גם אני מסכים: את החתרנים יש להוקיע/ תגובה לחנן מנדל

גם אני מסכים: את החתרנים יש להוקיע/ תגובה לחנן מנדל

לקרוא למישהו שקרן זה אולי נותן הרגשה טובה אבל ודאי לא תורם דבר וחצי דבר לשיח התרבותי. לקרוא למישהו מתעלל זה אולי ממקם במקום נעים יותר אבל לא תורם אמיתית לניתוח הנושא. תגובה לחנן מנדל

author-image
גם אני מסכים: את החתרנים יש להוקיע

לקרוא למישהו שקרן זה אולי נותן הרגשה טובה אבל ודאי לא תורם דבר וחצי דבר לשיח התרבותי. לקרוא למישהו מתעלל זה אולי ממקם במקום נעים יותר אבל לא תורם אמיתית לניתוח הנושא. לקרוא למישהו חתרן שהקב"ה שונאו – זה לא תורם לאף אחד וודאי גם לא מציג באור יפה יותר כלפי אחרים.

תורה זו ודאי לא.

ראשית ייטיב עמיתי המלומד חנן מנדל לעשות אם יבוא וישב עם האנשים המטפלים בתופעה שהתגלתה ויבדוק היטב בסיס אחר בסיס האם יש פה שקרים חצאי אמיתות או בעיה אמיתית. האם קפצו על העגלה טרמפיסטים, ודאי. האם יש פה כאלו המנסים להכשיל ודאי כמו תמיד. אולם מי שבודק את הדברים ברצינות מזהה את הדברים גם כשהם כואבים מאד. יותר מידי חיילים יותר מידי בסיסים, יותר מידי רבנים צבאיים, יותר מידי הורים של… זה הרבה מעבר לתופעת קונספירציה או סתם שקר גס. אז פשוט בא לבדוק.

שנית חשוב לחזור ולומר בדיוק בגלל דברים שנאמרו, אנו אוהבים את הצבא אהבת נפש. אנו מתנדבים בו מעבר למה שנדרש בחק גם כשניתנה לנו הרשות ללכת להגמ"ר או להשתחרר בגלל כמות הילדים. אנו שולחים את ילדינו לסיירות, ולקצונה. אנו אוהבים את המדינה אנו מתפלשים בבוץ על הגבעות גם כשזה לא תמיד מגובה בכבישי אספלט ומוסדות חינוך בנויים לתלפיות.

אנו כל כך אוהבים אותה שזה כ"כ כואב לנו לראות את המומים שבה ואיננו נמנעים מלבקרם גם כזה קשה לנו כדברי הרב קוק.
בודאי שצה"ל ומפקדיו הם המטרה כפי שנאמר. אנו רוצים קצינים ומפקדים בעלי רוח לחימה מוסריות נחישות ומנהיגות שתואמים את ערכיו של עם ישראל לדורותיו. מאז יהושע בן נון ודוד המלך וכלה ביוני נתניהו ובנימין בן אליעזר. לא ניתן לערכים אחרים המיובאים מארצות ניכר לנסות ולהנדס את הצבא הישראלי מחדש.

כבר בן גוריון והרב גורן הורו כתף לכתף את דרכו של צה"ל. כשרות לכולם. שבת לכולם. זקן לכל מי שייך לכך. וכן על זה הדרך בכל סוגיה מאז ולתמיד.

אז מיהם החתרנים? אלה שכואבים את המדינה והצבא? או אחרים?

לא נטישת הממלכתיות יש כאן אלא סתם בורות של המתבונן מהצד בהבנה מהי ממלכתיות.

הצבא חזק המדינה חזקה יש בהם כוחות בריאים וטבעיים וסופם לנצח את כל הערפילים.

אנו נהיה שם בסוף ונחבק אותם חיבוק חזק ולא נרפה כי זה אנחנו ובדרך: בדרך נחבק יותר חזק ולא נרפה נבכה יחד נכאב יחד כדי להגיע למטרה הנכספת שלי שלך ושל עם ישראל.

==

אורי ברטפלד הוא חבר באיגוד רבני הקהילות

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
מצחיק שהסדרניקים הפכו למופת
| 29-08-2016 16:50
מצחיק שהסדרניקים שעושים בקושי חצי שירות צבאי מוצגים כאן כמי שמתנדב יותר ממה שהחוק דורש.
2
ממתי תרומה למדינה נמדדת באורך השירות הצבאי?
יהודי מהר חברון | 04-09-2016 23:49
עם כל הכבוד למשרתים הקדושים בצבא בואו נזכור ש'אם ה' לא ישמור עיר שוא שקד שומ ר'. יש צורך לחזור ולחדד בקרב את הציבור הדתי דווקא את ערכו של לימוד התורה שהוא כידוע כנגד כולם. די לנו עם מושגי החול של העום החילוני, אנחנו רוצים קדושה!