כל שנה מחדש היינו מתרגזים וכועסים על כך שמיד בתום הטקס המארגנים שמים שירים בקול רם כך שכמעט לא ניתן לשיר "אני מאמין" במקביל לזה, ועל כן הייתי בתגובה מנסה לשיר בקול רם יותר כיוון שלא ניתן להם להשתיק אותנו (וכך אני מאמין שגם חברי חשבו).
חשבתי שברור שחייבים לתת לנו לשיר ושזו חוצפה לשים שירים בקול רם. חשבתי שעושים לנו דווקא ועל כן אנחנו צריכים להחזיר באותו המטבע… חשבתי שחשבתי… טעיתי…
שום גאווה – רק זילות
השנה בטקס יום השואה לא שרתי "אני מאמין". השנה הקשבתי וראיתי מהצד, ראיתי איך נגמר הטקס, ראיתי איך כולם קמים ממקומותיהם לרכבים וגם שמעתי, שמעתי את חניכי ומדריכי תנועות הנוער הדתיות ממשיכים לשיר "אני מאמין" על אפם וחמתם של כל צופי הטקס.
לא הצלחתי לראות גאווה באמונתם של חניכי ומדריכי התנועה, ראיתי רק את הזילות הנגרמת לשיר וראיתי את הפירוד.
השנה אני אשתתף בעזרת ה' בטקס יום הזיכרון, חברי הוא הקריין, והוא צריך להגיד שתם הטקס מיד לאחר שירת התקווה, וכן, הולכים לשים מיד אחרי זה שירים. כשהסבירו לנו את זה אמרו "ישנו המנון אחד שנקבע כהמנון המדינה והוחלט שרק הוא מושר בסיום טקסים ממלכתיים ועירוניים" ופתאום קלטתי עד כמה זה הגיוני, הרי היום התנועות הדתיות שרות "אני מאמין" ואילו מחר תחליט כל תנועה אחרת שגם היא רוצה להוסיף עוד המנון שמבטא את תחושותיה ואז אנחנו אלה שנקפוץ ונכעס ולא נרגיש נעים.

"התקווה" הוכר בחוק כהמנון המדינה ב2004 (מאוחר מדי) החוק אושר בכנסת ברוב של 38 נגד 8, ללא כל דיון או הסתייגויות. ברוך ה' וזכינו להכיר ב"התקווה" המנון שכולם מסכימים עליו ולכן הוא מושר בטקסים ממלכתיים ולא כל שיר אחר המייצג איזו שהיא קבוצת מיעוט כזו או אחרת.
כמובן שבטקסים אלו ישנו מימד דתי שבא לידי ביטוי באמירת קדיש, יזכור, אל מלא רחמים ורב העיר שמדבר ודווקא בגלל זה לעניות דעתי חבל לנסות ולהכניס בכח את שירת "אני מאמין" בסוף, הרי נמצאו קטעים דתיים שאינם פוגעים ברגשותיהם של הצופים אלא אפילו מביאים נופח מיוחד וטוב לטקס וחבל להרוס את כל הטוב הזה…
כאדם שמאמין בערכי הציונות הדתית אני מאמין שעלינו להשתלב בחברה בלי להתנצל על זה לאף אחד אבל עלינו לכבד גם אחרים ולא לעשות דברים שיגרמו לדחייה או ח"ו שנאה של הדת והדתיים. בכל זאת, אנא חישבו על מילות השיר ואני בטוח שתבינו למה לא כל החילונים כל כך מרוצים כששרים אותו בטקסים ממלכתיים…
חשוב שכל אדם ואדם יתחבר לשירה אחת, בדרכו וברעיונו. איש איש ישבח בכיוונו כך ששירת כל אדם תצטרף לשירה יחידה טעונה בהרבה מבטים. כל אדם יכוון בזמרו את אמונותיו, וכך תושלם 'התקווה'. שירה רבת מבטים ורבת כוונות אבל שירה של אחדות, ושלמות.
ובכן, אני מתחנן בפניכם, אחיי, אנא, בואו ולא נשיר השנה "אני מאמין" בסוף טקס יום הזיכרון וניתן לו את הכבוד הראוי לו בטקסים שלנו…
==
מה דעתך בנושא?
27 תגובות
0 דיונים
רחל
מסכימה איתך .אבי ז'ל נפל במלחמת יום כיפור ובכל שנה אני מבקשת מבני משפחתי לא לשיר אני מאמין לאחר התקווה.אם מתחברים למילות התקווה הן ממש תפילה ואמונה ומתכתבות עם התפילה...
מסכימה איתך .אבי ז'ל נפל במלחמת יום כיפור ובכל שנה אני מבקשת מבני משפחתי לא לשיר אני מאמין לאחר התקווה.אם מתחברים למילות התקווה הן ממש תפילה ואמונה ומתכתבות עם התפילה לגאולה ולמשיח צידקנו.לא צריך בטקס ממלכתי להיות שונים.בנוסף,מחר יחליט אדם אחר לשיר לאחר התקווה את שיר השלום למשל.איך נרגיש עם זה??עדיף למצוא את המאחד בעל המשמעות ולא את המפריד
המשך 10:10 14.10.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אברהם
למה אני ואנחנו בתור ציבור צריכים לוותר על הערכים שלנו כדי לא "להכעיס" את התינוקות השבויים? נק. למחשבה: ואנחנו בהחלט עושים את זה...
21:09 16.05.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
איפה נזרקה הדת? בין כיסאות טקס יום הזיכרון??
15:38 13.05.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
חוטהשני
מילים שיש בהם אמונה ??? בתקווה לדעתי ולדעת רבים חסר הפן האמוני - ולכן התבקש שאדם מאמין ישיר גם את אני מאמין.... (אפשר גם להוסיף את שיר האמונה של הרב קוק...
מילים שיש בהם אמונה ??? בתקווה לדעתי ולדעת רבים חסר הפן האמוני - ולכן התבקש שאדם מאמין ישיר גם את אני מאמין.... (אפשר גם להוסיף את שיר האמונה של הרב קוק - שיש בן גם לא מעט תכנים על ארץ ישראל...) באיזה מקום חבל ש'אני מאמין' לא נכנס לרפרטואר של טקסי יום הזיכרון בצורה גורפת..
המשך 14:49 13.05.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
מאיר
הגיע זמן להחליף אותו... אלא ככה יתחלף לנו הדיסק ונתחיל להתנהג כריבונים ולא כנשלטים ע"י עם אחר או תרבות אחרת.
23:03 11.05.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
מרדכי
סליחה, אבל אם כל כך מזלזלים בנו, אולי טעינו איפה שהוא? הרי כל הרעיון היה לשלב תורה ועבודה כדי לשנות ולהשפיע, אבל לפעמים אני כבר לא בטוח מי המושפע ומי המשפיע... אולי...
סליחה, אבל אם כל כך מזלזלים בנו, אולי טעינו איפה שהוא? הרי כל הרעיון היה לשלב תורה ועבודה כדי לשנות ולהשפיע, אבל לפעמים אני כבר לא בטוח מי המושפע ומי המשפיע... אולי סתם עבר עלי יום קשה, יום הזכרון הוא אף פעם לא קל, אבל, הסתכלתי על הדרך שעשינו, כל כמה דברים ב"ה שינינו ואתם יודעים מה, פתאום התחלתי להתבלבל כן שינינו הרבה, אבל קודם כל, באיזה מחיר? תסתכלו עלינו, אנחנו יותר עובדי ה' או יותר עובדי הציונות והמדינה? איך יתכן שאנחנו מוותרים על ערכים ניצחיים בגלל המפקד בצבא (תראו מה הולך היום עם הרבנות בצבא), תראו את הנוער שלנו, הוא נוער נהדר, עם מידות טובות ורצון גדול, אבל מה יותר חשוב לו, להצליח בעולם/בחברה או לגדול בעבודת ה' ובתורה? אולי אני מדור מיושן, אבל הכתבה עוררה בי תחושות שמפעפעים בי כבר זמן רב אז אני באמת כבר לא יודע מה לעשות, ולשנות את חינוך ילדיי, כבר מאוחר לנסות כל מה שנשאר לי זה להתפלל על זה, ולקוות שמסובב הסיבות יעזור לנו לתקן את אשר הואלנו לעשות... אולי זה כן הדבר הנכון, אולי לא... אבל אולי באמת הגיע הזמן לבדוק, מהי המטרה העליונה, והאם אנחנו בכלל בדרך לשם
המשך 00:17 11.05.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
גושניק
למד מהר הילד...
00:06 11.05.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
מגיב
ליעד, אני מעריך את היושרה ואת הרגישות שלך, אבל יש קשר בין ה"הוה אמינא" שלך לבין המסקנה שלך: בשני המצבים אתה שקוע במאבק עקרוני מיותר. אתה בטוח שחייבים לשיר את...
ליעד, אני מעריך את היושרה ואת הרגישות שלך, אבל יש קשר בין ה"הוה אמינא" שלך לבין המסקנה שלך: בשני המצבים אתה שקוע במאבק עקרוני מיותר. אתה בטוח שחייבים לשיר את זה, או שאסור לשיר את זה, ואתה לא חושב לרגע על האפשרות ש*מותר* לשיר 'אני מאמין' אחרי הטקס, כי יש אנשים שזה משמעותי להם וזה לא צריך להפריע לאף אחד אחר. אם נהיה יותר סובלניים, נועיל לכולם.
המשך 20:45 10.05.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
סרטון ההסתה נגד החיילים החרדים המשומדים שאין להם חלק לעולם הבא; למה רק חמישה ח"כים מגנים? אני אגיד לכם למה, בגלל שאלו המגנים הם אך ורק מזרע עמלק. עליהם נאמר...
סרטון ההסתה נגד החיילים החרדים המשומדים שאין להם חלק לעולם הבא; למה רק חמישה ח"כים מגנים? אני אגיד לכם למה, בגלל שאלו המגנים הם אך ורק מזרע עמלק. עליהם נאמר וכל קרני רשעים אגדע וגו’ אלו מסיונרים מסריחים מזרע פלג בני ברק ימ"ח. אלו לא יזכו לקבל פני משיח, כמו אלו שמתו בשלושת ימי מכת חושך.. הם בני בניהם של הערב רב. וד"ל ודו"ק היטב.... כואב לי ולקב"ה על אנשים חרדקי"ם שהולכים לצבא "להתאבד" שם על חשבון היושבים בכנסת ששולחים אותם למות על מזבח ערכים לא לנו... אז שמים שיר על אלה אני בוכיה... מה קרה? אני מבין שיש כאלה שיותר נעים היה להם אם חרדים כולם לא היו פה או היו נכנסים לארונות הקבורה של חיילים... אבל זה לא יקרה בקרוב כי יהודים חרדים לא רוצים להתאבד בצבא של שמד וזנות בפועל ר"ל...
המשך 19:50 10.05.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
דתל״פ
קצת צניעות בהשתלבות במדינה לא תזיק . גם מנסים להשתלט על אופי החינוך ( ע״ע ספר אזרחות) וגם לדחוף את האג׳נדה הדתית בטקסים.
17:28 10.05.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר