מחלוקת בתקומה סביב הצעתו של נתניהו - סרוגים

מחלוקת בתקומה סביב הצעתו של נתניהו

הצעתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מעוררת מחלוקת בתוך המפלגה הקטנה. סמוטריץ': "קשה לברוח מהתחושה שיש פה פופוליזם זול." אריאל: "לא חושב שזה בעייתי, יש גבול"

מחלוקת בתקומה סביב הצעתו של נתניהו
  (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

לאחר שבשבוע שעבר ניצתה מחלוקת בקרב חברי 'הבית היהודי' אודות הפשרה עם נשות בכותל, בה תמכו שרי הבית היהודי, נפתלי בנט איילת שקד, והתנגדו בצלאל סמוטריץ' ואורי אריאל, כעת המחלוקת מגיעה למפלגת 'תקומה' כאשר הפעם נושא המחלוקת הוא הצעתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, למנוע ברוב של 90 חברי כנסת כהונת חברי כנסת שנהגו כנגד הקוד המקובל.

לדברי סמוטריץ' בהצעתו של נתניהו יש המון פופוליזם: "צריך להיזהר עם החוק של נתניהו נגד בל”ד. זה נגד הדמוקרטיה, מחר יגידו שגם החרדים לא יכולים להתמודד", אמר סמוטריץ' בריאיון לרדיו 'קול ברמה'.

לדבריו: "לי קשה לברוח מהתחושה שיש פה פופוליזם זול. אני חושב שהחוק הקיים נותן לנו מספיק כלים להתמודד עם אותה בוגדנות של חברי הכנסת הערבים. מי שמזדהה עם האויבים ובסופו של דבר מסית לאלימות הוא עבריין פלילי אפשר וצריך להפעיל נגדו את הכלים הפלילים".

בנוסף, סמוטריץ' הביע חשש כי החוק של נתניהו הוא מדרון חלקלק: "במשטר דמוקרטי הזכות לבחור ולהיבחר היא מנשמת אפה של הדמוקרטיה, מחר יהיו 90 חברי כנסת שלא ירצו שהחרדים יוכלו להתמודד, מחר יהיו 90 חברי כנסת שלא ירצו שמתנחלים יתמודדו. בינתיים אנחנו עדיין מיעוט בחברה הישראלית, צריכים מאוד מאוד להיזהר מעריצות הרוב".

הניגוד לסמוטריץ', מי שדווקא כן תומך ביוזמתו של נתניהו, הוא יו"ר 'האיחוד הלאומי-תקומה', השר אורי אריאל: "בסוף כולם מבינים שיש איזה גבול. נראה לי שפה נחצה גבול ואנחנו בדמוקרטיה וזה אפשרי", אמר אריאל בריאיון ל'קול ברמה'.

אריאל הדגיש כי "הצעת החוק אינה נוגעת לערבים, דרוזים או יהודים, היא נוגעת לכל מי שכשיר לעמוד לבחירת חברי כנסת בישראל, גם ליהודים, אני לא חושב שזה בעייתי, ברור לכולם שללכת לתמוך באנשים שרצחו אין מחלוקת. יכול להיות שיתפתח דיון איפה עובר הגבול בין דיבורים למעשים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
סמוטריץ , אלללללללל תעשה את הטעות הזו!!
אוהב את סמוטריץ וחולק עליו. | 08-02-2016 10:10
סוף סוף אפשר יהיה לסלק את זועבי מהכנסת, וסמוטריץ ימנע את זה.....?????
2
אשר אסרת,התרתי. אשר התרת, אסרתי
הפוך בה והפוך בה | 08-02-2016 10:10
כל העקרונות של הבחור הזה נמסות לנוכח "המציאות המורכבת". רוויזיוניסט עם כיפה, או בלישנא אחרינא : מדבר גבוה גבוה אך נטול קפאין אידאולוגית...מפזר רוח של סערה וטרנדו, בפועל אוויר של פרופלו...
3
סמוטריץ חייב לחלוק כדי לקבל כותרת ומקרופון
עמנואל | 08-02-2016 13:51
גם אם אריאל היה אומר כמוהו הוא היה משנה את דעתו כדי לייצור לעצמו עוד כותרת
4
הוא יודע טוב ממה חושש
| 08-02-2016 17:05
יפעילו עליו את החוק הזה
5
באמת סמוטריץ לא ראוי לכנסת ומעולם לא העמיד עצמו לבחירה
עמיחי | 08-02-2016 17:23
זה שהוא יצר קשרים עם חברים בתקומה שיציבעו לו וכך נכנס מתחת לשולחן לבית היהודי לא אומר שאכן הציבור בכלל רוצה בו כחבר כנסת ואם אכן לא רוצים בו ראוי שלא יהיה חבר כנסת