הרב אליהו לרה"מ: "אהבת הגר" לגרים לא לאויבים - סרוגים

הרב אליהו לרה"מ: "אהבת הגר" לגרים לא לאויבים

ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה בזמנו את מסמך הרבנים שקרא לא למכור דירות לערבים, ואמר שתורת ישראל מצווה "לאהוב את הגר". הרב שמואל אליהו רב העיר צפת מסביר בתשובה כי ציווי אהבת הגר מדבר על "גרים ולא על תושבים, פליטים, מסתננים, מחפשי עבודה ובודאי לא על אויבים".

author-image
הרב אליהו לרה"מ: "אהבת הגר" לגרים לא לאויבים
  פלאש 90

הרב שמואל אליהו, רבה של העיר צפת ומי שעומד במרכז הפולמוס נגד מכירת דירות לערבים, עונה לראש הממשלה בנימין נתניהו שטען כי אין לאסור מכירת דירות לערבים ולמסתננים בגלל הציווי של אהבת הגר.

על טענות אלו של ראש הממשלה משיב הרב אליהו בעלון "קול צופייך" כי הציווי על אהבת הגר מדבר במפורש על גרי צדק. "ראש הממשלה שאל ברבים את הרבנים שחתמו על המכתב שאוסר מכירה והשכרה לנכרים, מה עם ציווי התורה: "וְכִי יָגוּר אִתְּךָ גֵּר בְּאַרְצְכֶם לֹא תוֹנוּ אֹתוֹ: כְּאֶזְרָח מִכֶּם יִהְיֶה לָכֶם הַגֵּר הַגָּר אִתְּכֶם וְאָהַבְתָּ לוֹ כָּמוֹךָ כִּי גֵרִים הֱיִיתֶם בְּאֶרֶץ מִצְרָיִם". (ויקרא יט לג). צריך לענות לו ולומר שפסוק זה נאמר על גרים ולא על תושבים, פליטים, מסתננים, מחפשי עבודה ובודאי לא על אויבים.

וממשיך הרב אליהו וכותב "על גרי צדק נאמר: "ואהבתם את הגר". "ציווה על אהבת הגר כמו שצווה על אהבת עצמו" (רמב"ם דעות ו ד). לא כל מי שגר פה – נחשב "גר". בודאי לא מי שמחפש את רעתינו. ועל גר תושב כתב הרמב"ם: "יראה לי שנוהגין עם גרי תושב בדרך ארץ וגמילות חסדים כישראל שהרי אנו מצווין להחיותן שנאמר: "לגר אשר בשעריך תתננה ואכלה". ונוהגים אותו בטוב. "הרי נאמר טוב ה' לכל ורחמיו על כל מעשיו" ונאמר: "דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום"."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
נו באמת, שיענה קודם לרבנים אלישיב, יוסף וליכטנשטיין
דתי שפוי | 30-12-2010 11:48
את הפאדיחה התורנית שלו כבר עשה מזמן
2
תגובה ל 1
| 30-12-2010 21:44
אין על הרב שמואל אליהו שליט"א, העיניים של כולכם יוצאות מהאהבה שהוא מקבל מכל המגזרים!!