מי הוציא אותנו ממצרים? מיכאלי בתשובה מפתיעה - סרוגים

מי הוציא אותנו ממצרים? מיכאלי בתשובה מפתיעה

חברת הכנסת מרב מיכאלי פרסמה סרטון לקראת חג הפסח בו היא מדברת על המושג חירות ומציגה "תובנה" חדשה לגבי מי הוציא את עם ישראל ממצרים; צפו

מי הוציא אותנו ממצרים? מיכאלי בתשובה מפתיעה
  (צילום מסך)

בחודש שעבר נשאלה חברת הכנסת, מרב מיכאלי, האם בכוונתה לתמוך ביצחק (בוז'י) הרצוג בפריימריז הקרובים לראשות מפלגת 'העבודה' וניפקה תשובה מעניינת כשאמרה "אלוקים גדולה".

מיכאלי, שידועה בפמיניזם, המוגזם לעיתים, הוכיחה היום (חמישי) כי תשובתה אז לא הייתה מקרית, וסיפקה תובנה חדשה בכל הנוגע ל"גורם" שהוציא, או לטענתה הוציאה, את עם ישראל ממצרים.

בסרטונה השבועי התייחסה מיכאלי לחג הפסח שיחול מחר ואמרה כי "גם אם לא כולנו מגיעות לסוף ההגדה, כולנו קוראות וקוראים אותה לפחות עד החלק שבו אנחנו מודות לאלוהים שהוציאה אותנו מעבדות לחירות".

מיכאלי המשיכה ואמרה כי "חירות היא כמובן אחד הערכים הבסיסיים שלנו, של עם ישראל, ושל כל חברה דמוקרטית. אבל זה נכון, איך להגיד? רק תיאורטית. אין דרך נעימה להגיד את זה, אבל במדינת ישראל, עדיין, חירות היא ערך מקודש רק אם נולדת נכון. סיכוי טוב שאם אתם מרגישים חופשיים, שיש לכם החירות לחיות את החיים שלכם כמו שאתם רוצות ורוצים ומגיע לכם, תוך שוויון הזדמנויות מלא, אתם כנראה לא משתייכים לשום קבוצת מיעוט".

"תודה לאל, אנחנו כבר לא עבדים ושפחות (נגיד). וכבר 67 שנים שיש לנו מדינה שהיא סך הכל דמוקרטית וחופשית. אבל הדרך לחירות מלאה של כל אחד ואחת מאתנו עוברת בשוויון, בלי הבדל דת, גזע, מין ולאום ב א מ ת.  זה לגמרי אפשרי. וכמו שיצאנו אז מעבדות לחירות, אין שום ספק שגם הפעם נעשה את זה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
מעולם לא היינו במצרים וסיני ולא כבשנו . זו המציאןת. הכל המצאה
| 21-04-2016 15:25
2
היא לא טועה.
| 21-04-2016 15:32
השכינה הוציאה אותנו ממצרים. אלוקים לא זכר ולא נקבה אלא רוח. מילה נקבית.
3
כנראה לא "זוכרות" את הסיפור כי..
רועי | 21-04-2016 16:10
בתנ"ך לפחות, המצרי הכה איש עברי, לא עבד עברי. עבד עברי זה מפרקים אחרים, אבל ככה זה כשמכירים את התנ"ך ברמה של ילד בגן חובה.
4
במובן מסויים אני מסכים עם מרב מיכאלי
ירדן | 21-04-2016 17:38
השאיפה לחירות ולשלום היא נחלת הכלל, וברור שמרב מיכאלי צודקת שיש אפליה שאינה מוצדקת בעיקר כנגד מיעוטים שונים, אך השאלה היא כיצד מביאים את עם ישראל ואת מדינת ישראל כולה לחירות ולשלום.... בדרך של מיכאלי? לאו דווקא. אולי ישנה דרך אחרת בה שבעזרתה ניתן להגיע לחירות ולשלום. בדרך של אהבה, צדק, והבאת ביטוי לייחודיות של כל אדם ומגזר. ישנה דרך צודקת, והצדק ינצח.... ותוך כדי כך לא ישלול בעליל את עצם קיומן של מחשבות מגוונות בחברה הישראלית.
5
היה טעות שהיא הורידה חזייה
| 21-04-2016 21:11
הם מנסים להסית את הציבור בשקרים , אבל האמת שהוא תמיד הכחיש והפרוצה מחדרה עם הוריה היו מתעללים באכזריות איומה בשני ילדים עד היום במשך שנים, והיא הודתה בפני עובדת סוציאלית, ויש ראיות ועדויות מפני שכך היתה עושה שנים מנפצת את ילדיה בריצפה פתחה ראשיהם שברה שיניהם, הרעיבה אותם עד שעשתה אותם שלדים, וילד אחד זרקה מהבית בגיל תשע לפנימיה, והרב שמגבה אותה תמיד מלמד אותה את המילים בערמימות איך לצחוק ולרמות את כולם והם הופכים את הכל ושולחים אנשים מהמדינה בכל העולם שרודפים את האב גם אחרי שרדפו אותו והוציאו ממנו גט ובגדה ולכן לא רוצה אותו, עדיין ממשיכים את ההתעללות האיומה והנוראה, בעוד שיודעים שהוא הצודק, הם נלחמים לשבור אותו, אשה ששוברת את הראש והאף והשיניים של ילדיה שהיא שוברת צלחת ושאמא שלה עליזה שברה את כל התריסים בבית ומרביצה וסורטת את נכדיה, וכשבאו לבית האמא שלה הם עשו הפסקת חשמל ושמו חתולים וזרקו אותם בריצפה ורק גורמים לנכדים לבכות ומבטיחה להפריד בין בני הזוג ומלמד את ביתה לעשות כויות לגבר בכתף ולילדים בידים. ותראו במקום לקחת אחריות ולהתנצל היא מפיצה שקרים על האב.
6
פחות פמיניסטית ממה שחשבתי
| 21-04-2016 21:35
הרבה פעמים שכחה לדבר בנקבה, או שהקדימה בטעות זכר לנקבה, למשל 'מאוימים ומאוימות', 'אם נולדת'… מירב, עשי שיעורי הבית!
7
המשך עבודה לאחר גיל הפנסיה
אלון | 21-12-2017 19:55
יזמה מבורכת של מירב ובעזרת ביטן . ומה יילד יום כאשר השותף הבכיר פרש מתפקידו בדרך למשכנו החדש ???