לקרב, לא לתת לגיטימציה / תגובה לרב בזק ולרב לאו - סרוגים

לקרב, לא לתת לגיטימציה / תגובה לרב בזק ולרב לאו

אהבה אמתית אינה ריקוד "מה יפית", אינה טשטוש וטיוח, מהטשטוש והטיוח יש נישואי תערובת ודור שלישי של גויים. הרב הראשי הביע כאב, כאב של דורות, של שלמי אמוני ישראל שצפו מראש לאן מובילה הדרך של קיצוץ באותיות התורה.

author-image
לקרב, לא לתת לגיטימציה / תגובה לרב בזק ולרב לאו
  (צילום מסך מתוך ערוץ היוטיוב של YeshivaGvohaaHesdear)

צריך לקרב יהודים, על זה אין מחלוקת. צריך אהבת ישראל גם כלפי מי שדעותיו משובשות. הרפורמים והקונסרבטיבים יהודים אליבא דכולי עלמא. הסכנה היא חציית הגבול בין אהבה וקירוב למתן לגיטימציה.

הכותרת שבחר בה שר החינוך של מדינת ישראל לסכם את ביקורו: "מפגש עם תלמידי בית הספר הקונסרבטיבי הנפלא "סולומון שכטר" בניו יורק. כמה אהבת הארץ, כמה אהבת יהדות", היא זו שצריכה להקפיץ כל רב אורתודוקסי וכל איש ציבור דתי. פרסום של המפגש "הנפלא" והרעפת השבחים על אהבת הארץ ובעיקר על אהבת יהדות, מעידה על בורות ונאיביות במקרה הטוב.

מה זו אהבת יהדות? על איזה יהדות מדובר? של אכילת אוכל לא כשר וחילול שבתות? של פרשנות מסרסת ומסלפת הכופרת בתורה שבעל פה? של חינוך המביא להתבוללות באחוזים נוראיים?

לקרב כן, לתת לגיטימציה לא ולא!

צריך להציל נפשות, צריך  להילחם על כל יהודי, אך לא בדרך של חנופה המתפרשת כהכרה בפועל בזרם שנלחם בתורה וביהדות, כן ! זאת האמת המצערת .

"הנזיפה" ברב הראשי היא נזיפה בעצמך כבוד השר, ביהדותך, ביהדות המסורתית.

זו היא נזיפה במתתיהו החשמונאי ובניו בר' עקיבא וחבריו, שסבלו מרורות לא רק מהאויב מחוץ אלא גם, ולא פחות, מהאברים המדולדלים מן הבית פנימה, שעמו סרבו לשתף פעולה.

הדרך של הקונסרבטיבים והרפורמים לא תביא לאהבת הארץ, אתה בעצמך יודע ממי מורכבים הפורומים הגדולים בארה"ב התומכים בשמאל ובחלוקת הארץ.

לא תשמע מאף רב שבח לעוברי עבירה, לא בגלל שהוא לא אוהב, אלא דווקא בגלל שהוא אוהב.

אהבה אמתית אינה ריקוד "מה יפית", אינה טשטוש וטיוח, מהטשטוש והטיוח יש נישואי תערובת ודור שלישי של גויים. הרב הראשי הביע כאב, כאב של דורות, של שלמי אמוני ישראל שצפו מראש לאן מובילה הדרך של קיצוץ באותיות התורה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
לא מקרבים אף אחד מתוך התנשאות וביטול האחר
אפרים | 11-12-2015 10:42
2
אפרים - אז שלא יתקרבו
אפי | 11-12-2015 11:07
התנשאות וביטול האחר? לגנבים או רוצחים כן היית נותן לגיטימציה? אתה יהודי?
3
תגובה ניצחת!
יהודי | 11-12-2015 13:49
תגובה ניצחת!
4
אם בנט לא היה הולך, היה מועל בתפקידו כשר התפוצות
גדי | 14-12-2015 9:12
בנט לא הלך בתור רב ראשי, גם לא בתור שליח של הרבנות הראשית. הוא הלך מתוקף תפקידו כשר התפוצות, יש הרבה יהודים בתפוצות שכחלק מצרות הגלות, קיבלו דעות משובשות. לשר התפוצות יש תפקיד חשוב לחזק את הקשר של מדינת ישראל עם יהודי העולם. יש לכך חשיבות אסטרטגית. בע"ה יעלו לארץ ויחזרו בתשובה, אבל כל זה לא קשור לביקור החשוב של השר. ומי שמשמיץ אותו, זה בד"כ ממניעים פסולים
5
קירוב והחרמה הם מושגים סותרים
איתן | 14-12-2015 11:04
מפגשים ושיח זה הבסיס לקירוב. ניתן לבקר ולהוכיח בשיח. אך חייבים לדבר.