יוזמה דרמטית בליכוד: העלאת אחוז החסימה ל-7% - סרוגים

יוזמה דרמטית בליכוד: העלאת אחוז החסימה ל-7%

במידה ותצא לפועל, צפויה ההצעה הדרמטית של חברת הכנסת שרן השכל להשאיר מספר מפלגות מחוץ למערכת הפוליטית. ביניהן: ישראל ביתנו, יהדות התורה ומרצ

יוזמה דרמטית בליכוד: העלאת אחוז החסימה ל-7%
  (צילום: Nati Shohat/Flash90)

לאחר שבמערכת הבחירות הקודמת הועלה אחוז החסימה ל-3.25%, יוזמה חדשה בליכוד קוראת להעלות את אחוז החסימה ל-7%.

על פי הדיווח באתר 'מעריב און ליין', אם ההצעה תאושר, היא עשויה להעמיד בסכנה את המשך קיומן של כמה מהמפלגות בכנסת הנוכחית שקיבלו בבחירות האחרונות פחות מ־7% מהקולות הכשרים, ובהן מרצ, ישראל ביתנו, יהדות התורה וש"ס.

מאחורי הצעת החוק החדשה עומדת חברת הכנסת שרן השכל (הליכוד), שהסבירה כי ההצעה באה להבטיח יציבות שלטונית במדינה המחזיקה לטענתה שיא עולם במספר הרשימות המתמודדות בבחירות.

לדבריה: "בבחירות לכנסת ה־20 התמודדו עשרות רשימות. רק עשר מהן עברו את אחוז החסימה, ורבבות קולות הלכו לאיבוד. אין אח ורע לפיצול כזה בעולם המערבי. הצעת החוק שלי נועדה לאלץ את הרשימות הקטנות להצטרף למפלגות גדולות או לגושים גדולים, וזה לדעתי יסייע מאוד ליציבות ולדמוקרטיה הישראלית".

Likud parliament member Sharren Haskel seen during a faction meeting in the Israeli parliament. May 30, 2016. Photo by Miriam Alster/FLASH90 *** Local Caption *** ??? ????  ?????

ח"כ שרן השכל (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

כאמור, אחוז החסימה כבר הועלה לקראת הבחירות הקודמות ל־3.25% במסגרת "חוק המשילות" מה שגרם לאיחודן של המפלגות הערביות למפלגה אחת בעלת 13 מנדטים. בנוסף, העלאת אחוז החסימה הביאה את מפלגת 'התנועה' לש ציפי לבני לחבור למפלגת העבודה, ואת מפלגת 'תקומה' לרוץ ביחד עם 'הבית היהודי'.

"אני צופה שיהיו בסופו של דבר חמש מפלגות בכנסת – שתיים גדולות, מפלגת מרכז, מפלגה ערבית ומפלגה דתית־ימנית", אמרה השכל שהבהירה כי ההצעה טרם הובאה לפתחו של ראש הממשלה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
קשקוש
מאיר | 11-08-2016 20:36
רוב ככל המפלגות שהתמודדו ולא עברו את אחוז החסימה בכלל לא חלמו לעבור אותו. רק יחד חשבו שיעברו ולא עלתה בידם (כנראה בגלל זיופים ורמאויות)
2
הצעה רעה מאוד וטיפשית
יבנה; | 11-08-2016 21:15
חמשת המפלגות שהיא מונה לא מבטאות בכלל את כלל ריבוי הציבורים שיש בעם ישראל - הרי החרדים אינם יכולים להיות משוייכים לגוש הציוני ימני ואם ח"ו נמצא ואתם מחוץ למערכת השילטונית אזי אנחנו באמת ובתמים מסכנים את עולם התורה! תקדים מסוכן מאוד!! להתנגד מכל וכל!
3
מי שקיבל 1/120 מכלל הקולות צריך להיות מיוצג
קידי | 14-08-2016 21:27
צריך לבטל לגמרי את אחוז החסימה - למה מי שקיבל 1/120 מכלל הקולות לא יהיה מיוצג בכנסת. די ברור שלחברת הכנסת הזאת אין סיכוי אפילו להתקרב לזה.