בליל שבועות המשטרה תמנע מעבר יהודים משער שכם לכותל

בליל שבועות המשטרה תמנע מעבר יהודים משער שכם לכותל

המשטרה תאסור על יהודים מעבר ברחוב המוביל לכותל המערבי בשבת בערב ובליל חג השבועות. ח"כ סמוטריץ': "מדינה ריבונית לא יכולה להרשות לעצמה להיכנע לאלימות בעיר הבירה שלה"

המשטרה תמנע מעבר יהודים משער שכם לכותל
  שוטרים ברובע המוסלמי (צילום: הדס פרוש/פלאש90)

משטרת ישראל תמנע כניסת יהודים לרובע המוסלמי בחג השבועות.

כחלק מהערכות משטרת ירושלים לחג השבועות, הודיעה המשטרה כי במוצאי שבת, ליל חג השבועות, היא תאסור על כניסת יהודים לרחוב הגיא משבת בערב ועד לשעה 01:30 בלילה ובהתאם להערכת המצב המבצעית.

רחוב הגיא הוא הרחוב המרכזי של העיר העתיקה והוא חוצה אותה משער שכם בצפון, ועד לרחבת הכותל המערבי בדרום. ברחוב נמצאת ישיבת 'עטרת ירושלים' בראשות הרב שלמה אבינר ומספר בתים יהודים.

במשטרה נימקו את הצעד החריג של איסור כניסת יהודים לרחוב, כחלק מאירועי החג החלים במקביל לחודש הרמדאן, וזאת "במטרה לאפשר את חופש הפולחן לכלל הדתות והעדות בעיר בביטחה ובשלום." המתפללים היהודים בעיקר תושבי שכונות מאה שערים, בית ישראל ומוסררה הסמוכות לעיר העתיקה, יופנו לעקיפה דרך שער יפו ומשם לרובע הארמני ולרובע היהודי וגם היוצאים מהכותל לאחר תפילת החג ייאלצו ללכת במסלול עוקף.

הסיבה לצעד המופרך של המשטרה הוא חפיפה בין החג היהודי לבין תפילת הלילה (תרוויח) של הרמדאן בהר הבית, כשהצפי הוא לאלפי יהודים וערבים שיגיעו לעיר העתיקה. עם זאת במשטרה לא ציינו הגבלות או חסימות כלשהן לתנועת ערבים.

יש לציין כי רק בתחילת השבוע קבע בג"צ על סגירת שער שכם ורחוב הגיא למעבר יהודים במצעד ריקוד דגלים, וזאת כדי למנוע פגיעה ברגשות המוסלמים שצריכים להערך לפתיחת חודש הרמאדאן. כעת נראה כי הקביעה הזו הופכת לנורמה ובעיר העתיקה, בלב ירושלים ישנם מקומות להם נאסרת כניסה ליהודים.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר לסרוגים: "מדובר בתקדים חמור, מדרון חלק ומסוכן שעלול לקבע מציאות של סגירת אזורים בירושלים לתנועת יהודים. מדינה ריבונית לא יכולה להרשות לעצמה להיכנע לאלימות בעיר הבירה שלה ולמנוע מאזרחיה לנוע בה בחופשיות. בכוונתי לפנות לשר לביטחון הפנים בעניין בתקווה שהוא יורה למשטרה להתעשת ולחזור בה מההחלטה באופן מידי."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
די ללשון המכובסת
מיכל | 08-06-2016 18:47
רק המוסלמים לבדם הם הפוגעים בחופש הדת של הדתות האחרות בירושלים. למה חרדים הבאים מגאולה ושבטי ישראל יצטרכו לעשות דרך ארוכה יותר לכותל וממנו?
2
זה התחיל מזמן
צחי | 08-06-2016 22:07
שהמשטרה מונעת את היהודים מללכת דרך שער שכם כל פעם שיש לערבים ראחדאן ומדוע שלא יכוונו את המוסלמים דרך שער האריות ומדוע אי אפשר להגיע נורמלי לכותל ביום שישי ומדוע אנחנו מאפשרים לכוחות השמאל לנהל את המדינה