צפו:העולים זכו בקראוון בשומרון והחלו לרקוד - סרוגים

צפו:העולים זכו בקראוון בשומרון והחלו לרקוד

למרות גל הטרור: עלייה של 40% במספר העולים המגיעים מצרפת לשומרון. השבוע התקיימה בפריז הגרלה של דירות בישוב ברוכין והעולים התרגשו עד דמעות. צפו

author-image
צפו:העולים זכו בקראוון בשומרון והחלו לרקוד

למרות גל הטרור: עלייה של 40% במספר העולים המגיעים מצרפת לשומרון

גל הטרור האחרון השפיע על מספר העולים לארץ מצרפת בחצי השנה האחרונה אולם נראה שדווקא על העולים לשומרון הוא לא השפיע כלל. משלחת יצאה בסוף השבוע האחרון מהשומרון לצרפת בכדי להכין את העולים העומדים להגיע לשומרון בקיץ הקרוב.

המשלחת נפגשה עם העולים לעתיד לאחר פעילות שטח רחבה שהביאה לעלייה של 40% במספר המשפחות העולות השנה מצרפת לשומרון.

פרויקט הבאת העולים לשומרון החל לפני כ 3 שנים ביוזמת יוסי דגן היום ראש מועצת שומרון. "העלייה מצרפת היא עלייה חשובה.  אף שאנחנו נהנים מאחוזי גדילה מהגבוהים בארץ, אנחנו רואים חשיבות רבה בהבאת עולים לשומרון. זה המעשה הציוני החשוב ביותר בעת הזו. מצד אחד הפרחת השומרון שיש לו חשיבות עצומה למדינת ישראל ומצד שני סיוע בקליטת העולים בארץ" אומר דגן.

המועצה החלה בפרויקט ממוקד להבאת עולים. עד היום הביאה המועצה עולים לישובים יקיר ופדואל והקיץ צפויים להגיע עולים לישוב ברוכין. אלא שהשנה על אף החשש מהשפעת גל הטרור על מגמת העלייה ועל אף הדה לגיטימציה שנעשית לשומרון בכלי התקשורת הצרפתיים, הביקוש לעלייה לשומרון רק גדל.

הסיבה לכך היא ככל הנראה מודל הקליטה בשומרון, אומרת אקסל פוס רכזת הקליטה של העולים בישוב פדואל ועולה וותיקה בעצמה: "זהו מודל קליטה קהילתי במסגרתו לכל משפחה ישנן 2 משפחות מאמצות וכן רכזת קליטה האמונה על צרכיהם. אולם הסיבה העיקרית היא ככל הנראה מבנה הקהילה החם בשומרון".

לדברי  סטפן לוגסי שעלה לשומרון בקיץ האחרון: "העלייה לשומרון הייתה חוויה כל כך טובה, בשל המשפחות המאמצות הישראליות שנותנות לנו אחיזה. קשובות לצרכים שלנו ביום יום ומסייעים בכל דבר". 

"מספר העוזבים את ישראל מקרב העולים לשומרון עומד על אפס. זאת לעומת 15% עזיבה בשנה של עולים את הארץ, על פי נתונים לא רשמיים". מציין דגן.

העולים יגיעו בקיץ הקרוב לישוב ברוכין שבשומרון, הישוב נערך בכוחות מתוגברים לקליטתם. בין השאר מקימה המועצה יחד עם אמנה אתר קרוונים בו יתגוררו העולים כקבוצה מגובשת אחת. כחלק ממודל העלייה הקהילתי בשומרון. בסך בכל למעלה מ 100 איש עובדים במרץ על מנת לתת שוב חיבוק גדול לעולים מרגע הנחיתה ועד להיקלטות מלאה בארץ.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
כל הכבוד לעוסקים בעליה
| 16-06-2016 22:28
יעלו ויצליחו בעזרת השם.