בתגובה לשו"ת שפרסם הרב שלמה אבינר בנושא הר הבית, פעילים מתנועת 'חוזרים להר' מפרסמים שו"ת משלהם.
ראש הממשלה הודיע שמוסלמים יכולים להתפלל על הר הבית ויהודים לבקר, מה אתם אומרים על זה?
עם כל הכבוד לראש ממשלתנו, אלו שתי אמירות לא נכונות.
ש. מה אכפת לנו מה הערבים עושים? זה עניינם!
אכפת לנו מאוד ממה שהערבים עושים; דבר ראשון לגויים אסור להיכנס להר הבית "והזר הקרב יומת" דבר שני הערבים מבזים ומחללים את המקום הכי קדוש לעם היהודי, מפנים את גבם לקודש הקודשים ומשפילים את היהודים שעולים לשם.
ומה לגבי יהודים?
לא הגיוני שראש הממשלה מחליט שיהודים יכולים רק "לבקר" במקום כאילו שזה עוד איזה אתר תיירותי רגיל ליהודים ולא מקום המקדש, מקום שכינתו של הקב"ה. ועוד נותן מצלמות לוואק'ף כדי שיוכלו לעקוב אחרי יהודים במקום שהוא שלהם ומנגד הערבים משתוללים שם ועושים מה שהם רוצים.
אבל יש רבנים שאוסרים!
אנחנו הולכים על פי דבר השם, על פי מה שהתורה אומרת. התורה אומרת שלטמא מת מותר להיכנס לשטח הר הבית, שטח קדושת מחנה לוויה עד למקום החיל. כמו שכתוב ברמב"ם הלכות ביאת מקדש פרק ג': "טמא מת, אפילו המת עצמו-מותר להיכנס להר הבית שנאמר: "ויקח משה את עצמות יוסף עמו" -עמו במחנה לוויה". ועוד דבר, לפני שרבנים מצהירים הצהרות וכותבים מאמרים, אנו ממליצים להם ללמוד ולחקור את הנושא לפני. וכן מצינו שיש גדולי דור שמתירים לעלות להר הבית.
אבל איך? יש מצוות מורא מקדש!
מצוות מורא מקדש מתקיימת רק בהר הבית ולא מחוצה לו כמו שכתוב ברמב"ם הלכות בית הבחירה פרק שביעי: "מצוות עשה ליראה מן המקדש… ואי זו היא יראתו? שלא יכנס להר הבית במקלו או במנעל שברגליו או באפונדתו או באבק שעל רגליו…".המצווה מתקיימת ששומרים מורא מקדש בהר הבית.
אבל איך זה יכול להיות? רבנים גדולים לא עולים!
יהודים בכל הדורות עלו להר הבית: ר' אברהם בר חייא הנשיא בספרו מגילת המגילה: "ובהתחלה כשהחריבוהו הרומיים לא היו מונעים את ישראל מלבוא אליו ולהתפלל בתוכו. וכמו כן היו מלכי ישמעאל נוהגים עמם מנהג טוב והרשו אל ישראל לבוא אל הבית ולבנות בו בית תפילה ומדרש, והיו כל גלויות ישראל הקרובים אל הבית עולים אליו בחגים ובמועדים ומתפללים בתוכו ומעמידים תפילתם כנגד תמידין ומוספין". וגם הרמב"ם עלה להר הבית: "ביום שלישי בשבת ארבעה ימים לירח מרחשוון שנת שש ועשרים ליצירה יצאנו מעכו לעלות לירושלים תחת סכנה, ונכנסתי לבית הגדול והקדוש והתפללתי בתוכו"
לסיכום?
דווקא עכשיו לקום ולעלות להר הבית ולהתפלל בו כמה שיותר! אשריכם
מה דעתך בנושא?
5 תגובות
0 דיונים
הרב שלמה אבינר אמר: "בת המתגייסת לצה"ל תורמת לחורבן המדינה" כי גיוס בנות דתיות לצה"ל נובע מטשטוש ההבדל בין אלילות לבין עבודת ד’. ומוסיף "בת המתגייסת לצה"ל בטענה שהיא רוצה...
הרב שלמה אבינר אמר: "בת המתגייסת לצה"ל תורמת לחורבן המדינה" כי גיוס בנות דתיות לצה"ל נובע מטשטוש ההבדל בין אלילות לבין עבודת ד’. ומוסיף "בת המתגייסת לצה"ל בטענה שהיא רוצה לתרום, אכן תורמת - לחורבן המדינה" אותה סיבה שיש יותר ויותר בנות – וגם בנים – שלא מקפידות על הלכות צניעות. אין בזה שום הפתעה. זו לא בעיה נקודתית אלא בעיה כוללנית, הקשורה להבנת מטרתו של האדם בעולמו: האם מרכז החיים הוא האדם או רבונו של עולם. זה ההבדל בין אלילות לבין עבודת ד’. הצבא אינו אידיאל עצמי ועצמאי. אידיאל עצמי ועצמאי לא קיים, הוא גם הופך למין ועבודה זרה. לפני יותר מ-3000 שנה ניתנה תורה ואפשר לדעת מה רצון ד’. יש תורה שבכתב ויש תורה שבעל פה ויש חכמי דור ודור. מי שלומד סוף גמרא קידושין רואה מה הדרכת ד’ לגבי צניעות ואז הוא מבין תוך רגע שגיוס בנות הוא נגד הלכות צניעות. וכפירה בקב"ה בפועל. גם בטבת תשע"ד היתה החלטה אחרונה: "מועצת הרבנות הראשית אוסרת גיוס בנות לצה"ל בכל צורה שהיא, וממשיכה את מסורת ההלכה של כל הרבנים לשעבר שאסרו זאת" ומלבד האיסור של גיוס בנות לצבא כשלעצמו, הוא גורר עוד איסורים רבים. יהי רצון שכל בנות ישראל תלכנה בדרכי הנביאות, מדרגה אחר מדרגה, כפי הסדר של ספר מסילת ישרים. אגב, מי מאוד רצה גיוס בנות זה הרשע אדם הרע בן גוריון, ימחיהו השם, אבל לאו דווקא מסיבות בטחוניות אלא מפני שהצבא גם צריך לחנך לחברה בריאה, ולדעתו חברה בריאה היא ערבוב בנים ובנות זנות ומינות אפילו בגלוי בלי שום בושה וד"ל. ואנחנו אומרים שמשה רבנו בשם ד' היה מחנך גדול יותר ממנו, והוא לימד אותנו לא לערבב בנים ובנות כלל וכלל. ערבוב בנים ובנות אסור 100% מהתורה, ואין שם חולקים על דין זה. וגיוס בנות מביא למצב של גילוי עריות ר"ל.
המשך 16:44 02.11.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
תלמידים העמדת? בן כמה אתה? חוצפן שלא מבין כלום. אפשר להתווכח עם העמדה שהרב אבינר מייצג. אכן יש רבנים חשובים שתומכים בעמדה ההפוכה. אבל אתה מתפלמס איתו? פשוט מגוחך. באמת אחרי שקראתי את הנימוקים...
תלמידים העמדת? בן כמה אתה? חוצפן שלא מבין כלום. אפשר להתווכח עם העמדה שהרב אבינר מייצג. אכן יש רבנים חשובים שתומכים בעמדה ההפוכה. אבל אתה מתפלמס איתו? פשוט מגוחך. באמת אחרי שקראתי את הנימוקים המלומדים שלך השתכנעתי...
המשך 23:35 29.10.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אבי
ק"ו המבזה את הראי"ה קוק, הרצי"ה וכל הרבנים הראשיים, ואת הגרש"ז אוייערבך והגר"ש אלישיב והגר"ע יוסף
21:52 29.10.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אבנר
הוא כותב "ונכנסתי לבית הגדול והקדוש". מה הכוונה? לתוך שטח בית המקדש עצמו? גם לשיטתכם זה אסור, לא? אז אם לא בתוך המקדש עצמו, מאיפה אתם יודעים לאן בדיוק הוא...
הוא כותב "ונכנסתי לבית הגדול והקדוש". מה הכוונה? לתוך שטח בית המקדש עצמו? גם לשיטתכם זה אסור, לא? אז אם לא בתוך המקדש עצמו, מאיפה אתם יודעים לאן בדיוק הוא נכנס? ראייה לא רלוונטית
המשך 21:51 29.10.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
דוד
חבורה של חצופים.
20:42 29.10.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר