"באתי לקיים מצווה וזה מה שהכי מפריע לי. זה משהו שאמור לחבר אותך למשהו גדול, למשהו טהור, למשהו של ניקיון. במקום זה, חזרתי משם בתחושת גועל. לקח לי זמן לעבד את זה עם עצמי בראש. רק אחרי שהגעתי הביתה והתחלתי לספר לבעלי מה קרה, בכיתי", כך סיפרה י' בשיחה לאתר וואלה! כאשר גוללה את עדותה לאחר חוויה קשה שחוותה באחת הפעמים שהגיעה לטבול במקווה.

על פי הפרסום, י' עברה הטרדה על ידי הבלנית שלה ובמשך שנים שמרה את הדברים לעצמה, אך כעת, עם עלייתו של חוק המקוואות לסדר היום, היא החליטה לצאת למאבק.

י' מדגישה כי על פי ההלכה האורתודוקסית בעת הטבילה מישהי חיצונית צריכה לצפות בך טובלת וזאת כדי לוודא שהשערות לא יהיו מחוץ למים: "אני אורתודוקסית, אבל ההלכה האורתודוקסית אומרת שאדם חיצוני צריך לצפות בך, רק כשאת בתוך המים, כדי לוודא שבזמן הטבילה השערות לא יהיו מחוץ למים. זאת יכולה להיות גם חברה, אימא, אחות, גיסה או כל אישה אחרת שנוח לי שתבוא איתי".

"למה שאני אהיה עם אישה שאני לא מכירה?", היה תוהה. "למה שהיא תצפה בי בזמן הטבילה? למה שהיא תורה לי להתפשט, תסתכל עליי ותמשש אותי בכל גופי מבלי לשאול אם אני מסכימה? למה שהמצווה שלי, שאני בוחרת לקיים, תהיה תלויה בה?".

על פי הפרסום באתר וואלה!, בעקבות אותו מקרה פנתה י' לקו לנפגעות תקיפה מינית שם גילתה כי מדובר בחוויה רווחת: "הסבירו לי שעברתי תהליך 'לפי הספר'. בזמן האירוע לא התנגדתי, הייתי קפואה. בהתחלה האשמתי את עצמי, אמרתי לעצמי שבטח לא פירשתי נכון את מה שהיה שם, שאין סיכוי שהבלנית התכוונה למה שאני חושבת ואין סיכוי שהיא רוצה להטריד נשים מינית. אבל הבנתי שמשהו שם לא היה נכון, שמשהו שם היה אסור. אחר כך פשוט כעסתי על עצמי. איך לא עצרתי את זה?".

עוד עולה מהפרסום כי י' הגישה תלונה במשטרה נגד הבלנית בגין הטרדה מינית, אך אחרי שהמשטרה סגרה את התיק, פנתה י' לארגון "עיתים" שבוחן את האפשרות לפתוח בהליך משמעתי נגד עובדת המדינה. "חשוב להבהיר שהבלניות הן לא המוקד של הסיפור הזה, רובן עושות את מלאכתן נאמנה. המוקד של הסיפור הוא מקרים יוצאי דופן שבהם יש רגישות מצד הטובלות או שישנה בעיה נקודתית עם בלנית מסוימת כמו במקרה הנוכחי", מסכם ד"ר שאול פרבר, יו"ר ארגון עתים המלווה את י' ומוביל את בג"ץ המקוואות.