כך הפסיד הרב אבינר מיליארד וחצי דולר - סרוגים

כך הפסיד הרב אבינר מיליארד וחצי דולר

בתשובה לשאלה שהופנתה אליו אודות לימוד מספרים של רבנים המקבלים תרומות מנוצרים חשף הרב שלמה אבינר כי סירב לקבלת מנוצרים סכום שהיה מגיע למיליארד וחצי דולר

כך הפסיד הרב אבינר מיליארד וחצי דולר
  (Kobi Gideon / FLASH90)

בהיותי תלמיד זכיתי להיות נוכח כאשר נציג ארגון נוצרי הציע כסף לרב שלי.רבי הגיב בתקיפות וצעק עליו:צא מפה!מאז יש לי גועל נפש מכסף נוצרי.עתה אני מתלבט האם מותר ללמוד ספרים שכתב רב המקבל כסף נוצרי?

קודם כל, ודאי שאסור לקבל כסף נוצרי, כגון מ"קרן ידידות נוצרית יהודית", שזו טומאה וחילול השם, ומסייע בסופו של דבר למיסיון, גם בגלל הקרבה שנוצרת. כך פסקו גאוני הדור הגר"א שפירא ובעקבותיו הגר"מ אליהו, הגר"ע יוסף, הגרי"ש אלישיב, הגר"נקרליץ, הגר"ד ליאור, הג"ר שמחה הכהן קוק, הבד"ץ, בית דין חב"ד ועוד.

ומעשה בנוצרי אמריקאי אחד שפנה אלי ואמר: "אנו מעוניינים לעזור לכם. אנו ארגון של נוצרים אוהבי ישראל אוונגליסטים פונדמנטליסטים, יש לנו גישה ל50 מיליון אנשים. כל אחד יתרום לישיבתכם כל שנה דולר אחד, כך תקבלו 50 מיליון דולר בשנה, עד שייבנה בית המקדש. אתה מסכים להצעתי"? עניתי במילה אחת: "לא". מאז עברו שלושים שנה, כלומר, בגלל מילה אחת הפסדתי מיליארד וחצי דולר, ואיני מצטער. כי הרווחתי בזה דבר יותר יקר מאלף מיליארד דולר: נשמות ישראל. שהרי אותם נוצרים אוהבי ישראל אינם תמימים המחלקים סתם כסף. אל תקרי אוהבי ישראל אלא שונאי ישראל. אנו מכירים אותם היטב, קרוב לאלפיים שנה. פעם אחת רצו לכלות את גופינו עתה עדיין רוצים לחסל ואת נשמותינו. הם זורעים כסף וקוצרים נשמות. עד כה ניצרו אותם אוונגליסטים – 22,000 יהודים בארץ.

לאלו שאינם יודעים יוונית ,תרגום המילה אוונגליזם הוא: המרת דת. לא הצליחו ב"מסע הצלב" הפיזי, אז היום מנסים להשמידנו רוחני עם "מסע צלב הכסף".

ובאשר לאותו רב שלוקח כסף נוצרי ,ודאי זה חסרון, אבל בכל זאת, זה לא פוסל אותו. הרמב"ם אומר שהנביא הוא בתכלית הצדקות, המידות הטובות והמוסר, אך גם אצלו יכול להיות חיסרון (שמונה פרקים פרק שביעי).

לא כל טעות פוסלת רב. אם לא כן, לא היינו יכולים ללמוד ספרי החרדים, כי הם טועים לגבי הגאולה והמדינה. רב אחד מבית בריסק כתב ספר כולל חסרונות מרבני בריסק, ותמהו מאוד. הוא אמר שיותר טוב לנו לציין החסרונות, כי אם אחר יכתוב אותן, יגביר אותן במאוד.
לכן, אם רב מושחת – אסור ללמוד את ספריו, כי הוא רקוב, אבל רב שטועה – מותר ללמוד ספריו, ובזה נגיד שהוא טועה.

כשאנשים טוענים שיש להטיל ספק בכל הפסקים של הג"ר עובדיה יוסף עקב עמדתו בעניין ארץ ישראל, אמרתי שאין לזה מקום. אין לנו שיטה סיטונאית בפסקי הלכה: או כל הפסקים נכונים או כל הפסקים אינם נכונים. למשל, לפעמים השולחן ערוך פוסק כרמב"ם ולפעמים נגד הרמב"ם. לכן לא בגלל עמדת הגר"ע יוסף בעניין ארץ ישראל, יש להטיל ספק בכל פסקיו, אלא כמובן, יש לבדוק כל פסק לגופו על עניין, כדרכה של תורה.

ופעם היה בית-כנסת בבית-אל שבתקופה מסוימת מישהו הוציא החוצה כל ספרי הגר"ע יוסף, תליתי פתק שיחזירו, וכיוון שהפתק שלי הורד, פירסמתי ברבים שיחזירו את הספרים, ואכן הוחזרו (עיין שו"ת שאילת שלמה ג רמח).

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
15 תגובות - 13 דיונים מיין לפי
1
צדיק! לעומת רב אחר שתמורת כסף הסכים לפנות שכונה בא"י
בית אל | 31-03-2016 9:41
ועכשיו כולם רואים את ההבדל בין הרודף לנרדף ואכמ"ל
2
די
| 31-03-2016 9:52
מספיק עם האבק לשון הרע שלך
אבק???
| 01-04-2016 8:27
זה לא אבק, זה רשעות ולשון הרע גמור, ובטוחני שלכותב המנוול אין חלק לעוה"ב ואין רפואה למכתו עיין שמירת הלשון
3
בקשה מאותם רבנים המתנגדים נחרצות לקרן לידידות
| 31-03-2016 9:53
אני מדבר כאן בשם אלפי זקנים מאיזור הדרום עזרנו לנו להשיג כסף ומתנדבים ותרופות אשר לולא הקרן לא היינו מקבלים. אכן סכנה גדולה יש בדברי הרב אבינר, אבל להלכה מותר לקבל כסף נוצרי כאשר הוא לא מגיע ישירות מהם. מה יגיד הרב על כל כספי השילומים שהמדינה נהנת מהם ? לדעתי יש פה שאלה של ערכים- מה אני מעדיף לא לקחת את הכסף ולפגוע בקשישים רבים (דוגמא) ? או לקחת את הכסף תוך מודעות לכל הסכנות האפשריות, פעילות חכמה נגד הסכנות ועזרה לחלש ולאחר שהוא ערכנו העליון .
4
זה לא נקרא להפסיד
יוסף בנימין | 31-03-2016 10:40
להפסיד זה כסף שהי שלך ונאלצת לוותר עליו. כאן מדובר במניעת רווחים זה לא הפסד וחבל שבשביל כותרות משנים מכללי הלשון
5
ל3 עזרה לחלש הוא לא ערכנו העליון.הוא נדחה מפני קבלה כסף
| 31-03-2016 11:37
מגוי
ל 5
| 04-04-2016 17:26
אז מה ערכנו ?? על מה חרב בית המקדש אם לא בן אדם לחברו ?
6
ל1 מילים כדורבנות!
גרשון | 31-03-2016 15:50
העיקר שאותו רב עוד בבוקר קרא לנוער הגבעות לבוא ולמסור את נפשם על בניני הנדלן שלו ואחרי זה שלח את חייליו להכות בהם ולפנות אותם שלא יפריעו לפינוי השכונה כדי שיקבל את חלקו בעיסקה בתים ישיבה חדשה וכסף
7
על הנצרות האוונגליסטית
אד | 31-03-2016 16:28
אוונגל משמעותו ביוונית בשורות טובות. Eu- זה טוב ו-Angelion- בשורה, Angel- מבשר (מכאן השימוש במילה Angel למלאך באנגלית). כל אחד מארבעת ספרי הבשורה על בואו של ישו לעולם מכונה אוונגליון בנצרות. הנצרות האוונגליסטית היא תנועה שחוצה זרמים בנצרות הפרוטסטנטית ותחילתה במאה ה-18. כל הנוצרים מאמינים שהדרך למעמד צדיקות בפני האל חרף החטאים, היא קבלת הכפרה על החטאים שהציע יש"ו לעולם בצליבתו, לטענתם. אולם לא כולם זכאים לאותה כפרה גואלת, אלא יש למלא דרישות מסוימות על מנת להיות זכאי לה. אחד הוויכוחים הגדולים בין הקתולים לפרוטסטנטים ובין פרוטסטנטים קלסיים לאוונגליסטים, הוא מה דרוש כדי לזכות בה. לפי הקתולים, על מנת לזכות באותה כפרה שבצליבת ישו, יש בשלב ראשון להאמין לבשורות הטובות האוונגליונים שיש"ו הוא המשיח המובטח בנבואות התנ"ך והוא הגיע לעולם כדי לכפר על חטאי האדם במותו על הצלב, קרי להמיר את הדת לנצרות. לאחר מכן, יש לעשות עבודה באמונה וכן לעשות מעשים טובים ע"פ חוקי הברית החדשה. לפי הפרוטסטנטים הקלסיים, די באמונה לבשורות הטובות האוונגליונים והמרת דת כשלב ראשון ועבודה באמונה כשלב שני- אין צורך בקיום חוקי הברית החדשה כדי לצאת צדיק. לפי האוונגליסטים די באמונה לבשורות הטובות האוונגליונים והמרת דת בלבד. המגמה היא כמובן ברורה: לא רוצים מצוות מעשיות בין אדם למקום רק מצוות אמוניות ומצוות מעשיות בין אדם לחברו, אחר כך רק מצוות אמוניות ואז רק חיוב באמונה שטחית, אפילו אמונה עמוקה איננה חובה. בכל מקרה, זאת הסיבה למה חשוב לאוונגליסטים להמיר אנשים לנצרות, כי בעיניהם זו דרך קלה אך הכרחית לזכות לגן עדן בעולם הבא. אתה רוצה גן עדן, תגיד שאתה מאמין להם ותתקלח בכנסייה (טבילה) פעם אחת וזהו. לפיכך, הרב אבינר אמנם טועה כשהוא אומר שביוונית אוונגל זה המרת דת, אך במהות הוא צודק. אבל לדעתי הם בעיה יותר גדולה לעצמם וליתר הנוצרים מלנו. שבת שלום וכל הכבוד לרב אבינר!
8
זה לא רב זה ערב רב
| 31-03-2016 17:28
9
די לבלבל במוח.
אחד שיודע יוונית | 03-04-2016 17:36
אוו(εὐ)= טוב. אנגליון(αγγέλιον)- שליחות, בשורה (מלשון אנג'ל, מלאך). כך מכונים בפי המינים ארבעת הספרים הראשונים בקודקס "הברית החדשה". אפשר לבדוק בשניה בויקי... מדובר בכת נוצרית המאמינה בכתוב יותר מאשר במסורות חיצוניות.
10
הערה למגיב מספר 3
אחרון תלמידי הרב אבינר | 11-04-2016 3:51
קראתי את דבריך והם נראים יפים וכתובים מתוך כאב אמיתי למצב העניים בארץ. רק כשקראתי את השורה האחרונה בדבריך היה לי קצת קשה לקרוא. כתבת שם שהעזרה לאחר היא הערך העליון ביותר. מה שעולה לכאורה מתוך הבנה זו זה - כשיש התנגשות בין הערכים המוסריים האנושיים (מצוות בין אדם לחברו) לבין הערכים האלוקיים (מצוות שבין אדם למקום) הערכים האנושיים ידם תהיה על העליונה. אני רואה בהבנות הללו טשטוש בין המוסר האנושי לבין המוסר האלוקי. ודאי שאיננו מסתפקים בערכים אלוקיים ותו לא - דבר שיוצר שחיתות בשם התורה. אבל גם לקיצוניות השניה אין צורך להגיע - רמיסת הערכים האלוקיים בשם ערכי המוסר. את התורה והנשמה שלנו לא נמכור בעד בצע כסף לאויבנו הרוחניים - הנוצרים. כתבתי את הדברים הללו מתוך הבנתי הדלה בסוגיה זו כפי שיצא לי להבין מתוך דברי רבותי(ביניהם כותב המאמר שאני לומד בישיבתו). מקווה שהצלחתי להתנסח כראוי, אם דברי אינם מובנים אשמח לביקורת מצדך. ברכה והצלחה.
11
כולכם לא למדתם לימודי ליבה, נכון?
אורי | 16-05-2016 18:49
כל המגיבים, כמובן גם הכתב, שלא לדבר על הרב הנכבד, לא יודעים לעשות חשבון פשוט? 50 מליון דולר לשנה "הפסיד" הרב בגלל להיטותו לשמור על הסלידה מכסף נוצרי. אז החדשות הטובות הן שלא בנפסד של מיליארד וחצי דולר עסקינן, אלא רק בעשירית הסכום - 150 מליון, רחמנא ליצלן. איזה יופי לזרוק מספרים באויר סתם....
12
נכון שהם נוצרים אבל האם הם באמת מיסיונרים
יפה יוסף | 27-05-2016 11:36
אם הם לא מסיונרים ונותנים מתנות לעם ישראל סימן שמלכות ישראל נכונה לפני הד'.
13
תשובה למגיב 13
יצחק | 08-06-2016 10:41
שאין לך מה להגיד עדיף לשתוק ולהראות טיפש. ולא לפתוח את הפה ולהוכיח את זה. מתמטיקה פשוטה ברמה של כיתה א מינוס. 50 מליון כפול 30 שנה יוצא 1500 מליון שזה מיליארד וחצי לעומת זאת 50 מליון כפול 3 שנים יוצא 150 מליון