סערת מינוי הדיינים.

הרב אמנון בזק, מרבני 'הר עציון', מתייחס הבוקר (חמישי) לכינוסה הצפוי של הוועדה למינוי דיינים ותוקף בחריפות את המפלגות החרדיות שמסתפקות בחלוקת הדיינים רק על פי מפתח המפלגות בלי להתחשב בשיקולים אחרים.

בפתח דבריו סיפר הרב בזק על התנגדותן של המפלגות החרדיות למינויו של הרב אוריאל לביא: "אישה בת 27 נקלעה לטרגדיה נוראה, עם פציעתו הקשה של בעלה, שהפכה אותו ל'צמח'. בשל חוסר יכולתו של הבעל לתפקד בצורה כלשהי וממילא גם לתת גט, נידונה לכאורה אותה אומללה לחיות בבדידות עד סוף חייה. והנה, כאבה של האישה נגע ללבו של בית הדין הרבני בצפת בראשות הרב אוריאל לביא, דיין מוערך ותלמיד חכם גדול. בפסק דין למדני חדשני, הצליחו הדיינים למצוא מוצא הלכתי להתיר לתת גט לאישה בשם הבעל (על יסוד ההנחה שניתן לזכות לאדם שלא בפניו, ושבמקרה זה אכן זכות היא לבעל שאשתו תוכל להינשא ולא תיוותר עגונה) ולהתירה להינשא ולשקם את חייה. אולם לגודל האירוניה, פסק דין גורלי זה השפיע לא רק על חייה של האישה, אלא הוא מאיים להשפיע גם על גורלו של הדיין האמיץ ועל דמותה של מערכת בתי הדין בישראל בכלל".

הרב בזק ממשיך לתקוף את התנהלות המפלגות החרדיות ואומר כי "קשה לתאר את גודל העוול שמבקשות המפלגות החרדיות לגרום".

לדבריו: "אין הן מסתפקות ב'דיל' של חלוקת הדיינים על פי מפתח המפלגות (שליש לחרדים האשכנזים, שליש לש"ס ושליש ל'בית היהודי'), אלא הן מטילות וטו גם על כמה מן הדיינים שהציונות הדתית מבקשת למנות, ובכללם על מינויו של הרב לביא לבית הדין הרבני הגדול – בשל העובדה שהעז לפסוק הלכה בניגוד לעמדתו של הרב הראשי (וזאת למרות שהפסק זכה להסכמתו של אחד מגדולי הפוסקים, הרב זלמן נחמיה גולדברג שליט"א)".

הרב בזק מדגיש כי הבעייתיות אינה באה לידי ביטוי רק בסיפורו של הרב לביא: "מועמדים ראויים נוספים, שאיש אינו מטיל ספק ברמתם הלמדנית או בכישוריהם לשבת בדין, נפסלו גם הם בעיני העסקנים החרדים מסיבות שונות ומשונות. וכל זאת בשעה שעסקנים אלו מנסים בכל כוחם לקדם דיינים מקורבים לבכירי הרבנים ולקעקע את סדרי המנהל התקין".

בסוף דבריו כותב הרב בזק כי "יום מינוי הדיינים הוא בעל השלכות שקשה להפריז בחשיבותן: ביום זה ייקבע האם מערכת בתי הדין תשקף את הגיוון בהשקפות העולם השונות של רבני ישראל, או שמא היא תעניק שליטה רק להשקפת העולם החרדית, וזאת תוך התעלמות מההתנהלות הבעייתית המאפיינת אותה עוד לפני שעוסקים בשאלות של השקפה".