הרב אמסלם חושף: זה התיק אליו אני מכוון - סרוגים

הרב אמסלם חושף: זה התיק אליו אני מכוון

יו"ר תנועת 'עם שלם' מסביר מדוע החליט להצטרף למפלגת 'הבית היהודי' וחושף את מטרתו הסופית: "האם תרצו לראות אותי שר הדתות הבא של מדינת ישראל?"

הרב אמסלם חושף: זה התיק אליו אני מכוון
  (צילום: Abir Sultan/Flash 90)

יו"ר תנועת 'עם שלם', חבר הכנסת לשעבר, הרב חיים אמסלם, שהודיע בסוף השבוע האחרון על כוונתו להתמודד בפריימריז הקרובים של מפלגת 'הבית היהודי', מבהיר כי המטרה שלו בחזרה למגרש הפוליטי היא להתמנות לשר הדתות של מדינת ישראל.

בהודעה שפרסם בעקבות התגובות שקיבל, כתב הרב אמסלם, בין היתר: "יש דברים שאני נוצר בליבי ואינני רוצה להביעם, אף אומר שעם חלק מטענותיכם גם אני מסכים, ואת חלק מחששותיכם גם אני מבין, האמינו לי. אך במטותא מכם גם האמינו בי".

בהמשך משתף הרב אמסלם בהתלבטויותיו הרבות: "התלבטתי רבות האם לחזור למגרש הפוליטי, או להסתפק בעשייה בעניינים החשובים שאני עוסק בהם, בלהיות גשר של שפיות, הפצת חכמת התורה, ובדבר החשוב ביותר בעיניי בדור הזה: פתרון בעיית הגיור.
כשאני אומר החשוב ביותר בעיני אינני מגזים ואינני מתלהם, החשוב ממש עד כדי שלמענו עשיתי כל קרבן אפשרי".

הרב אמסלם ממשיך וכותב: "דא עקא, נוכחתי במיוחד בשנה האחרונה, שללא כוח פוליטי, אין כמעט סיכוי לשנות כלום כמעט, כי כל המפלגות, ובמיוחד מפלגת השלטון זה פשוט לא מעניין אותן, והן מעדיפות ערכים אחרים ובעיקר להחזיק בהגה, על פני ההתמודדות בעניין הזה אשר הוא בנפשנו, וכולם תלויים באותן המפלגות המתנגדות לכל תזוזה, הקלה, או כל נסיון לתת מענה למאות אלפים הזקוקים ומשוועים לכך, ונזהרים שלא להרגיז אותם. בעיני זהו הצו התורני הכי חשוב".

הרב אמסלם הסביר מדוע החליט להגיע דווקא למפלגת הציונות הדתית: "בבית היהודי מצאתי רבים רבים המזדהים עם הקו הרעיוני שלי, באף מפלגה לא מצאתי זאת. זה שנים שכל פעולותיי ומה שהצלחתי בעניין היה בתמיכת ובקרב חברי היקרים חלק מהרבנים וציבור הכיפות הסרוגות, שחלקם הבינו , תמכו ועודדו".

"כבר הסברתי שבעבר כל הרבנים הספרדים מקומם היה בקרב הציבור היקר הזה. אז נכון, היו תקלות וקרו דברים, ועתה עת התיקון, ולמרות החששות והלבטים אין ספק שזה המקום הראוי להכיל אותי ואת דעותיי, ובו אוכל להשפיע".

בסוף דבריו חושף הרב אמסלם את מטרתו הסופית וכותב: "האם תרצו לראות אותי שר הדתות הבא של מדינת ישראל? האם אתם מעוניינים שקולה של היהדות עם הפסיקה המתונה תשמיע קולה ותשפיע? אם תתמכו ותתפקדו, יש סיכוי".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
יורד לאומנותו של חברו
| 20-07-2016 9:34
בן דהאן