פרשת שיינברג: מי שלא היה שם לא יבין / תגובה - סרוגים

פרשת שיינברג: מי שלא היה שם לא יבין / תגובה

כוונתו של הרב ארז שחר אולי רצויה ויש בהחלט מקום לחנך את הציבור להפסיק לנהות אחרי ראשי כתות ואחרי ראשי חצרות כדוגמת שיינברג וברלנד בעצימת עיניים. ואולם מכאן ועד להטחת אשמה וגלגול אחריות לפתחן של האומללות, שחייהן נהרסו, המרחק עוד רב

פרשת שיינברג: מי שלא היה שם לא יבין / תגובה

קראתי את דבריו של הרב ארז שחר והצטערתי צער עמוק על כך שרב בישראל יכול להיות כל כך אטום ואדיש לסבל של הנשים האומללות והתמימות שנוצלו באופן מחפיר על ידי ראש הישיבה המכונה הרב שיינברג ועל ידי הצדיק הרב ברלנד. שניהם ניצלו אותן מינית כשהם מוליכים אותן שולל כי הדברים מותרים על פי ההלכה.

לא די בכך שהן עברו שבר נורא ואיום כשגילו שהאב הרוחני שלהן הוא עבריין מין (בדיוק כמו אב סוטה שפגע בילדיו), לא די בכך שהן שומעות שעורך דינו של שיינברג טוען לרומן בהסכמה, עכשיו הן צריכות להתמודד גם עם דבריו של רב בישראל שמאשים אותן.

הפיכת הקרבן לאשם היא רעיון ישן ומוצאו מבית מדרשו של העולם המערבי. דווקא המשפט העברי הקדום הכיר בכך שכשמישהו הנחזה כ'צדיק יסוד עולם' והוא בעל סמכות פיתה אשה, הרי שמדובר באונס.

עוד במאה ה-16 הפסקים התירו אשה שנוצלה מינית על ידי אדם שהתחזה בפניה כמשיח וכך פסק לאחרונה גם הגאון הרב דייכובסקי שליט"א. הם ראו אותן כ'אנוסות' ואילו הוא רואה אותן כחייבות. בכך הקדים המשפט העברי את המשפט המערבי וגילה הבנה בפסיכולוגיה של קורבן העבירה המינית כשהמבצע הוא בעל סמכות.

כוונתו של הרב ארז שחר אולי רצויה ויש בהחלט מקום לחנך את הציבור להפסיק לנהות אחרי ראשי כתות ואחרי ראשי חצרות כדוגמת שיינברג וברלנד בעצימת עיניים. ואולם מכאן ועד להטחת אשמה וגלגול אחריות לפתחן של האומללות, שחייהן נהרסו, המרחק עוד רב.

חבל שבימי בין המצרים בחר הרב לפגוע באומללות ולהגדיש את סאת הייסורין שלהן בדברים חסרי אחריות. הן בהחלט מצפות לבקשת מחילה.

=======
שרה מרקוביץ' היא עורכת דין וטוענת רבנית המייצגת נפגעות בתיק שיינברג ובתיק ברלנד

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
21 תגובות - 20 דיונים מיין לפי
1
טעות בידך!!!
| 04-08-2016 16:51
הרעיון של הפיכת הקרבן לנאשם לא מגיע משום משפט! לעומת זאת, הרעיון שאומר שהקרבן הוא בהכרח הצודק, זה רעיון שמקורו בעולם הנוצרי, ובממשיכת דרכו הישירה - התרבות המערבית. אמנם אני לא ממש מסכים עם הסגנון בו נכתב מאמרו של הרב ארז שחר, אך הוא בודאי לא בא להטיל את האשמה על הנשים הנפגעות. ואני בטוח שגם הוא חושב שלשיינברג הנבלה הסרוחה מגיע לשבת כל חייו מאחורי סורג ובריח.
2
במקום לקיים את המצוות כראוי ולעבוד על המידות
| 04-08-2016 18:11
מעדיפים ללכת לרבנים וקברים כי זה הרבה יותר קל.
3
מסכים עם מגיב 1
איציק | 04-08-2016 19:06
כמובן שלא באים לפגוע באף אישה שעברה התעללות ואונס מצד סוטי המין המחופשים לרבנים. ובאמת צריך היה הרב ארז להתנסח אחרת. אך לצערנו ישנם עוד רבנים גדולים שסביבם נוהרים אנשים בצורה עיוורת וזה עדיין מסוכן. גם אם הם צדיקי אמת. אני לא מאשים את הנשים. הן אינן אשמות וליבנו איתן, אך התופעה של עוורון מול רב היא קלקול מהיסוד.
4
איבדנו שפיות
א. ד | 04-08-2016 19:55
עד שסוף סוף יש קול שפוי בעולם שרואה שלרב שיינברג נעשה גם עוול גדול את מנסה להשתיק אותו חבל ....
5
בבקשה להוריד את התמונה של הגברת.
אברהם | 04-08-2016 20:07
התמונה לא הולמת את קוראי ושומעי אתר סרוגים. האשה שבאה לדבר על צדק ועל הלכה מופיעה בתמונה בצורה לא מתאימה בעיני. הדמות החיצונית לא תואמת את הדמות שהיא מייצגת. הרב ארז שחר צודק בדבריו יישר כח על הכתבה
6
אני מבין את הקושי שלך שבעקבותיו בחרת להגיב
יחזקאל | 04-08-2016 20:10
וזה ברור שכך תגידי, בתור עו"ד של המתלוננות, אך האם את חותרת לאמת? אני לא יודע.......
7
התרבות המערבית קצת יותר מורכבת ממה שייצגת פה
אברהם | 04-08-2016 20:11
התוכן בעל אינטרס ולכן אינני מאמין למרקוביץ הזאת
8
לא יעזור לך כל התגובות הנלוזות 2 הרבנים הם סוטים ולא
ל זיו | 04-08-2016 20:31
מקיימים את דברי התורה. אלה רבנים בעם ישראל ??????????? שאשה בא לקבל עזרה אז אומרים לה שמותר מהתורה לאנוס אותה? בגלל כבוד האתר לא אכתוב לך מה אני חושבת עליך !
9
אני מאשים את.....
יוחאי ליפקין | 04-08-2016 20:56
אי אפשר לברוח מכך שהנשים אשמות. אני לא מבין.למה הן לא בחרו בלהתלונן במשטרה עוד אז? האישה בגן?!היא לא מבינה שאנסו אותה?! אם כך מקומה בבית חולים לחולי נפש,לא בתוך קהילה!!
10
מצטט מתוך קבוצת הווצאפ שלנו.
מישיבת אורות הארי | 04-08-2016 21:02
"חשוב מאוד: מי שיכול שיכתוב תגובות ראויות למאמר של עורכת הדין של הנפגעות" הודעה זו נכתבה בתאריך יום חמישי 48 בשעות אחר הצהריים בקבוצת הישיבה. אני אישית רציתי למחות על התנהגות זו בפרהסיא. חבריי לישיבה: אין זו דרך תורה להגיב כך. אנו צריכים לשבת ולחכות בסבלנות לפסק בית המשפט. כמובן שאני לא מצדיק אף אחד, אבל אם אנו בוחרים בדרך תורה זו היא לא הדרך!!
11
הרב ברלנד
| 04-08-2016 22:24
רק שאלה אחת יש לי והיא: מאיפה הוודאות של הכותבת בהרשעתו של הרב ברלנד? פסקת כבר את דינו? הושבת בית דין? או שישב בית דין?
12
אמא שלך
ליאורה | 04-08-2016 22:48
נבלה סרוחה. תתבייש
13
נשים אמיצות
א | 04-08-2016 23:00
ממש ככה . מי שלא היה שם לא יבין!!!! ואולי כן ??? אתם מדברים על עיוורון .. תתביישו לכם... רבנים גדולים שהיו לידו ממש קרוב !!!!!לא ידעו במי מדובר וחשבו שהוא מציל נפשות בישראל ועל זה היה דבה לבנו... שועלים שמהלכים בו.....!!!!! אז לחשוב בכלל מה הנשים האמיצות עברו בטח ובטח שתבינו!!!! הנשים האמיצות בזכותן הרשע עכשו מאחורי סורג ובריח וצריך להודות להן בכל יום ויום שהן גדעו את הקלקול מהשורש וטיהרו את החילול הגדול שעשה הרשע בשמים... מי יודע לאיזה נזקים עצומים עמ"י היינו מגיעים ח"ו . ובקשר לנשים האמיצות שבכל יום ויום מנסות לאסוף כוחות מחודשים ולשרוד את היום הבא אל תדאגו רבנים שמפרסמים כיצד לחנך אותן הניסוח כאן הוה טעות. חנכו את עצמכם ... הנשים האמיצות ה' הטוב כבר דואג לכל מחסורן והוא ורק הוא יתבר יודע מה נכון עבורן!!!!! תסמכו עליו... ולא על כוחי ועוצם ידי... כל אחד חושב שאם הוא יביע דעה וינסה לחנך בפרהסיה את חברו זאת הדרך הנכונה אבל לא ולא טעות בידכם.. כמו שאתם ממשיכים להשמיץ אחרים מבלי להתכוון כאן אתם גם נופלים ועל זה היה דבה ליבנו על חילול ה' נוראי של שנאת חינם גם מבלי להתכוון... אז הגיע הזמן להתנצל בפני כל מי שהשפלתם כי אין עוד מלבדו!!!!!!!
14
הרב ברלנד צדיק וקדוש הכותבת תבא על עונשה
| 05-08-2016 0:15
החליטו חרצו את דינו עלילות שוא שמעלילים ער הרב בקדוש מובטחני כי כותבת השורות תבא על עונשה מן השמים
עדין הרב ברלנד לא הואשם והוא רק בגדר חשוד, עם כל הכבוד
רבקה | 29-09-2016 9:18
אבקשך לשקול את דבריך לפני שאת מדברת, נכון את נמצאת במצב קשה מבינה אותך ומוקירה אותך אבל כל עוד שאינך יודעת בדיוק מה קורה או מה קרה עם הרב ברלנד תשקלי את דבריך מחדש שתיהיה לך שנה טובה ומתוקה עם המון המון שמחה בלב. בנוסף הרב ברלנד רב קדוש עוד המון המון מאנשי המשטרה והמשפט יבוא על עונשם על מעלליהם בו, דוגמא קטנה תקחי שתבררי מה קורה עם אותם משפחות שמדברים ודברו על הרב, תבררי אל איזה עונש הם סובלים אפילו בימים אלו. דבר נוסף כל עוד שבית המשפט לא חרץ את גורלו אבקש מכווולללםם לשבת בשקט ולא לחרוץ את גורלו כי ה' ישמור מה עלול לקרות לאותם אנשים על הוצאת דיבה לתלמיד חכם מובהק איש קדוש ובעל ראיה לרחוק.
15
בינתיים לא חרצו את דינו..
רון | 05-08-2016 9:10
כואב על הנשים. אבל לכל אמת יש שני צדדים ואנו שומעים בעיקר לא את הצד שלו.. שכולם ישתקו עד שבית המשפט יסיים את עבודתו
16
יישר כח
יובל כהן | 06-08-2016 21:12
הרבנית שאה מרקוביץ' מיניין לך?! את יודעת ששינברג כבר לא מואשם באונס או אינוס?????
17
תגובה לעניין
אליהו גליל | 09-08-2016 8:35
תודה.
18
שרה שיינברג פמינאצית מכוערת שקרנית
גיבובי שטויות | 10-08-2016 11:08
מי שחוצה באדום, נפגע. אז רק הפוגע אשם?? נו באמת. הזוי!
19
עדין הרב ברלנד לא הואשם והוא רק בגדר חשוד, עם כל הכבוד
רבקה | 29-09-2016 9:14
אבקשך לשקול את דבריך לפני שאת מדברת, נכון את נמצאת במצב קשה מבינה אותך ומוקירה אותך אבל כל עוד שאינך יודעת בדיוק מה קורה או מה קרה עם הרב ברלנד תשקלי את דבריך מחדש שתיהיה לך שנה טובה ומתוקה עם המון המון שמחה בלב.
20
קצת מידע על שרה מרקוביץ....
יהודה צדוק | 03-04-2017 14:20
האישה ההזויה מדברת שטויות רק כדי לנקות את לקוחותיה מאשמה. עד עכשיו שתקה ולא הגיבה לשום פסק דין כזה או אחר בתיק. שתתביש לה השקרנית הזאת!!!! אם היא טוענת שמי שהיה שם לא מבין שתסתום את פיה, גם היא לא הייתה שם!!