הרב אפרתי: "אנחנו על פי תהום ולא קמה זעקה" - סרוגים

הרב אפרתי: "אנחנו על פי תהום ולא קמה זעקה"

הרב ברוך אפרתי נזעק על השקט שמלווה את ההכרה הזוחלת ברפורמים: "אי אפשר להציג את הכותל הרפורמי כמשהו שולי. אם לא נילחם כמו אריות על השולחן ערוך אנחנו נפסיד מזה"

author-image
הרב אפרתי: "אנחנו על פי תהום ולא קמה זעקה"

הרב ברוך אפרתי יו"ר ארגון הרבנים דרך אמונה, התייחס היום (א') בראיון לתוכנית 'אחת בצהריים' עם יהודה עמרני ברדיו 'קול ברמה' להישגים של הרפורמים בתקופה האחרונה ואמר

"החרדים והדתיים לא מדברים אחד עם השני, אנחנו לא פועלים מספיק יחד ומהשבר הזה נכנסים נחשים ועקרבים. היה אמור להיות קול זעקה של כל מי שיש בו יראת שמים, כל מי שמחוייב לתורה היה צריך לקום ולזעוק. אך מכיוון שאנחנו לא מאוחדים אז הם מצליחים להכנס. זה חילול השם שאין כדוגמתו – שמדינת ישראל מכירה רשמית ברפורמיים ואין זעקה – יש שקט מוחלט".

אנחנו הרוב. הציבור החרדי והציבור הדתי והציבור המסורתי – כל מי שאוהב את תורת ישראל, אנחנו מושלים ואם אנחנו נמשיך לא לדבר ולהתווכח – התנועה הרפורמית נכנסת לעניין.

המדינה זה אנחנו. אנחנו לא לפני חמישים שנה, שבה החליטו בשבילנו כי היינו קבוצה שולית, אנחנו נקבע למה ש'המדינה מחויבת' יש לנו גושים חוסמים בשלטון ואנחנו יכולים לקבוע איך המדינה צריכה להתנהל. הרי אם היינו רוצים באמת, הרפורמים לא היו מצליחים.

(באדיבות רדיו קול ברמה)

איך יכול להיות שעל ההתנתקות היה כזה רעש וכאן כשהורסים את הזהות היהודית של המדינה כולנו בשקט. זקני ישראל צריכים להתכנס ולהחליט. הורסים את הזהות היהודית ואי אפשר לשבת בשקט. הקושיה היא עלינו ולא על הכנסת. אני מכיר את עם ישראל בתור רב שבא עם מגע עם העם ועלולה להתפתח מגמה שהעם יצדד עם התנועה הרפורמית. אי אפשר להציג את הכותל הרפורמי כמשהו שולי. אם לא נילחם כמו אריות על השולחן ערוך אנחנו נפסיד מזה. אנחנו על פי תהום"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
זה בגלל חרדים כמו הרב אפרתי
חנוך | 14-02-2016 15:49
הציבור החרדי, שהרב אפרתי הוא חלק ממנו, לא היה מוכן לרדת מהעץ הגבוה שטיפסו עליו מול נשות הכותל, ובגלל זה קיבלנו רחבה רפורמית. איזה מזל שהם עמדו בפרץ נגד נשות הכותל...
2
אכן נורא הפרומים מאפשרים לנשים לדבר ולצאת מהמטבח
משה | 14-02-2016 17:14
3
ממש לא. שכל המעורבים למיניהם יפרשו אליהם ונישאר נקיים!!
שלומי | 14-02-2016 17:28
לא תאהבו את הדעה הזו אך יש בה אמת רבה וראיה למרחוק: לא מרפריע בכלל שכל מי שישוב על הגדר, כל קלי הדעת ואחרים שהתורה היא קוץ בישבנם - יהפכו להיות רפורמים ויפרשו יחד עמם תוך שני דורות מהעם היהודי כך אנו, היהודים המקסימליים - נישאר קבוצה קטנה יותר אך נקיה, טהורה, וחפה מכל צביעות רוחנית. שיצאו בחוץ בשמחה רבה. ומי שמחפש אסמכתאות לגישה זו - שיבדוק בהיסטוריה היהודית מי היה פטרוס!!!
4
הרב צודק מאד. אבל נקודת המחלוקת
| 14-02-2016 19:23
היא התפיסה האמונית של החרדים ושל הדתיים החאומיים. ואני לא מדבר על הלייטים, הם רואים בתרי"ג מצוות כתרי"ג בעיות. השאלה האמונית הבסיסית האם מדינת ישראל היא התחלתא דגאולה או שאין שום מקום לשלטון חילוני כפרני בגאולת העם.
5
מגיב 1 מזכיר את השמאל הקיצוני. מתי תפתחו עיניים?
יצחק | 14-02-2016 20:22
מגיב 1מזכיר את השמאל הקיצוני - אם לא היה כיבוש לא היו פיגועים. אם רק היו מוותרים עוד קצת היה שלום. אם רק לא היינו מתעקשים על ירושלים היה פה גן עדן לכולם. אתה באמת חושב שתפילה וכמיהה למקדש מעניינת אותם? אינך מבחין שיש פה מאבק שיטתי הנעשה ב'שיטת הסלמי'?
6
דרכה דרכי נועם
ישי | 14-02-2016 20:24
למה לכנות את הרפורמים נחשים ועקרבים? למה לומר שאנו המחנה הטהור ובעקיפין לומר שהם טמאים? הרבו אהבה וקרבו אל דעתכם. זוהי הדרך היחידה. זכרו כולנו יהודים.
7
מענין לשמוע איך ברוך אפרתי מקונן על כך שאנחנו לא
| 14-02-2016 22:10
מאוחדים. אולי כדאי שיעיין במאמרי ההבל שלו - בהם הוא משמיץ כל מי שחושב אחרת ממנו, ושופך מביב השופכין שלו על רבנים גדולים וחכמים ממנו