגדוד תבור הסדיר נותרו באתר ההרס על אף שהסיכויים למצוא את הנעדרים בחיים הפכו לקלושים עד אפסיים. כ-300 טונות שפוכת (תערובת של חול, ברזלים ובטון) פונו עד כה מהאתר בסיוע של מנופים ודחפורים, וההערכה היא שמאות טונות נוספות נותרו בקומה מינוס 4 של החניון החרב. לפי הערכת פיקוד העורף, לפני הקריסה היו באתר 700 טונות של בטון ו-500 טונות חול.

ראוי לציין כי הקושי הגדול של המחלצים נובע מהעובדה שלא מדובר בבניין שהתמוטט או שחלקו קרס, אלא במבנה תת-קרקעי רחב ידיים, שארבעת משטחי הבטון העבים שהפרידו בין הקומות, וכן חלק מהעמודים שהיו אמורים להחזיק אותן, קרסו אחד לתוך השני. בנוסף, הרצפה של הקומה העליונה, קומת אפס, נשאה טונות רבות של חול, מה שהקטין את האפשרות לכיסי אוויר ו"העלים" יותר ממחצית מקומה מינוס ארבע.

בתוך כך, אולג יעקובוב, אחד מהרוגי קריסת החניון ברמת החייל, הובא אמש (ה') למנוחות בבית העלמין החדש ברמלה. כ-50 בני אדם ובכללם אלמנתו של יעקובוב, אחיותיו, חבריו ומנהלו ליוו את המנוח בדרכו האחרונה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו