מחקר חדש קובע: למרות משבר האמון בדואר, רוב הציבור אופטימי לגבי עתידו

מחקר חדש קובע: למרות משבר האמון בדואר, רוב הציבור אופטימי לגבי עתידו

מחקר אקדמי חדש מעלה כי על אף משבר האמון החריף ממנו סובל דואר ישראל מזה זמן מה, הציבור הישראלי אופטימי לגבי עתידו של הדואר

author-image
מחקר: למרות המשבר בדואר, הציבור אופטימי

מחקר אקדמי חדש מעלה כי על אף משבר האמון החריף ממנו סובל דואר ישראל מזה זמן מה, הציבור הישראלי אופטימי לגבי עתידו של הדואר. הסקר נערך בקמפוס טל של המרכז האקדמי לב בידי אזנש מוצ'אייה, מנטגבוש קאסה ומנה אצ'נף, סטודנטיות בנות העדה האתיופית, במסגרת סמינריון בחיזוי מוצרים בפקולטה למנהל עסקים, בהנחיית המרצה נח בל.

ממצאי הסקר, שבוצע בקרב 449 נשאלים מכל חלקי האוכלוסייה, מלמדים כאמור כי על אף משבר האמון הקיים בציבור הישראלי ביחס לשירותי דואר ישראל, רוב הנשאלים מאמינים כי הדואר יצליח להחזיר את אמון הציבור, וזאת באופן חוצה מגזרים. לאחר שקלול הנתונים על פי על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לגבי מגזרים שונים, נמצא כי 63.7% מהנשאלים השיבו כי "הדואר יצליח לשפר את המצב" או כי "הדואר יצליח בגדול", 25.23% סבורים שהמצב יישאר ללא שינוי ורק 11.07% חושבים כי הדואר ייסגר.

באשר למצב הנוכחי, נמדדה בסקר שביעות רצון נמוכה מאד משירות הדואר בקרב הנשאלים כאשר רק 16.4% מהנשאלים דרגו את רמת שביעות רצונם כגבוהה, ורק 28.9% מהנשאלים מאמינים וסומכים על הדואר במידה רבה. לא נמצאו הבדלים מובהקים בין חילונים, מסורתיים, דתיים וחרדים לגבי שביעות הרצון משירות הדואר והאמון שיש לנשאלים כלפי השירות. מחצית מהנשאלים אף דיווחו כי הם נמנעו מלשלוח דואר בשל החשש שלא יגיע ליעדו, ו -46.1% דיווחו כי נאלצו לחכות למעלה מחצי שעה לקבלת שירות מפקיד בסניף. אולם למרות נתונים אלה, באופן מפתיע מתברר כי לנשאלים אופטימיות רבה לגבי עתיד השירות.

בנוסף מצא המחקר, כי למרות ההיעדר האמון, שביעות הרצון והמודעות לתכניות ההתייעלות של הדואר אשר יצאו לדרך רק ברבעון האחרון של 2015, צפוי כי השימוש בשירותי הדואר יגדל משמעותית בעתיד. הסטודנטיות סבורות כי הסיבה לכך הינה המעבר ההולך וגדל של אנשים לרכישה באמצעות האינטרנט ויבוא מוצרים מכל העולם. לאור כך, יידרש הדואר  להתאים את שירותיו לצרכים המשתנים, למציאות החדשה ולהיערך לכמויות גדלות והולכות בעיקר של חבילות.

מחקר

הסטודנטיות ממכון טל

מרצה הקורס, נח בל, מציין כי מנתוני המחקר שהתקבלו והוצגו על ידי הסטודנטיות, נמצאו מספר תוצאות מובהקות נוספות המעידות על הבדלים מעניינים בין הנשאלים בסקר.

כך לדוגמה בין המגזרים השונים שהשתתפו בסקר, נמצא כי באופן מובהק החרדים מאמינים בהצלחה העתידית של הדואר, יותר מקבוצות הנשאלים האחרות (חילונים, מסורתיים, דתיים).

כמו כן נמצא באופן מובהק כי מבוגרים מעל גיל 55 אופטימיים יותר ביחס לעתידו של דואר ישראל יחסית לצעירים. וכך, קבוצת המבוגרים  בחרה בתשובה "הדואר יצליח ובגדול" באופן מובהק, לעומת קבוצת בני ה-34 ומטה, אשר היו מסויגים יותר והעדיפו לרוב להעריך כי "הדואר יצליח לשפר את המצב".

בנוסף, נמצא באופן מובהק כי אנשים נשואים אופטימיים יותר לגבי עתידו של הדואר מאשר רווקים, וכי באופן לא מפתיע בעלי הכנסות גבוהות מעדיפים באופן מובהק שירות מתחרה אחר, וזאת יחסית לבעלי הכנסות נמוכות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו