רבניות מעייני הישועה: "קיבלנו כוחות, אנחנו חלק מקהילה גדולה"

רבניות מעייני הישועה: "קיבלנו כוחות, אנחנו חלק מקהילה גדולה"

נשות רבני הקהילות של תנועת מעייני הישועה, נפגשו השבוע בירושלים ליום עיון ייחודי. המטרה: גיבוש רעיוני, חברתי וערכי - במהלכו שמעו הנשים הרצאות והשתתפו בסדנת יצירה "התחדדה לנו התובנה על חשיבותה של דמות תורנית נשית בקהילה."

author-image
יום גיבוש לרבניות סרוגות: "קיבלנו כוחות"
  הרבניות בסדנת היצירה (עודד בן משה)

נשות מנהיגי הקהילות של תנועת מעייני הישועה, נפגשו השבוע בירושלים ליום עיון ייחודי. המטרה: גיבוש רעיוני, חברתי וערכי – במהלכו שמעו הנשים הרצאות מפי הרבניות שמחה דבש, שרה אליסף והרב מנחם בורשטיין ראש מכון פוע"ה, הנשים אף השתתפו בסדנת יצירה מיוחדת של רות ונטורה.

"נחשפנו לחידושים מעניינים והרצאות מחכימות, שייסעו לנו לפעול בקהילה", מתלהבת הרבנית ריקי חסאן אשת הרב יניב חסאן המכהן כרב קהילה בשדרות. "לצד ההרצאות העיוניות, יצרנו בסדנת אומנות כיפית, תוך מפגש עם הנפש, והתפנקנו בארוחת צהרים כיד המלך, ללא ספק זכינו ביום מפנק…".

"יום העיון הוסיף לנו כוחות", אומרת נועה פורת, רעיית הרב משה פורת המשמש כרב קהילה בבאר שבע, "אנו מרגישות חלק מקהילה גדולה ותנועה בצמיחה. התחדדה לנו התובנה על חשיבותה של דמות תורנית נשית בקהילה."

20150712-DSC_7660-2

הרב בורשטיין בהרצאה (עודד בן משה)

 

את יום העיון הייחודי, ארגנה כאמור תנועת 'מעייני הישועה', יו"ר התנועה אביחי בוארון, הודה לנשים על פועלן במשך כל השנה לצד הרבנים והדגיש את תרומתן לבניית הקהילה ולהעצמתה. "אתן הכוח העיקרי שפועל פעולה אולי יותר שקטה אבל יותר עוצמתית. הכל סובב סביב האישה והאימא. היא הציר והבריח התיכון סביבו הכל קיים. מי שחושב שהאיש משפיע יותר מהאישה לא יודע מה הוא מדבר. תפקידכן בעיצוב הקהילה והשפעה על המשפחות בה הוא מאוד מאוד קריטי. וזה לא רק כלפי אלו שכבר 'מחוברות' אלא גם ואולי בעיקר כלפי אלו שמתקרבות, שחוששות – אליהן להתחבר ואיתן ללכת יד ביד. אנחנו נעשה כל מאמץ לעזור לכן במשימה הזו. אנחנו מעריכים מאוד את הפעילות שלכן".

הרב מנחם בורשטיין שנשא דברים בפני נשות הרבנים, הדגיש את חשיבות הסיוע והעידוד שהן מעניקות לבעליהן כדי שיוכלו למלא בהצלחה את שליחותם בקהילה. "רב שרוצה להצליח בפעילותו בקהילה חייב את תמיכת רעייתו לצדו". או בשפת העם, מאחורי כל רב מצליח עומדת אשת הרב…

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
רבניות -כסוי ראש
משהלה | 23-08-2015 0:28
כנס נחמד. אבל אותי מזעזע לראות רבניות עם שיער בחוץ. זו דוגמא ? צניעות
2
מי קבע שהן רבניות?
יניב | 23-08-2015 10:29
בגלל שהם נשות רבנים? לא זכור לי שאישתו של רופא היא רופאה, ולא זכור לי שאשתו של שופט היא שופטת.
3
סבתא שלי הייתה יותר צנועה מהרבניות האלה..
נתי | 23-08-2015 14:13
עם כל המדרשות שלהן והן לא מגיעות לרמת הצניעות של הצדיקות של לפני שתי דורות, רק מעיר על ירידת הדורות. אם הן באמת היו מאמינות בקדוש ברוך הוא ובמעלת הצניעות, אין מצוות שהן היו מגלות טפח משיער ראשן ואלו הן "רבניות" לא פשוטות עם.
4
מס' 2 כתוב "נשות רבני קהילות" - תקרא טוב
אברהם יצחק - יעקב | 23-08-2015 15:36
5
לחלק ולפלג
שושי | 25-08-2015 10:25
רק ר נשות רבנים ממגזר מסוים ? רב הוא רב לכולם , ואשתו צפויה לקבל את כולם גם נשות רבנים עם כיסוי ראש אחר אינן שונות מנשות המטפחות ... פילוג חדש בא לעולם
6
מחאה על לשון הרע בתגובות!
חדוי | 29-12-2015 18:51
ישר כח לרבנות הצדיקות, יברכן ה׳.