סלידה מתעוררת בי למחשבה שאתייצב בצד מקהלת הצבועים והמתחסדים. אלו, אשר אינם מהססים להכפיש ולכתוש את מי שהתגלה כבעל יחס משפיל ומזעזע לנשים, בזמן שהם עצמם משתייכים לברנז'ה, אשר בה הנורמות ביחס לכבוד האישה בפרט והאדם בכלל נמצאות בשפל מוסרי, בשם הליברליזם והקדמה. מציאות זו לא עומדת מבחינתם בסתירה לניסיונם המתמיד להציג נאמני תורה כמשפילי נשים. עולם הפוך.

מאידך, צער עצום אוחז בי, כאשר אנשים, המתיימרים להיות מייצגי התורה, מגבים את מי שנחשף בקלונו, עת לא בוש, בהתאם לנורמות סביבתו, להתייחס לנשים שסביבו כחפץ זול שנועד לספק את הנאותיו, גם אם הוא והן בעלי משפחה.

באים חבריו וטוענים על דבר מעלתם של בעלי התשובה, על גודל החרטה, ועל בקשת הסליחה בפרהסיה הנוגעת ללב. האומנם? והלא על אמיתות התשובה, שאכן בכוחה להפוך עולמות ולהצדיק רשע, רק בוחן כליות ולב יכול להעיד.

והלכה פסוקה היא, שאפילו רשע גמור, יכול ברגע אחד להפוך על ידי תשובת אמת לצדיק, אלא שבעיני הבשר שלנו הדבר נשאר בספק. היעלה על הדעת, שמי שנתחייב עונש בידי בית דין, ולאחר מכן עשה תשובה, ייפטר מעונשו?

ובמקרים שאדם הגיע למצב שנפסל מעדות או שנחשד על שבועת שקר, הצריכו חז"ל שיוכח בצורה שאינה משתמעת לשני פנים ממעשיו, שתיקן דרכיו ושינה אורחותיו, בכדי שיוכל לרכוש שוב את אמוננו.

ומה לזה ולמי שבעקבות פרסום האשמות כנגדו, פרסם הודאה והתנצלות? היש כאן הוכחה גמורה שאכן זהו מהלך פנימי? האם הוסר הספק שמא אחוז הוא עדיין באותם ערכים מקולקלים?

ועל אחת כמה וכמה, ובן בנו של קל וחומר, כאשר מדובר במי שמתיימר להיות מייצגה של תפיסת עולם הקשורה למסורת ישראל סבא, זו המייקרת כבודה של האישה, ורואה באדם את פנימיותו ואת צלם אלוקים שבו.

==

הרב אבנר פורת הוא מרבני דרך אמונה.