בימים האחרונים המגזר שוב סוער בשאלה הנצחית אודות מעורב או נפרד בתנועות הנוער. הפעם בעקבות מקרה של ריקודים מעורבים במחנה סיירים של בנ"ע. מכל הצדדים נשמעות שוב הטענות המוכרות על התחרדות מצד אחד וחיפוף מצד שני.
רגע, יכול להיות שרק אני שמתי לב בלהט הויכוח שהדיון מתנהל בין המאשימים את בנ"ע בהתחרדות בגלל הפסקת ריקודים מעורבים (!!) לבין התנועה עצמה שעסוקה בלהתנצל, להבהיר שהיא ממש לא מתחרדת, ושהיא נאלצת לפעול כך כדי להכיל את ה'דוסים' שממשיכים להתעקש על ההלכה. אף אחד לא שואל את עצמו מה מותר לעשות ומה אסור, כן, אסור לעשות?
אז תנו לי רגע לעשות סדר בדברים. המתנגדים לריקודים מעורבים ולחברה מעורבת הם לא חרדים, הרב קוק לא היה חרדי, רבני המגזר בוגרי מרכז הרב לאלפיהם אינם חרדים וגם תנועת אריאל שכל פעילותה מתנהלת בנפרד היא לא תנועה חרדית אלא ציונית דתית. נקודה.
הצגת המבקשים הפרדה והצגת תנועה שלמה שמתנהלת כך כחרדים הינה סילוף האמת. מדובר באנשים שמבינים שמשמעות הציונות הדתית ע"פ הרב קוק היא להיות ציוני מושלם -, אבל, ולא פחות מכך, דתי מושלם שמקפיד על קלה כבחמורה!!
באופן כללי אנחנו מאמינים שהתורה שייכת לכל יהודי ויהודייה וממש לא רק לקצוות החרד"לים ו/או החרדים ושהיא מחייבת כל יהודי לפחות כמו שהיא שייכת לו.
מנגד, דווקא אי הקפדה על ההלכה בשלמות על אף עיסוק באידיאלים שונים מראה עד כמה מדובר בהליכה על חבל דק שתוצאותיו מסוכנות – ריקודים מעורבים. כשאין גבולות ברורים שמגדירים מראש את גבולות הדיון יכול כל חניך בן 15 להחליט בעצמו מהי צניעות נדרשת ומהי צניעות מוגזמת, מה נקרא קיום ההלכה ומה-"התעסקות בחיצוניות"..
בתנועת אריאל הדיון הזה לא היה מתחיל. לא כי אין באריאל חניכים שמגיעים מבתים פחות תורניים אלא כי באריאל ברור שהסמכות העליונה היא ההלכה. הלכה- ולא כל פרשנות שייתן לה כל חניך על פי השקפתם. על זה אין מקום לויכוח.
אז מזכ"ל בני עקיבא, (וכל ההורים המודאגים) יכולים להיות רגועים. בנ"ע לא מתחרדת. הרכזת שהפסיקה את הריקודים המעורבים בסה"כ עשתה עוד צעד קטנטן לכיוון הנכון.
(הכותב הוא תלמיד שיעור א' במעלה אליהו, בוגר תנועת 'אריאל')
מה דעתך בנושא?
18 תגובות
1 דיונים
123
ותפסיק עם ההשוואות וקטנוניות האלה.. אם יש משו' שאתה לא מסכים איתו אפשר לומר אותו בלי קשר להשוואה הקטנונית הזאת, ולוויכוח הילדותי הזה של מה יותר טוב.. לעצם העניין- כמובן שגם...
ותפסיק עם ההשוואות וקטנוניות האלה.. אם יש משו' שאתה לא מסכים איתו אפשר לומר אותו בלי קשר להשוואה הקטנונית הזאת, ולוויכוח הילדותי הזה של מה יותר טוב.. לעצם העניין- כמובן שגם בבנ"ע התורה היא מעל הכל. השאלה היא התורה עפ"י מי. יש רבנים שסוברים שחברה מעורבת היא דבר טוב ונכון לכתחילה, כך בחור דתי צריך לגדול תוך ידיעה והקפדה על הדברים האסורים הלכתית. (בין הרבנים- הרב צפניה דרורי הרב שרלו ועוד) יש רבנים הסוברים שחברה מעורבת זה דבר נכון בדיעבד. כלומר במציאות בה אנו חיים יש להמשיך את הפעילות בסניפים ולאט לאט השאיפות יגדלו ועמ"י והציבור הדתי לאומי ירצה יותר הפרדה, צניעות והקפדה (בראשם עומד הרב דרוקמן, לפניו היה הרב נריה זצ"ל) ויש רבנים הסוברים שחברה מעורבת זה דבר אסור ומכוער אפי' בדיעבד. זה אסור עפ"י ההלכה ואין מקום להקל במציאות של ימינו. (בין הרבנים- הרב ליאור, הרב מלמד ועוד) בבנ"ע מודעים לכך שיש יותר מ"דעת תורה" אחת בציבור הדתי לאומי ולכן נותנים את הבחירה לסניפים (נכון שהזרם השלישי נמצא קצת בנחיתות לפעמים, ועל כך יש להצטער ולפעול לשינוי [אם כי לענ"ד זרם זה גרם את זה לעצמו אבל זה לא הנושא עכשיו..]) לסיכום- כולנו מנסים לעבוד את ה' יתברך, לשפר את החברה והמדינה.. שנזכה בעז"ה.. בברכת חברים לתורה ולעבודה ;) נ.ב. נראה לי ממש בזיון התמונה הזאת, אני ממש מקווה שלא בחר אותה 'בוגר תנועת אריאל' כי -אולי באריאל לא יודעים את זה- היצורים האלה עם השיער הארוך שנמצאים בתמונה נקראים בנות ויש איסור בהלכה לראות אותם כפי שהם מוצגים בתמונה. כמו כן יש איסור לגרום לאחרים לראות דברים כאלה.. [ממש סליחה על העקיצה הקטנונית. לא הצלחתי להתאפק..]
המשך 22:07 19.11.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
שלומי
הרי גם אתה יודע שהתמונה נכונה למרבה הצער אז במקום לטפל במוגלה - אתה טומן ראשך בתירוצי לשון הרע ושאר ירקות???
19:47 29.09.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
קובי
אתם יודעים כמה נישואים כשרים ומשפחות כשרות נוצרו כתוצאה מ"האסון" הקרוי ריקודים מעורבים?
16:24 24.08.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
לכל המתלהמים
1, במשנה כתוב לא להרבות בשיחה עם האשה!!! וכשיתחתן אשתו תשמח שאנו מרבה שיחה עם נשים אחרת.. 2.כל מי שאמיתי עם עצמו. יודע שמהר מאוד קבוצה מעורבת מגיעה לריקודים והסתודדויות...
1, במשנה כתוב לא להרבות בשיחה עם האשה!!! וכשיתחתן אשתו תשמח שאנו מרבה שיחה עם נשים אחרת.. 2.כל מי שאמיתי עם עצמו. יודע שמהר מאוד קבוצה מעורבת מגיעה לריקודים והסתודדויות כמאמר חז"ל "אש בנעורת" וכל המיתתמים יודעים שקבוצה מעורבת יכולהמהר מאוד להגיע לבעיות
המשך 08:45 23.08.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
כל מילה בסלע
לא לחינם הביקורת הלא עינינית שלהם היא על שגיאות כתיב,, במקום לענות לגופם של הטענות הצודקות!!! אגב במסכת סוכה כתוב שהפרידו את הגברים מהנשים בשימחת בית השואבה בבית המקדש.. לכל...
לא לחינם הביקורת הלא עינינית שלהם היא על שגיאות כתיב,, במקום לענות לגופם של הטענות הצודקות!!! אגב במסכת סוכה כתוב שהפרידו את הגברים מהנשים בשימחת בית השואבה בבית המקדש.. לכל החוששים מהתחרדות... אגבמי שיודע , אגב התמונה אומרת הרבה
המשך 08:40 23.08.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
תלמיד כיתה י' בישל"ץ
נרך יאיר. בהצלחה בהרב גנץ שלי'.
23:56 20.08.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
שי
אתה מנסה לומר שכל מי שנמצא ימינה מבני עקיבא, לא מדבר עם נשים, אין לו אחיות, הוא לא רואה איך אבא מדבר עם אימא וכו'? אתה מתעקש לשכנע אותנו שבלי...
אתה מנסה לומר שכל מי שנמצא ימינה מבני עקיבא, לא מדבר עם נשים, אין לו אחיות, הוא לא רואה איך אבא מדבר עם אימא וכו'? אתה מתעקש לשכנע אותנו שבלי פעילויות מעורבות הילדים, רחמנא לצלן, לא יצליחו להקים משפחות? ההיפך הוא הנכון. אגב, את המילה "אורח" כותבים בחי"ת.
המשך 23:09 20.08.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אלחנן
"באישתו אמרו ק"ו באשת חברו" אולי לא נעים לשמוע אבל זה כתוב במשניות מסכת אבות...איזה באסה...עכשיו נשאר לשאול מה זה להרבות כשמדובר באישתך....אל תהיו מטורללים...יש הלכה ויש לא הלכה...יש...
"באישתו אמרו ק"ו באשת חברו" אולי לא נעים לשמוע אבל זה כתוב במשניות מסכת אבות...איזה באסה...עכשיו נשאר לשאול מה זה להרבות כשמדובר באישתך....אל תהיו מטורללים...יש הלכה ויש לא הלכה...יש בעיה רצינית להיות בתנועת נוער מעורבת בגלל שנמצאים שם בקשר יומיומי ארוך מתמשך וקליל עם בני ובנות המין השני דבר שאסור, ומביא להמון תקלות, ביננו חאלס...כולם יודעים את האמת...והשאלה מה אתה עושה...מקיים הלכה, מצוות, או מה שבראש שלך...
המשך 22:58 20.08.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
בני עקיבא
הרב שי פירון לא היה חוזר בתשובה באריאל... אתה המצאת פה שהדיון היה על ריקודים מעורבים אז אני יכול להגיד לך שבני עקיבא בחיים לא תיתן לגיטימציה לריקודים מעורבים. כי...
הרב שי פירון לא היה חוזר בתשובה באריאל... אתה המצאת פה שהדיון היה על ריקודים מעורבים אז אני יכול להגיד לך שבני עקיבא בחיים לא תיתן לגיטימציה לריקודים מעורבים. כי זאת פשוט לא הדרך של התנועה אלדר לאו לא יצא נגד ההלכה בכלל בכל המכתב שלו וגם בני עקיבא פועלת רק בהתאם להלכה. וגם התמונה הזאת היא מזעזעת. באיזה זכות אתה שם בתור תמונה שתתאר את בני עקיבא תמונה של בנים ובנות שוכבים ביחד על ערסל?? אתה לא רואה בזה לשון הרע והוצאת שם רע???
המשך 22:47 20.08.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
זאורוס
כל רינוני שיעור הא האלה... תתחיל להתגלח ואז תכתוב.
19:16 20.08.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר