הרב סתיו אחרי העדויות: "מי מפקח על השב"כ?" - סרוגים

הרב סתיו אחרי העדויות: "מי מפקח על השב"כ?"

הרב דוד סתיו, מפרסם הבוקר כי לאחר ששמע עדות מאביו של אחד מעצורי דומא על העינויים שעבר בנו, "כיצד מוודאים שהנעשה בחדרי החקירות נעשה באופן מדוד ושקול לטובת המדינה ולטובת נפשם של הנחקרים והחוקרים? מי פוקח עין מלמעלה למנוע חריגות?"

הרב סתיו אחרי העדויות: "מי מפקח על השב"כ?"
  (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

אחרי שחתם על מכתב רבנים המגבה את השב"כ, רבה של שוהם ויו"ר רבני צהר, הרב דוד סתיו כותב הבוקר (א') כי יש לו שאלות על התנהלות השב"כ בפרשה לאור העדויות הקשות על עינויים כלפי עצורי דומא.

"אבא של אחד העצורים בפרשת דומא סיפר לי שבוע שעבר על מסכת העינויים שהבן שלו עבר אחרי שנעצר. שמעתי את הכאב שלו. כאב של אבא על בן.  גם לי כאב. כאב לי בשבילו, וכאב לי בשבילנו.", כותב הרב סתיו בדף הפייסבוק שלו.

על פרשת דומא והחקירות האינטנסיביות נגד החשודים, כותב הרב "אני מאמין באמונה שלימה שהשב"כ עושה יומם ולילה למען בטחון מדינת ישראל. הרצח הנוראי בדומא הוא לא רק עוול מוסרי, אלא הוא מסוכן למדינת ישראל בכלל ולהתיישבות ביש"ע בפרט."

אך כאן הוא כבר עובר לסדרה של שאלות: "בימים כאלה אני שואל את עצמי כיצד חברה דמוקרטית אמורה להגן על עצמה בעת כזו? כיצד מוודאים שהנעשה בחדרי החקירות נעשה באופן מדוד ושקול לטובת המדינה ולטובת נפשם של הנחקרים והחוקרים? מי פוקח עין מלמעלה למנוע חריגות?"

את גילוי הדעת מסיים הרב סתיו במילים: "אני סומך על מערכת המשפט שבבואה לדון את הנאשמים תתן מענה גם לשאלות אלו. כי אני מאמין שיש תשובות לשאלות האלה. ועכשיו רק מישהו צריך לתת אותן."

לפני כשבועיים, חתם הרב סתיו יחד עם עוד עשרות מרבני צהר על מכתב גינוי לתופעת תג מחיר וגיבוי לשב"כ: "הננו מחזקים את ידי לוחמי שירות הביטחון הכללי וכל זרועות הביטחון בשמירה על מדינתנו, בעקירה מן השורש של כל גילוי של טרור יהודי. כי בנפשנו היא."

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
תפסיק להיות נאיבי כששבכ חוקר רצח של אויבים הוא הפך לאוי
אניהו | 17-01-2016 11:30
2
אז למה חתמת בכזאת פזיזות
דודו | 20-01-2016 23:50
על מכתב התמיכה בשב"כ כשהעצורים טרם שוחררו, והעדויות דוקא כן התחילו להגיע דרך עורכי הדין???? למה קודם כל להתייפייף ורק אחר כך להודות שאולי זו טעות? חוץ מזה רב בישראל שעוד רואה את עצמו כמועמד לרב ראשי, מאמין במערכת המשפט הקלוקלת הזאת???? באותה מערכת שתמיד מחפה על מה שלא רוצים שיתפרסם ומתעללת באנשים יקרים? נורא ואיום!