חי בסרט: ביקורת סרטים מיוחדת למגזר הדתי. והשבוע: "בוגד משלנו"

חי בסרט: ביקורת סרטים מיוחדת למגזר הדתי. והשבוע: "בוגד משלנו"

08.06.16 13:44  ב' בסיון תשעו

חי בסרט, הטור היחיד בעולם (כולל העולם הבא) שמביא לכם מדי שבוע ביקורת קולנועית, בשיתוף פעולה עם אולפני הסרטים המובילים בישראל, על הסרטים החמים בקולנוע מזווית ראייה ייחודית לציבור הדתי. מתכנן לצאת לסרט עם הדייט ורוצה להימנע ממבוכה? מעוניינת ללכת עם הילדים ולא מתאים לך לחשוף אותם לתכנים לא ראויים? הגעתם למקום הנכון-יאללה, אקשן. והשבוע: "בוגד משלנו"

חי בסרט: ביקורת סרטים מיוחדת למגזר הדתי
  (צילום: באדיבות 'פורום פילם')

מבקר הבית שלנו, צפה בסרט "בוגד משלנו" והגיע, כמידי שבוע, לספר לכם מה היה ובעיקר איך היה.

ביקורת סרטים ב'סרוגים'

 בספרו האוטוביוגרפי חושף רפאל איתן (רפול) ז"ל שכשגילו אביו ואימו, שהיו קיבוצניקים עניים מתל עדשים, כי אם המשפחה נכנסה להיריון, החליטו בלב כבד לעשות הפלה כיוון שידעו שלא יוכלו לעמוד בהוצאות של גידול תינוק נוסף. הם פנו לרופא וביקשו לבצע את ההליך הרפואי. הרופא דרש סכום מסויים עבור ההליך; לזוג איתן היו חסרים כמה עשרות גרושים והם ביקשו לשלם את היתרה בעתיד. למזלו של רפול (ושל עם ישראל) סירב הרופא ודרש את כל הסכום מראש. וכך, בזכות כמה גרושים ניצלו חייו של העובר ומי יודע של עוד כמה ישראלים שניצלו בזכות פועלו הצבאי של הרמטכ"ל ה-11 ואחד מגיבורי דור תקומת המדינה.

 

מה עניין רפול להר סיני? ובכן, אף על פי שאני בטוח שלא היה להם מחסור של כמה עשרות גרושים- מפיקי הסרט "בוגד משלנו" החליטו להביא לעולם את סרטם ולא לעשות חסד עימנו הצופים ולהפיל את תסריט הסרט על רצפת העריכה- דבר שהיה מציל אותי, ומי יודע עוד כמה ישראלים משיממון קולנועי של 107 דקות.

בסרטה של סוזנה וויט, המבוסס על רב המכר מאת ג'ון לה קארה, נפגשים פרי (יואן מקגרגור), פרופסור אנגלי לפואטיקה ואשתו (נעמי האריס) עם דימה, רוסי מיסתורי וחברותי במיוחד (סטלן סקארסגארד), שמזמין אותם לבלות במחיצתו- תוך השמטת עובדה זעירה וחשובה שלפרנסתו הוא רואה החשבון הראשי של המאפייה הרוסית. כאשר דימה מבקש מהם לעזור לו להעביר מידע חסוי לשירות החשאי הבריטי תמורת הענקת מקלט מדיני לו ולמשפחתו, מוצאים עצמם פרי וגייל בעל כורחם במרכזה של פרשת ריגול סוערת ובמעורבות עד צוואר עם שירות הביון הבריטי ה- MI6. בהדרכתו של מפעילם הבריטי (דמיאן לואיס) הם יוצאים למשימה חובקת עולם בכדי לסייע בהצלחת המשימה המסוכנת.

1

(צילום: באדיבות 'פורום פילם')

 

נשמע טוב נכון? אז זהו שלא. מדובר בסרט משעמם וחסר מעוף לחלוטין. 40 הדקות הראשונות שלו מעניינות כמו ויכוח על תיאוריית הקוואנטים בין שני אילמים, וגם כשנראה כי סוף סוף צלחנו את ההקדמה המשמימה והטרחנית והנה סוף סוף מגיע האקשן-… מגיעות להם עוד 67 דקות שמנסות להיראות כמו סרט ריגול טוב אבל בפועל מגישות עלילה חיוורת צפויה ולא אמינה.כבר מזמן לא צפיתי בסרט מתח שהדבר היחידי המותח בו הוא התהייה מתי בשם כל השיעמומים זה ייגמר.

כשחזרתי הביתה ואשתי שאלה איך היה הסרט, לחשתי לה שאני מרגיש מחולל ורצתי למקלחת לשטוף את שאריות החוויה מעלי. בעוד המים זורמים על גופי הדואב, הבנתי שנפלה בחלקי הזכות לשמש לכם כשכפ"צ אנושי בפני פיגועים קולנועיים כגון אלה, והלכתי לישון מעודד מעט יותר כשתחושת השליחות מפעמת בעורקיי.

אז אם בא לכם לבלות ערב טוב – שווארמה בלאפה ושתייה, מתן בסתר, השקעה במניות של סופר דרינק או קניית 500 מסטיקים עגולים יהיו ניצול הרבה יותר טוב של הכסף שלכם מאשר לרכוש כרטיס לסרט הזה.

3

(צילום: באדיבות 'פורום פילם')

 

כתיבת תגובה

הוספת תגובה - סרוגים
הדפסה

שם

נושא

תוכן

4 תגובות
הצג את כל התגובות