איך להתייחס ליוזמה להקים בתי דין עצמאיים לגיור עבור אלה שאין להם פתרון במצב העכשווי?
היא יוזמה הקורעת את עם ישראל לגזרים. יש לצעוק עד לב השמיים.
למה? מה הבעיה?
יהיו מעתה שני סוגי יהודים. יהיו יהודים על פי רב א' וגויים על פי רב ב', כמו שלצערנו יש מזון כשר לפי רב א' וטרף לפי רב ב', ורב בזיון וקצף. אבל זה יהיה לאין ערוך יותר חמור.
אבל אלה רבנים גדולים ומפורסמים?
אשרינו. אבל איני יודע אם הם גדולי הדור. כדי לקבוע מי יהודי ומי גוי ,צריך גדולי הדור ואפילו גדולי הדורות.
ש: אבל הם מכנים את היוזמה שלהם "גיור כהלכה"?
גם אם זו הלכה, לא כל מה שטוענים שהוא הלכה מתקבל בסופו של דבר להלכה אלא הקובע הוא הסנהדרין ובימינו הרבנות הראשית לישראל.
אז יש להם דין זקן ממרא?
זה סגנון חריף. אמנם מצאנו סגנון זה בירושלמי מובא בתוספות (עבודה זרה לו א) לגבי רב שהחמיר על עצמו בסוג מסוים של חֵלֶב או שומן, והרב מאותו מקום בבבל אמר לו: אכול או אני מכריז עליך זקן ממרא. אבל זה לא במובן ההלכתי אלא במובן המליצי. על כל פנים מה שאמרת שהם רבנים גדולים מחמיר את הנושא כי סתם עם הארץ שחולק על הסנהדרין אין לו דין זקן ממרא אלא סתם דיו חצוף, ורק למי שהגיע להוראה יש דין זקן ממרא. וכן לענייננו אם אדם פשוט חולק על הרבנות הראשית, אין להתרגש, אך אם רבנים גדולים סוללים כביש עוקף לרבנות הראשית ,זה מהלך חמור.
אבל הם אומרים שזה מהלך נצרך ושהם באים לפתור את הבעיה של אלפי אנשים מבוגרים וילדים שלא יכולים להתגייר במצב העכשווי?
זו עצם הבעיה. סימן שהם מציעים הלכות אחרות .וכך יווצרו שני סוגי יהודים, שני סוגי ילדים, ויתקלו בבעיות חמורות בנישואין.
שמעתי שהם מסבירים שלא תהיה פגיעה במתגיירים שלא יוכרו מצד המדינה, משום שהם יחתנו אותם. הם מקווים שיבואו כל כך הרבה שהרבנות תכנע.
אם כן, כמו שאמרנו זו רבנות אלטרנטיבית לרבנות הראשית. כבר בזמנו אמר מרן הרב קוק שהאגודה יכניסו את הרפורמים שאם להם יש בית דין אלטרנטיבי אז גם לרפורמים מותר. ב"ה במשך השנים החרדים בהדרגה הבינו וקיבלו את הסמכות של הרבנות הראשית, ואז עתה יורים עליה מבית. וכי יעלה על הדעת שהשוטפים יפתחו ערוץ חדש על בתי המשפט?!
האם אמנם לרבנות הראשית יש דין סנהדרין?
לא. אבל עיין בספר החינוך שבכל דור ודור גדולי הדור ממלאים את מקום הסנהדרין. ורבנו הרב צבי יהודה היה חוזר על זה שהרבנות הראשית היא "השופט אשר בימיך". כמו שיש דין מרא דאתרא על עיר ,כך יש דין מרא דאתרא על ארץ ישראל ומדינת ישראל. יש סיפור שאשה באה אל הגר"א עם שאלה על מרק. אמר הגר"א: פני למרא דאתרא ולא אלי. התחננה שילדיה מחכים לה. הגר"א ריחם עליה ופסק שהמרק כשר.אך ברידתה בדרגות היא מעדה והמרק נשפך. אמר לה הגאון בצער: הרי אמרתי לך לשאול את המרא דאתרא ולא אותי. הרבנות הראשית היא הקובעת בעניינים כלל-ישראלים. כמו שיש אנרכיסט בתחום הלאומי כך יש אנרכיסט בתחום הרוחני. לא כן. "דָבּר אחד לדור ואין שני דברים לדור" (סנהדרין ח א. דברים לא כז). "דבר אחד – מנהיג אחד" (רש"י).
לפי החוק, הרב הראשי הוא היחיד המוסמך לחתום על כל תעודת גיור. והם אמרו שאם יסרב לחתום, הם יפנו לבג"ץ?
נקוה שזה לא נכון,ואם כן, אז מתברר שהבג"ץ הוא המגייר. אסון שאין כמוהו. הנחמה היחידה היא שהעולים מרוסיה הם אנשים פיקחים ,אי אפשר לשטות בהם והם לא יסכימו להתגייר בגיור שידוע מראש שלא יתקבל ע"י כמעט כל הרבנים ובעקבותיהם כמעט כל הציבור הדתי.
ובסיכום?
ת: נגד הקורעים את העם לגזרים, יש למחות ולצעוק עד לב השמים.
מה דעתך בנושא?
16 תגובות
0 דיונים
אלי
גדולי הדור? הצחקתה אותי!
10:23 31.08.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
מיכה
הרבנות פקידה של הממשלה. אם מדינות הממשלה משתנה (בחוקים חדשים), גם החלטות הרבנות השתנו... ( בפסקי דין). מי גדול הדור?
19:42 20.08.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
מישהו
אם הגיור לא תופס, הרי הם מכשילים את עם ישראל בנישואין עם גויים, ואם הוא תופס, הרי הם מכשילים את המתגיירים בזה שבתור גויים מספיק היה להם לשמור על 7...
אם הגיור לא תופס, הרי הם מכשילים את עם ישראל בנישואין עם גויים, ואם הוא תופס, הרי הם מכשילים את המתגיירים בזה שבתור גויים מספיק היה להם לשמור על 7 מצוות בני נח כדי לזכות לגן עדן, ואילו עכשיו, הסיכוי שלהם לגהינום גדל עד מאוד. וזה ממש בפני עיוור לא תתן מכשול. למה אף אחד לא אומר את זה?????
המשך 09:12 17.08.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
א
אין להשוות אותם לאלו של המקלים.
09:10 17.08.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אבי
במצבים של פיקוח נפש הקב"ה התערב להציל את עם ישראל ולכן המציאות בפועל תוכיח מי צדק כמו שהיא הוכיחה מי צדק מי שהיה בעד הקמת המדינה החילונית שהצילה מיליוני יהודים...
במצבים של פיקוח נפש הקב"ה התערב להציל את עם ישראל ולכן המציאות בפועל תוכיח מי צדק כמו שהיא הוכיחה מי צדק מי שהיה בעד הקמת המדינה החילונית שהצילה מיליוני יהודים או מי שהיה נגדה ומה זה גרם כולנו יודעים.. גם כאן מי שהיה בעד הדעה המקלה בגיור אך המחמירה בהתבולללות או הפוך כולנו נדע מי צדק אבל הסכנה לצערינו והלוואי ולא תקום צרה שיפלו שוב "חללים" בדרך.
המשך 20:13 16.08.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
דוד
ליוסף התגובה שלך הראשונה סבירה אבל בתגובה שני מי אתה שתגיד מה שאתה חושב לרב בכזה צורה ?!!!!!! ושיג לחוכמה שתיקה
01:53 13.08.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יניב
וכולם יודעים את זה!
17:15 12.08.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
א' בחור
לכל הטוענים. בכשרויות. הרבנות פוסקת לפי רוב הדיעות המקילות כדי שרוב עם ישראל יוכלו לאכול כשר. אך יש שיהודים שרוצים להחמיר ולהדר יותר בכשרות האכילה ולכן יש בדצי''ם שמחמירים יותר. וכמו''כ...
לכל הטוענים. בכשרויות. הרבנות פוסקת לפי רוב הדיעות המקילות כדי שרוב עם ישראל יוכלו לאכול כשר. אך יש שיהודים שרוצים להחמיר ולהדר יותר בכשרות האכילה ולכן יש בדצי''ם שמחמירים יותר. וכמו''כ בנוגע לגיור שהן אמת שהרבנות מגיירת אך זה עפ''י כללי ההלכה הכי מקילים ופחות מזה זה לא גיור טוב. אך יש כאלו שרוצים להחמיר בגיור כמו בכשרות ולכן יש אלטרנטיבות שמחמירות כגון בי''ד הר' קרליץ. (כי אני בתור מנסה להחמיר לא ארצה להתחתן עם גיור סטרנדרתי ואעדיף הכי מהודר אך אני לא אומר ח''ו שזה לא גיור. אלא שזה לא מספיק בשבילי) אך להקל מכללי ההלכה הכי בסיסים זה כבר לא נחשב לגיור ולא יכולות להיות בזה אלטרנטיבות. וזה כאילו שבכשרות יבואו רבנים ויקילו באכילת חזיר וכו' ח''ו.
המשך 06:03 12.08.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
משה
רמב"ם ממרים א'/א' שרק לבי"ד שבלשכת הגזית נאמר "ועשיח ככל אשר יורוך". עיין רדב"ז שלבי"ד של יבנה לא הייתה סמכות כזאת. ואף שביבנה רצו ליצור סנהדרין בלישכת הגזית וירטואלית, ע"י...
רמב"ם ממרים א'/א' שרק לבי"ד שבלשכת הגזית נאמר "ועשיח ככל אשר יורוך". עיין רדב"ז שלבי"ד של יבנה לא הייתה סמכות כזאת. ואף שביבנה רצו ליצור סנהדרין בלישכת הגזית וירטואלית, ע"י איסוף פסיקות הסנהדרין, כאמור בתחילת התוספתא לעדויות. וכן בהמ"ק וירטואלי ע"י תקנת התפילות. לא נחשבו כסנהדרין בלשכת הגזית. ר"ה כה'. ר"ג מכריח את ר"י להשמע להכרעות הסנהדרין ביבנה לא מצד "ככל אשר יורוך", אלא מצד "כך מקובלני מבית אבי אבא", כלומר מפסיקת הסנהדרין התקנית בלשכת הגזית! עוד סיבה לכניעתו של ר"י שהמועדים תלויים בקביעת בי"ד ולא בחשבון היחיד. עשה לך רב וקנה לך חבר". זה בא לחזק את חשיבות החבר. ברב אינך צריך להשקיע - עשה לך. אבל בחבר אתה צריך להשקיע - קנה לך. הרב הוא ברירת מחדל למי שלא יכול לברר את ההלכה לבד, כי לברר לבד לכולם עדיף, כאמור: "איזהו ת"ח זה הרואה טריפה לעצמו".
המשך 00:52 12.08.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אני
16:31 11.08.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר