"אסור שרב יפחד לפרסם תשובה מחשש שיעמידו אותו לדין" - סרוגים

"אסור שרב יפחד לפרסם תשובה מחשש שיעמידו אותו לדין"

במהלך דבריו בכנס ארגון רבני צהר, התייחס הרב סתיו למתקפות האחרונות נגד רבנים שהשמיעו דעת תורה. "חשוב לנהל את השיח הרבני והדתי באופן שאיננו מתנשא"

"אסור שרב יפחד לפרסם תשובה מחשש שיעמידו אותו לדין"
  (צילום: יוסי זליגר)

במהלך כנס של ארגון רבני צהר, אמר הרב דוד סתיו יושב ראש הארגון כי "לפני 20 שנה כשהקמנו את צהר המחשבה הייתה שיש צורך לייצר קול של תורה קול של רבנות שמצד אחד לא מוותרת על ההלכה כקוצו של יוד ומצד השני מבינה את החברה הישראלית ומבקשת להתנחל בלבבה. אחרי שני עשורים אנחנו יכולים להיות מלאי סיפוק על למעלה ממאות אלפי אנשים שהתחתנו דרך הארגון, אנחנו יכולים להיות שמחים בסיוע האדיר לעולי ברית המועצות דרך מיזם שורשים שסייע להקים מאות בתים יהודיים בישראל ועל מיזמים נוספים של הארגון".

במהלך דבריו התייחס הרב סתיו למתקפות האחרונות נגד רבנים מהציונות הדתית שהשמיעו דעת תורה: "בשבועיים האחרונים רבנים נמצאים בכותרות, זה מעיד שברוך השם אין לנו צרות אחרות וכל תשומת הלב מוקדשת לעולמה של תורה ולבירורים".

"נדמה לי שכאן המקום להשמיע שני צלילים; מצד אחד אסור שנחיה במחשבה שרב איננו יכול להביע את דעתו בכל נושא, אסור שמישהו יחשוב שמכיוון שיפרסם תשובה כזו או אחרת הוא יעמוד לדין או תישלל ממנו הזכות להיבחר לתפקיד ציבורי". עם זאת הבהיר הרב סתיו כי "חשוב לנהל את השיח הרבני והדתי באופן שאיננו מתנשא ואיננו שופט את האחרים".

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת אמר במהלך הכנס כי הוא מרגיש את ארגון צהר בירושלים היטב. "רבנות ציונית שמחברת היטב, רבנות שהיא בדרך של נועם, דרך האמצע. בירושלים כל אחד יכול למצוא את מקומו בטח בתחום החינוך, יש כאן חילוניים ודתיים וחרדל"ים ונוצרים ומוסלמים וחינוך מעורב, זה מחייב ללכת על דרך האמצע ומי כמו רבני צהר יודע שללכת על דרך האמצע, לפעמים אפשר גם לחטוף מהצד".

במהלך המושב המרכזי קיבלו שר החינוך נפתלי בנט ושר המורשת וירושלים זאב אלקין אות הוקרה מטעם הארגון, הרב סתיו אמר כי השר בנט גילה הבנה למשבר ההתבוללות המתרחש בישראל והחליט לסייע בכל כוחו למיזם שורשים, מיזם בירור היהדות של צהר.
על השר אלקין אמר הרב סתיו כי שנים רבות הוא מגלה רגישות רבה לצורך להנגיש את שירותי הנישואין בישראל ובכך הוא מבטיח הלכה למעשה את עתידה היהודי של מדינת ישראל.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו