ההתנחלויות הן חזית הדמוקרטיה המערבית מול דאע"ש - סרוגים

ההתנחלויות הן חזית הדמוקרטיה המערבית מול דאע"ש

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי אמרה לצוערי משרד החוץ בשומרון: "ההתנחלויות חוקיות ומשרד החוץ הוציא מסמך משפטי בנושא". על שרת החוץ השוודית? לא תבקר בארץ

ההתנחלויות הן חזית הדמוקרטיה המערבית מול דאע"ש
  צילום: מאיר ברכיה

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי פתחה היום (ד') את הסיור של קורס הצוערים לשירות החוץ בשומרון יחד עם ראש המועצה יוסי דגן, כחלק מהרפורמה בתכנית הקורס והתייחסה למאבק על אישור ההתנחלויות ועל היחסים המתוחים עם שוודיה.

"אני שמחה לראות היום את קורס הצוערים, כאן, בשומרון. ההכרות של מי שהולכים להיות נציגיה של ישראל בעולם עם המציאות בשטח היא הכרחית, היום תלמדו על מפעל ההתיישבות האדיר שקם כאן, תראו את החשיבות הטופגרפית של האזור, הדו קיום שקיים באזורי התעשייה, אי אפשר להסביר את ישראל מבלי להיות כאן פיזית.

לדבריה: "ההתנחלויות חוקיות ומשרד החוץ הוציא מסמך משפטי בנושא. מדינת ישראל בונה באופן חוקי, וכל הבתים יושבים על אדמות מדינה או על אדמות שנקנו בכסף. מדינת ישראל מקפידה לא לבנות על קרקע פלסטינית פרטית".

Arjg_n_u-DKn039rBzYRRoGuSfTsR-XuNRp1vpaIW3Vq

חוטובלי וצוערי משרד החוץ בשומרון (מאיר ברכיה)

 

משרד החוץ כבר מתכונן לקראת המתקפה הבאה של הפלשתינים נגדנו באו"ם, אנו יודעים שישנן מדינות באירופה שחושבות שסיוע למהלכים חד צדדיים יקדמו כל סוג של תהליך, התשובה שלנו היא ברורה,- תהליכי הבינאום ייתקלו בחומה בצורה מצידנו, שום מהלך חד צדדי נגד ההתיישבות לא ייתן פתח לדיאלוג כלשהוא.

הטרור העולמי הוא מגיפה שהולכת ומתפשטת, ראינו את זה אתמול באיסטנבול, ראינו את זה בפריז, לצערי יש מדינות שעוד לא מבינות את האיום כמו שוודיה, ששרת החוץ שלה מטיבה להתבטאות באמירות מעוותות שמסרבות לראות את המציאות. ישראל מחוייבת למאבק בטרור לעלם לא ניתן לאף ארגון טרור לשבת כאן לדוגמא, בנקודה האסטרטגית הזאת".

חוטובלי על היחסים עם שוודיה

(צילום: מועצה אזורית שומרון)

בהתייחס לאמירה של שרת החוץ השוודית שביקשה לחקור מדוע צה"ל יורה בפלסטינים ללא משפטי, אמרה חוטובלי כי ישראל תגיב: "משך למעלה משנתיים היחסים עם שוודיה נמצאים ברמה מסויימת של נתק. כלומר אנחנו מסרבים לביקורים של שרת החוץ השוודית בישראל, ברמה הכי ברורה מדינת ישראל מעבירה מסר חריף מאוד לשוודיה שאומר אתם מגבים טרור אתם נותנים רוח גבית לדאעש לפעול בכל תחומי אירופה. בבריסל. בפריז. ראינו אתמול באיסטנבול. אנחנו בעצם נמצאים היום בתקופה בה אנחנו נמצאים בקו החזית במאבק מול הטרור, למעשה מגבה אותו נותן לו רוח גבית מדינת ישראל בהקשר הזה מעבירה מסרים מאוד חריפים לגורמים האלה, שבמקום להבין מי נמצא בצד שנאבק בטרור ובצד שבאמת רוצה לשמור על חיי אדם, מי שנמצא בצד הזה מנתק את עצמו מהיכולת להיות שחקן במגרש המערבי. ולכן בעיני ההתבטאויות האלו הן שילוב רע בין איוולת לטיפשות מדינית ומדינת ישראל בהקשר הזה סוגרת את הדלת בפני שוודיה בפני ביקורים רשמיים בישראל.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן: "אנחנו מודים לסגנית השר שבחרה דווקא בסיור בשומרון וסבורים שמדובר בלא פחות ממהפכה בהסברה של משרד החוץ. אנחנו מקווים שהצוערים יפנימו את המסרים ויהיו מסוגלים לדברר את ישראל בעולם באופן טוב יותר משנעשה עד היום.

בהתייחס להתבטאויותיה של שרת החוץ השוודית אמר דגן: כתושב מדינת ישראל וכמי שמתמודד כראש מועצה עם הטרור, אני מזועזע מעזות המצח של שרת החוץ ושמח שמדינת ישראל ברורה במסרים שלה בנושא הזה ואינה מורידה ראש. הייתי רוצה לראות כיצד שוודיה הייתה מתמודדת עם טרור. אני מזמין את שרת החוץ השוודית לשומרון. לראות עם איזה טרור מתמודדים התושבים כאן ובמדינת ישראל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
ואילו ששרפו את המשפחה בכפר דומא הם הדובדבן שבקצפת!!!
אורי | 14-01-2016 13:09