יש טוענים שמרן הרב קוק ורבנו הרב צבי יהודה התירו להיכנס להר הבית למקומות מותרים שאינם הר הבית?
אין זה כתוב אצלם בשום מקום. הרי רבותינו ידעו להתבטא, והרבו להתבטא ולא פחדו להתבטא. מרן הרב קוק כתב תשובה ארוכה ומפורטת במשפט כהן סי' צו ולא הזכיר מזה מילה. ועיין נוסח עוד יותר מפורט של התשובה בטוב רואי על זבחים. הוא ורבנו הרב צבי יהודה אפילו לא היו מכניסים אצבעות בין אבני הכותל. אדם אינו רשאי למנות את עצמו דובר של שני רבותינו אלה אם לא מונה לכך. חכמים אומרים שהאומר בשם רבו דבר שרבו לא אומר זה סוג של לא תעשה לך פסל וכל תמונה.
אבל ברור שיש חלקים מותרים?
אכן. גם רבותינו ידעו שהר הבית הוא ת"ק אמה על ת"ק אמה כלומר 250מX250מ, הרבה פחות מהשטח בתוך החומה, ובכל זאת הם אמרו לא להיכנס. בשו"ת ציץ אליעזר טו עמ' פד הוא מביא בשם הג"ר מאיר אוירבך, שצדקה עשה הקדוש ברוך הוא אשר דרך דרכנו בגזית שלא ליתן ללכת אל הר הבית.
אבל אנחנו מדברים על מרן הרב קוק ורבנו הרב צבי יהודה? הרב שלמה זלמן רענן טען שרבותינו מרן הרב קוק ורבנו הרב צבי יהודה לא אסרו את המקומות המותרים (ספר נשמה של שבת 410).
הוא היה אדם קדוש, אבל אי אפשר לשנות את הכל על פי עדות יחיד, בניגוד למה שרבותינו כתבו בפירוש ובניגוד למה שמאות ואלפי תלמידים לא שמעו. רבותינו לא היו פחדנים, לומר ברבים דבר אחד, ובסתר דבר אחר. הם סברו וקיימו שהאמת אינה ביישנית ואינה פחדנית.
הגר"מ אליהו אמר שאפשר להקים בית כנסת בשטח מסויים של הר הבית וכן כתוב בספר עיר הקודש והמקדש לגרימ"ט (ה ט)?
ידוע. אך לא כן דעת מרן הרב קוק. כאשר הג"רהירשנזאן הציע לו זאת, הוא דחה, ואמר שיקימו בית כנסת גדול ומפואר מחוץ להר הבית – ואכן יש לנו. מרן הרב קוק גם ידע לעשות חישובים, אך הוא לא קיבל פתרון זה לעשות חישובים להקים שם בית כנסת.
אבל עתה יש חישובים מדוייקים של הגר"ש גורן שלא היו קיימים בזמן מרן הרב?
הוא גם ידע לעשות חישובים. גם החישובים של הגר"ש גורן, יש אחרים אחרים שחולקים עליו. וכאשר הביאו לרבנו הרב צבי יהודה מחקרים אלה ,הוא דחה אותם על הסף, אמר שאין בהם צורך – הרי יש חומה (ספר למקדשך תוב עמ' 12). בספר עלהו לא יבול מובא בשם הגרש"זאוירבך שאסור להיכנס מעבר לחומה, שלא מועילה שום טבילה, ושאין שום מקומות מותרים (סוף ח"ג). בשלב מסויים הוא מימן מכיסו שומר בשער המוגרבים שיזהיר אנשים שאסור להיכנס להר הבית. פעם הוא פגש פעיל ארץ ישראל השלמה ושאל אותו אם הוא עולה להר הבית. השיב: חלילה. הגרשז"א היה שבע רצון מהתשובה: אם היית עולה, לא הייתי מדבר איתך. נחזור למרן הרב קוק, הרי הוא שלל בתוקף את כניסתו של הברון מרוטשילד להר הבית, ולא נתן לו את העצה להיכנס למקומות המותרים או עם טבילה. גם בכרוז המפורסם שלו הוא מתייחס לכל השטח הזה.
אבל יש גם צד לאומי. אם אנו לא ניכנס לשם, יש טוענים שנאבד ריבונות?
זה נכון לגבי כל ארץ ישראל מלבד הר הבית, כמו שמסביר באריכות מרן הרב קוק: "הענינים הקשורים עם צפית עם ישראל לגאולת הארץ, כפי שהובטח על ידי נביאינו הקדושים, יש לחלק לשני סוגים. בסוג הראשון נכללים הדברים שבידי שמים… ואני נוהג לפני כל חג ומועד, בזמן שאחינו בני ישראל מרבים לעלות לעיר קדשנו, לפרסם אזהרות של האיסור להיכנס להר הבית. בנוגע לסוג השני של הגאולה… הארץ הקדושה… חובתנו להתאמץ, עד כמה שהדבר ביכלתנו…" (מאמרי הראיה 458).
יש אומרים שרבנו הרב צבי יהודה התיר נוכחות של משטרה ורבנות צבאית?
אין צורך בשמועה בעל פה, זה כתוב בפירוש בספר לנתיבות ישראל, שנוכחות כחות הבטחון שלנו שם, הם רבונותנו. ואין זה קשור לעליית אחרים להר הבית. אדרבה! "קבוצות חיילנו, הנמצאים שם שומרים ומשגיחים עליהם בפקודת שלטונותינו. גם אם אנחנו נזהרים בכניסה שמה, כפי מדת ההלכה, גם בתוך כך ומתוך כך, קבועה וקיימת בכל תקפה בעלותנו על כל שטח המקום הזה…" (ב קיח).
אז נוצר מצב נורא שגויים נכנסים ויהודים לא נכנסים?
אדרבה. אם גויים נכנסים זה רע. אך אם אנחנו נכנסים, זה יותר רע לאין ערוך, כי אנו עם קדוש. זו עבירה בחלונות גבוהים, עבירה יותר מכל העבירות האחרות.
ובסיכום?
יש פלפול למדני מעניין. אם אביו ואמו של אדם מבקשים ממנו כוס תה, עליו להביא לאביו, כיון שגם על אמו מוטל להביא לו. (קידושין לא א). קושיא: אמו היא ודאי ואביו אינו ודאי (חולין יא ב), לכן לכאורה היא קודמת? תירוץ: אם יאמר לאמו: "אני מביא לך תה, כי אולי אבי אינו אבי, אלא נאפת",- הלזה ייקרא כבוד אם?! כך לענינינו, כדי לכבד את הר הבית ולהיכנס בו, יש טוענים שאין זה הר הבית…
ויהי רצון שייבנה בית המקדש במהרה בימינו.
מה דעתך בנושא?
41 תגובות
0 דיונים
04:54 22.11.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
04:52 22.11.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
עידית
הרב קוק פסק נגד השתתפות נשים בבחירות (כפי שהיה מקובל ברוב העולם), האם כך פוסק הרב אבינר לימינו? ומה לגבי שמן שומשומין בפסח? ולא ניכנס להלכות נידה. אפשר בבקשה לקבל סוף...
הרב קוק פסק נגד השתתפות נשים בבחירות (כפי שהיה מקובל ברוב העולם), האם כך פוסק הרב אבינר לימינו? ומה לגבי שמן שומשומין בפסח? ולא ניכנס להלכות נידה. אפשר בבקשה לקבל סוף סוף מקורות מסודרים לכל הטענות הללו שמשרתות בנאמנות את אויבינו?
המשך 08:04 17.11.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
בואו ללמוד את נושא העלייה להר הבית ברצינות! האם מותר היום לעלות להר הבית? כיצד פסקו גדולי ישראל לאורך הדורות בשאלה גדולה זו? האם נכון להשאיר את הר הבית בידי הגויים מחמת התקנה...
בואו ללמוד את נושא העלייה להר הבית ברצינות! האם מותר היום לעלות להר הבית? כיצד פסקו גדולי ישראל לאורך הדורות בשאלה גדולה זו? האם נכון להשאיר את הר הבית בידי הגויים מחמת התקנה לאסור כניסה להר? מהי שיטתו של הרב קוק וכיצד מורים תלמידיו? איזו משמעות יש לעובדה ששבנו להר הבית עוד לפני בניין בית המקדש? בימים אלו יוצאת לאור חוברת חדשה העוסקת בבירור הלכתי מקיף בנושא העלייה להר הבית, עם הסכמות מגדולי הפוסקים. לקבלת החוברת חינם במייל או להזמנתה בדואר בעלות של 10₪ בלבד לחצו על הקישור והזמינו! https://www.shoresh.org.il/pay/members/har-habayit/main.aspx
המשך 14:19 08.11.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
שלום
אם הרב צבי יהודה היה חשוב לו ריבונות ע"י המשטרה והצבא אז ברור שהיום הריבונות החלשה שיש היא בגלל חוסר דרישה למקום מצד הציבור ואם יש איזה ריבונות כל שהיא...
אם הרב צבי יהודה היה חשוב לו ריבונות ע"י המשטרה והצבא אז ברור שהיום הריבונות החלשה שיש היא בגלל חוסר דרישה למקום מצד הציבור ואם יש איזה ריבונות כל שהיא זה הרבה מאג בזכות העולים להר בטהרה
המשך 23:28 05.11.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
לב. קיצור הלכות כניסה לאיזור הר הבית – מאת הגאון רבי יהודה קרויזר [מתוך הספר "קומו ונעלה" עמוד 291] מטרת הכניסה א. כניסה להר הבית מותרת רק לצורך מצוה, כגון תפילה. ב. אין...
לב. קיצור הלכות כניסה לאיזור הר הבית – מאת הגאון רבי יהודה קרויזר [מתוך הספר "קומו ונעלה" עמוד 291] מטרת הכניסה א. כניסה להר הבית מותרת רק לצורך מצוה, כגון תפילה. ב. אין להכנס להר הבית לצורך קיצור דרך. הנכנס להתפלל – רשאי לצאת דרך אחר, ויש אומרים שחייב לצאת דרך שער אחר. כיצד נכנסים ג. לא נועלים נעלי עור. נעליים מחומר אחר מותר לנעול. ד. מי שנכנס יחף, רגליו צריכות להיות נקיות ללא אבק. ה. אין להכנס עם מקל ביד. אדם שלא יכול ללכת ללא עזרת מקל – יכול להכנס להר הבית במקלו. ו. לא ייכנס להר הבית כשהוא לבוש בבגד הצמוד לגוף בלבד. ז. לא נכנסים עם ארנק גלוי. ארנק הנמצא בכיס הבגד מותר להכניסו. ח. אסור לירוק. ואם נזדמן לו רוק – מבליעו בבגד. ט. כשנכנסים להר הבית פונים תחילה לצד ימין, מחוץ מהאבל הפונה לשמאל. דרכי טהרתם של הטמאים המתירה את כניסתם להר הבית י. זב – שבעה ימים נקיים וטבילה במעיין. אדם רגיל לא צריך לחשוש לטומאת זיבה. יא. בעל קרי (כולל בעל ואשה לאחר קיום אישות. - אשה לאחר קיום אישות, צריכה להמתין שבעים ושתים שעות ואח"כ תטבול) – טהרתו על ידי טבילה במקוה. גם טבילה ביום הכניסה להר הבית מותרת. רצוי להסמיך את הטבילה לעליה. יב. זבה ונדה – היום נותנים לכל ראיית נדה את דיני הזבה, וטהרתן שבעה ימים נקיים וטבילה במקוה. יג. יולדת זכר תמתין שבעת ימים, ויולדת נקבה תמתין י"ד יום, ואח"כ תטבול כנידה. יד. נשים פנויות אינן טובלות לטהרה מטומאת נידה, ואין להן היתר להיכנס להר הבית. הטבילה טו. הטבילה המתירה להיכנס להר הבית היא רק במקוה כשר. טז. צריך לטבול את כל הגוף בפעם אחת. יז. אסור לטבול כשיש על הגוף דבר חוצץ. יח. בזמן הטבילה אין לעצום את העינים בחוזקה ולא לפותחם יותר מדי, אלא לסוגרם ברפיון, וכן את הפה יש לסגור בצורה רפויה. יט. אסור להתרחץ מיד אחרי הטבילה, ומותר להתרחץ אח"כ בבית. מקורות [א]. רמב"ם בית הבחירה ז, ב; פיהמ"ש לרמב"ם ברכות ט,ה. [ב]. רמב"ם שם; שו"ע קנ"א, ה, ומ"ב סקכ"א; ערוך השולחן העתיד קדשים יד, ד. [ג]. רמב"ם שם; שו"ע או"ח תרי"ד, ב; עיר הקדש והמקדש (להרי"מ טיקוצינסקי) חלק ד' פרק ג'. [ד]. רמב"ם שם. [ה]. רמב"ם שם; גמ' שבת סה ע"ב, תוס' ד"ה הקטע; שו"ע או"ח ש"א, י"ז. [ו]. רמב"ם שם. פירוש אפונדתו – פהמ"ש לרמב"ם ברכות ט, ה. [ז]. רמב"ם שם – מעות הצרורין בסדינו; תוס' מסכת ב"מ דף כ"ו. ד"ה בהר הבית; רש"י ברכות סב: ד"ה אפונדתו. [ח]. רמב"ם בית הבחירה ז, ב. [ט]. רמב"ם שם ז, ג; מסכת מידות פ"ב מ"ב, ופהמ"ש להרמב"ם שם. [י]. רמב"ם ביאת המקדש ג, ג. החושש לזיבה יעשה שאלת חכם. רמב"ם מחוסרי כפרה פ"ב ה"א; פיהמ"ש לרמב"ם זבים ב,ב. [יא]. טבול יום אסור מדרבנן רק בעזרת נשים – רמב"ם בית הבחירה ז, יז; ביאת מקדש ג, ו; מגן אברהם או"ח תנ"ז, ח; שו"ע יו"ד קצו,יא; משל"מ ביאת מקדש ב,ג. ובהלכות בית הבחירה ו,טז. [יב]. רמב"ם ביאת מקדש ב,ג; איסורי ביאה יא,א-ד. [יג]. ויקרא יב, א-ה; רמב"ם ביאת מקדש ג,ג; ובהלכה ו-ז. הכפרה לא מעכבת, מחוסר כיפורים אסור רק בעזרת ישראל. [יד.] ריב"ש סימן תכ"ה. [טו - יט]. שו"ע יו"ד קצ"ח, רמב"ם מקואות פ"ב.
המשך 21:46 05.11.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
לא. עשרות רבנים שמחזקים את היהודים העולים להר הבית בס"ד, כסלו תשע"ה מכתב חיזוק "לשכנו תדרשו ובאת שמה" (דברים יב, ה) – אחת הדרכים החשובות לדרישת המקדש בימינו היא העלייה להר בית...
לא. עשרות רבנים שמחזקים את היהודים העולים להר הבית בס"ד, כסלו תשע"ה מכתב חיזוק "לשכנו תדרשו ובאת שמה" (דברים יב, ה) – אחת הדרכים החשובות לדרישת המקדש בימינו היא העלייה להר בית ה'. ברוך ה', רבים העולים כיום להר בהקפדה על ההלכה, על-פי הוראת הפוסקים הרואים בכך מצווה. גם אנו, החתומים מטה, זכינו להימנות עם התומכים והעולים להר בטהרה. ניסיון הרצח של ר' יהודה גליק נ"י – ה' ישלח לו רפואה שלמה מהרה – מעורר להמשיך בפעילות לחיזוק העלייה להר הקודש, ולעומת קולות שנשמעו, נאמר: קומו ונעלה ציון אל הר בית ה'! דווקא משום שאנו תומכים ועולים להר בטהרה, מוטלת עלינו החובה להדגיש את הזהירות הנדרשת מכל העוסקים בדבר שלא להיכשל ולהכשיל מרוב חיבת הקודש. נזכור את דברי חז"ל: "קשה טומאת מקדש וקדשיו מכל עבירות שבתורה" (תוספתא שבועות), ואת דברי הראי"ה קוק בהקשר זה: "פגימה אחת בקדושת מקום בית חיינו עולה לנו על כל מיליונים של יישובים מעשיים" (אגרות הראי"ה, תרעז). העלייה להר הבית חייבת להיעשות רק לאחר טהרה כדין, ובשמירה על הלכות מורא מקדש. לשם כך צריך לדעת תחילה היטב את ההלכות הנוגעות לכך. חשוב לדעת שיש מקומות בהר שלפי ההלכה (רמב"ם, בית הבחירה ז, טו) אסור לטמא מת להיכנס אליהם אף בטהרה לאחר טבילה (ולחלקם אף באיסור כרת). לכן, חובה על העולה להר לדעת להיכן מותר ולהיכן אסור להיכנס. מובן, שבכל זה אין להסתמך כלל על שמועות והשערות אפילו אם הן נאמרות מפי אנשים דתיים בהר, אלא רק על תלמידי חכמים מובהקים הבקיאים בנושא, או על פרסומים הלכתיים מוסכמים. חובה עלינו להשתדל לצמצם את התופעה המצערת של יהודים ואינם יהודים העולים להר מבלי להקפיד על דרישות ההלכה (מחוסר ידיעה או מזלזול ח"ו), ובוודאי שאין לעודד לעלות להר כאשר ידוע שהעולים אינם עומדים בדרישות ההלכה הנוגעות לקדושת הר הבית. אנו מברכים את כל הציבור העולה להר הקודש בטהרה, במורא מקדש ובצפיית הישועה אל המקומות המותרים, שתתקבלנה כל תפילותיהם במקום בו עיני ה' כל הימים, ויראו עיניהם בנחמת ציון ובבניין המקדש במהרה בימינו. על החתום: הרב דוב ליאור - רב העיר קרית ארבע חברון הרב נחום אליעזר רבינוביץ' - ראש ישיבת מעלה אדומים הרב צפניה דרורי - רב העיר קריית שמונה הרב ישראל אריאל - ראש מכון המקדש הרב אליעזר ולדמן - ראש ישיבת ניר קריית ארבע הרב משה ביגל - רב היישוב מיתר הרב אליהו בלום - ראש ישיבת ההסדר נהריה הרב יצחק ברנד - עמנואל, מחבר ספר 'בריתי יצחק' ועוד הרב שלום גולד - רב מייסד קהילת זיכרון יוסף הר נוף, ירושלים הרב אבי גיסר - רב היישוב עפרה הרב אוריאל גנזל - רב היישוב רבבה הרב שמואל דוד - רב העיר עפולה הרב דוד דודקביץ' - רב היישוב יצהר הרב רא"ם הכהן - ראש ישיבת עתניאל הרב ארל'ה הראל - רב בית מדרש עפרה הרב אליהו רחמים זייני - ראש ישיבת אור וישועה חיפה הרב איל יעקובוביץ' - ראש ישיבת ההסדר צפת הרב אלישמע כהן - ראש ישיבת חומש הרב דניאל כהן - רב היישוב בת עין הרב נחמן כהנא - ראש כולל חזון יחזקאל הרב אליקים לבנון - רב השומרון הרב יצחק לוי - ר"מ בישיבת הר עציון הרב חיים לויק - ראש מדרשת מעמקים הרב יעקב מדן - ראש ישיבת הר עציון הרב מנחם מקובר - ראש ארגון 'והראנו בבניינו' הרב צבי עידן - מחבר ספר 'ציון במשפט תפדה' הרב בן ציון עמר - רב היישוב שבות רחל הרב יוסף פלאי - מחבר ספר 'אל הר המור' הרב יאיר פרנק - רב היישוב עמונה הרב משה צוריאל - משגיח (לשעבר) ישיבת שעלבים הרב בנימין יוסף קלמנזון - ראש ישיבת עתניאל הרב יהודה קרויזר - רב היישוב מצפה יריחו הרב משה אליעזר רבינוביץ' - רב היישוב בית חגי הרב שלמה רוזנפלד - ראש ישיבת שדמות מחולה הרב חיים רטיג - ראש ישיבת ההסדר רעננה הרב שלמה ריסקין - רב העיר אפרת הרב יהודה שביב - ר"מ בישיבת הר עציון הרב שלמה שושן - ראש ישיבת בית שאן הרב דניאל שילה - קדומים הרב יצחק שילת - ר"מ בישיבת מעלה אדומים הרב יהודה שלוש - רב שכונות מזרח נתניה הרב יהושע מרדכי שמידט - רב היישוב שבי שומרון הרב אליעזר שנקולבסקי - רב קהילה בית שמש הרב יצחק שפירא - ראש ישיבת עוד יוסף חי אנו מחזקים את ידי רבנן ותלמידיהון העולים להר הקודש בטהרה ובמורא מקדש . "חזקו ויאמץ לבבכם כל המייחלים לה'" הרב חיים דרוקמן - ראש ישיבות בני עקיבא הרב דני איזק - ראש ישיבת בית אורות הרב חיים אירם – רב היישוב אלעזר הרב עזריאל אריאל - רב היישוב עטרת הרב גדעון בנימין - רב היישוב נוף אילון הרב אליעזר מלמד - רב היישוב הר ברכה הרב יהודה הלוי עמיחי - ראש מכון התורה והארץ הרב שמחה שטטנר - נשיא ישיבת נחלת ישראל מחבר ספר שמחת תורה
המשך 21:45 05.11.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
ל. עשרות רבנים העולים בקביעות להר הבית. הרב דב ליאור – קרית ארבע. הרב נחום רבינוביץ – מעלה אדומים הרב מנחם פליקס – אלון מורה. הרב דוד דודקביץ – יצהר. הרב יצחק שפירא – יצהר. הרב...
ל. עשרות רבנים העולים בקביעות להר הבית. הרב דב ליאור – קרית ארבע. הרב נחום רבינוביץ – מעלה אדומים הרב מנחם פליקס – אלון מורה. הרב דוד דודקביץ – יצהר. הרב יצחק שפירא – יצהר. הרב ישראל רוזן – אלון שבות. הרב יצחק לוי – אלון שבות. הרב יעקב מידן – אלון שבות. הרב יהודה קרויזר – מצפה יריחו הרב אבי גיסר – עפרה הרב דניאל שילה – קדומים הרב ישראל אריאל – ירושלים הרב אברהם וסרמן – גבעתיים הרב מרדכי רבינוביץ – כוכב יעקב הרב דניאל כהן – בת עין הרב מאיר כהן – בר יוחאי הרב אהרן הראל – שילה הרב שלום גולד – ירושלים הרב אליעזר ולדמן – קרית ארבע הרב מנחם מקובר – ירושלים הרב יאיר פרנק – עפרה הרב יהודה מלמד – רמת גן הרב מתניה בן שחר – נווה דניאל הרב אבי וולפיש – תקוע הרב ישי באב"ד – בית אל. הרב יוסי פלאי – יצהר הרב ראם הכהן – עתניאל. הרב בני קלמזון – עתניאל הרב נחמן כהנא – ירושלים הרב שלמה רוזנפלד – שדמות מחולה הרב יהודה שביב – אלון שבות הרב יצחק שילת – מעלה אדומים הרב יואל אליצור – עפרה הרב יהושע שמידט – שבי שומרון הרב גבריאל גולדמן – כפר אדומים הרב גדי בן זמרה – מעלה לבונה הרב יעקב אידלס – הר הברכה הרב אלישע פיקסלר – שדמות מחולה הרב יחזקאל ליכטנשטיין – נווה דניאל הרב יוסף צבי רימון – אלון שבות הרב שי דאום – יצהר הרב חיים לויק – ירושלים הרב צבי יניר – פתח תקוה הרב דב ברקוביץ – שילה [מתוך האתר "הר הבית שלנו"]
המשך 21:45 05.11.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
כט. דעת הגאון רבי דב ליאור שליט"א, הגאון רבי ישראל אריאל, ועוד. מכתב: .. פונים אנו אל מעלתכם בקריאה דחופה, לעורר את לב ישראל אל מקום מקדשינו על ידי קביעה ברורה ומפורשת...
כט. דעת הגאון רבי דב ליאור שליט"א, הגאון רבי ישראל אריאל, ועוד. מכתב: .. פונים אנו אל מעלתכם בקריאה דחופה, לעורר את לב ישראל אל מקום מקדשינו על ידי קביעה ברורה ומפורשת של המקומות בשטח הר הבית המותרים בכניסה על פי דין, עם הגבלותיהם ותנאיהם, כך שאפשר יהיה להקים מקום תפילה קבוע ליהודים על הר הבית בשטח שהכניסה אליו מותרת ללא כל חשש, תוך הקפדה על כל ההלכות הנוהגות שם. וידע העולם כולו, כי הר קדשנו ותפארתינו לאלקי ישראל הוא, זאת מנוחתו עדי עד, פה אשב כי אויתיה. הרב שאר ישוב כהן, הרב הראשי חיפה הרב מרדכי לופז, הרב הראשי עכו הרב דוב ליאור, הרב הראשי קרית ארבע הרב יהודה עמיטל, ראש ישיבת אלון שבות הרב רפאל כדיר צבאן, הרב הראשי נתיבות. הרב יוסף קאפח, בית הדין הגדול. הרב יוסף שרביט הרב הראשי אשקלון. [מתוך הספר "קומו ונעלה" עמ' 300] [ועיין "ספר זיכרון" לרב יוסף בן דוד קאפח, אוניברסיטת בר-אילן, עמ' 367]. מכתב ב' ידוע ומפורסם בישראל, שבכל דורות מאז החורבן עלו יהודים יראי ה' להר הבית, וביניהם תנאים ואמוראים אשר פקדו את המקום בתפילה, וכך גם הרמב"ם וגדולי ישראל אחרים במהלך הדורות. בעקבות גדולי ישראל אלה, היה מתבקש שבני דורנו שזכו בחסדי ה' לראות בשחרור מקום המקדש, יעלו אף הם בהמוניהם אל מקום השראת השכינה .. לפיכך, במועד תשעה באב תש"ס .. מוצאים אנו לנכון להביא לידיעת הרבים את דברי חז"ל והרמב"ם בדבר המצוה להתפלל במקום המקדש בכל דור, גם בעת חורבן. זאת לצורך תפילה בעת צרה חלילה, להשתחויה לפני ה', ולהודאה לה' בעת שמחה, שכן ההר בקדושתו עומד. זו לשון הרמב"ם בספר המצוות (עשין ה): "שציוונו לעובדו ... ככתוב: ואותו תעבוד, ואמרו [חז"ל]: עובדהו במקדשו". כלומר, ללכת שם להתפלל בו, מצוה זו, איפוא, היא חובה לדורות. להלן ההלכה הפסוקה ברמב"ם (בית הבחירה ז, א) בדבר חובת כניסה להר הבית ביראה, גם בעת החורבן, הלכה שאין עליה עוררין, וזו לשונו: "לא יכנס לו אלא לדבר מצוה... ויראה עצמו שהוא עומד לפני ה', כמו שנא' והיו עיני ולבי שם כל הימים. ומהלך באימה וביראה ורעדה, שנא' בבית אלהים נהלך ברגש... אף על פי שהמקדש היום חרב בעוונותינו, חייב אדם במוראו כמו שהיה נוהג בו בבניינו. לא יכנס אלא למקום שמותר להכנס לשם.. שאף על פי שחרב, בקדושתו עומד". בהתאם לאמור, מקפידים יראי ה' בימינו לעלות ולהיכנס אל ההר ולהקיף את מקום המקדש סביב. מהלכים במקומות המותרים לכניסת טמא מת, משערי הר הבית עד ה'חיל', תוך הקפדה על טבילה כהלכה, קיום מצות מורא מקדש, הליכה בלא מנעלים וכד'. העלייה מתקיימת בשימת לב לכל השיטות והבירורים בעניין מדות ההר, וזהירות בשמירת המרחק הראוי סביב מקום קודש הקודשים ומקום המזבח. המעיין במפות הנלוות לספרים הנ"ל יווכח כי מקום העזרה האסור בכניסה הוא ניכר וידוע, ואינו אלא חלק העשרים מכלל הר הבית, ואילו שאר רוב שטחו של ההר מותר בכניסה. לאור האמור, ובמיוחד בימים אלה, נקרא לכל ירא ה' לעלות להר בית ה' במקומות המותרים בקדושה ובטהרה. כל העולה להר ילך על פי המסלול המתואר במפה המצורפת. ולכל רבני ישראל בכל אתר ואתר אשר יראת ה' נגעה אל לבם, קוראים אנו להצטרף בחתימת ידם לקריאה זו, ולגול מעלינו את חרפת עלבון מקום השראת השכינה. ובאנו על החתום הרב דב ליאור הרב נחמן כהנא הרב ישראל אריאל. [מתוך הספר "קומו ונעלה" עמ' 303]
המשך 21:44 05.11.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
כח. דעת המקובל הגאון רבי דב קוק שליט"א. הגאון רבי דב קוק שליט"א מטבריה, עלה בעצמו להר הבית. [ראה בויקיפדיה "כניסה להר הבית (הלכה)". וכן באתר "חדשות הר הבית", שהוזכר ברשימת...
כח. דעת המקובל הגאון רבי דב קוק שליט"א. הגאון רבי דב קוק שליט"א מטבריה, עלה בעצמו להר הבית. [ראה בויקיפדיה "כניסה להר הבית (הלכה)". וכן באתר "חדשות הר הבית", שהוזכר ברשימת "רבנים שמתירים או מעודדים כניסת יהודים להר הבית"].
המשך 21:43 05.11.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר