בישוב עלי הרסו כוחות הבטחון בית בשכונת היובל - סרוגים

בישוב עלי הרסו כוחות הבטחון בית בשכונת היובל

בשכונת היובל בישוב עלי הרסו הלילה כוחות הבטחון בית שנבנה על קרקע פרטית פלסטינית. התושבים אומרים: "היום כואבים ומחר ממשיכים הלאה" ומודים לתנועת שלום עכשיו

בישוב עלי הרסו כוחות הבטחון בית בשכונת היובל
  ההרס בעלי (טובי שריד)

בשכונת היובל בעלי הרסו הלילה כלים הנדסיים של כוחות הבטחון בית וחצי שנבנו על פי פסיקת בג"צ על קרקע פלסטינית פרטית.

המאבק על הסדרת גבעת היובל נמשך כבר כמה שנים, וכזכור ביתו של רס"ן אלירן פרץ הי"ד שהיה גם הוא חלק מתוכנית ההריסה הוסדר ויישאר עם יתר בתי השכונה.

בניגוד לעימותים בבית אל בשבוע שעבר,ההריסה עברה בשקט ללא אירועים חריגים, תוף שיתוף פעולה של התושבים.

בישוב עלי הגיבו על ההריסה: "סיומו של מאבק ארוך אנחנו כואבים הערב את הריסתו של בית בשכונת היובל. עם קצת יותר יצירתיות מצד בג"צ ניתן היה למנוע את ההרס הזה אשר ממנו אף אחד לא מרוויח כלום."

הריסת הבתים בעלי

(תמר אסרף)

עוד הוסיפו בישוב, ברכה ל'שלום עכשיו' שהגישה את העתירה נגד הבתים: "היום כואבים ומחר ממשיכים הלאה. עלי ושכונת היובל בתוכה ימשיכו להתפתח להיבנות ובהזדמנות זאת גם תודה לתנועת שלום עכשיו שסייעה רבות בתהליך ההסדרה והפיתוח.נאבקנו עד עכשיו בכל דרך לגיטימית אין לנו עניין להאבק לא בחיילים ולא במי שמבצע את הפינוי, הם לא אחראים על ההרס!"

בית בעלי טובי שריד (1)

זה היה ביתי. הבית לפני ההריסה (טובי שריד)

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
אז מה? גם בפתח תיקווה היו הורסים
| 04-08-2015 9:17
לא ברור מדוע מלכתחילה מתחילים לבנות לפני שהתקבלו כל האישורים. כך מי שרוצה לבנות בפתח תיקווה מגיש קודם תוכניות למחלקת ההנדסה בעיר ומחכה יעברו את כל הוועדות
2
לכל המגיבים ההזויים שמדברים על בנייה ללא כל האישורים
| 04-08-2015 9:43
הטענה המגוכחת של הערבים בחסות השמאל על קרקע פרטית היא פשוט ההמצאה התורנית להפקעה פשוטה של הקרקע והריסת המבנים. כל ערבי שבא וטוען על קרקע פרטית עם אישורים פיקטיביים מגוחכים מירדן או איזה קושאן באוש שלא באמת קיים. וידו של הערבי על העליונה למה ככה, אם היו קוראים להם אחמד לא היו הורסים נקודה! זוהי תשובה ציונית הולמת לפיגוע נגד האשה אמש ובכך מתירים את המשך ההתפרעות נגד היהודים. אחד הורג השני ממשיך והורס בתים וישנה חגיגה.
3
ל 2 הטענה היא לא כלפי הערבים
| 04-08-2015 11:01
הטענה היא לא כלפי הערבים. בפתח תיקווה אין ערבים ועדיין צריך אישור בשביל לבנות - כולל תשלום מיסי בנייהת אגרות וכוץ
4
האבסורד הגדול הוא שאין ערבי שבא וטען שהקרקע שלו
איטה | 04-08-2015 11:10
הכל לכאורה... הבעיה שההריסה היא לא לכאורה... כתוב בכתבה שההרס בוצע בשיתוף פעולה עם התושבים- זה לא נכון, לא הפרענו להם כי הם באמת לא הסמכות אבל גם לא עזרנו. תושבת עלי
5
לשלוש
| 04-08-2015 11:33
ממיטב הבנתי בסיפורים דומים, על האישורים שאתה מדבר כלל אין חילוק שהם מחוייבים על פי חוק ואישורים אלו סודרו. אם זו הייתה הבעיה הייתי מסכים איתך אך כאן בית המשפט הרס רק בגלל טענת פרטיות הקרקע, מה שהופך דה פקטו ורטרו אקטיבית, גם עם כל האישורים המנהליים שאושרו, את הבנייה ללא חוקית והרס. איך ניתן לחזות את המציאות הזו? אתה בונה עם אישורים והכל בסדר ואתה נתון לחסדי הטענה המגוחכת הזו רטרו אקטיבית פשוט הזוי. אם נתנו משכנתא לבית זה וגם הבנק לא איתר בעיית חוקיות הזויה, תסכים איתי שמשהו פה לא עובד כשורה.?!
6
לאחד
תושב עלי | 04-08-2015 11:38
הם אף פעם לא נותנים אישורים...
7
התרגדיות בכלל לא בגלל החום, זה בגלל שהצניעות צריך שיפור
| 04-08-2015 11:42
התרגדיות בכלל לא בגלל החום, זה בגלל שהצניעות צריך שיפור גדול ומיד "וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ" הוא הרי פסוק בתורה. חזקו ויאמץ לבבכם, וכבר ידוע מכתבו של החפץ חיים זיע"א משנת תרפ"ד הנדפס בסוף מכתבי הח"ח, אל כבוד הרבנים והאדמו"רים בדבר התבערה הגדולה אשר נפלה בכרם ישראל ע"י "המודה" – האופנה הגרועה. וכתב שם שחובה על כל איש ישראל וביותר על הרבנים ועל כל החרדים לדבר ד' לדרוש ברבים מגודל הענין הזה הנוגע לקיומנו ולהצלחתנו בגוף ובנפש בזה ובבא ויתקיים מאמר הכתוב והיה מחניך קדוש עכ"ד. אורך השמלה לא יהיה פחות בכל אופן של תנועה – קימה, ישיבה וכיוצא, שהשוק באשה הוא מהברך ועד הקרסול מחוסה לגמרי, וממילא מקום זה חייב להיות מכוסה בשמלה רחבה כדין ולא די בגרביים, וכן מבואר ב"ערוך השולחן", "חיי אדם", שו"ע הגר"ז, "הבן איש חי", "שו"ת מנחת יצחק", "שבט הלוי", הגרש"ז אוירבאך, אי לכך בוודאי כך ראוי לנהוג, וכמו שנכתב שישנם אי אלו שבדו מליבם להוציא דיבה על שמלות ארוכות שהינן "רחוביות", ברור שזו עורמה של היצר לפגוע ב"ירך יעקב", וכידוע שכשקול יעקב מצפצף, אין ידי עשו שולטות. דוקא נגד עשו מספיק תורה לנצח. אבל נגד ישמעאל שיש להם מעלה בצניעות, לא מספיק תורה, וצריך לחזק את הצניעות אצלנו היהודים ובפרט החרדים. צניעות היא המצוה העיקרית בה תלוי כל יסוד ובנין היהדות. והנה הנביא מונה את הצניעות כאחת משלושת הדרישות הבסיסיות מכל אדם מישראל "הִּגִיד לְָך אדָם מַה טֹוב ומָה ד' דֹורֵש מִּמְָך, כִי אִם עֲׂשֹות מִׁשְּפָט, וְַאהֲבַת חֶסֶד, וְהַצְנֵעַ לֶכֶת עִם אֱֹלקֶיָך", שלושת העקרונות הללו שדורש מאיתנו ד' הם פינה ויתד לשלמות האישיות. לפיכך דרישות הצניעות בלבוש ובהנהגות האשה הינן פועל יוצא מחובת הצניעות הכללית. הצניעות מתמקדת בהפנמה וברוחניות בעוד שההחצנה מתמקדת בראוותנות ובגשמיות. ולשומעים ינעם ועליהם תבוא ברכת טוב.
8
5 - אתה תמים או מתמם
| 04-08-2015 11:48
בשומרון קודם בונים ואחר כך דואגים לאשורים. החלטות לא ניתנות רטרו אקטיבית. בהליך מסודר - מגישים בקשה. יש זמן להגיש התנגדות ואז מאשרים. כשהכל נעשה לפי הפרוצדורות המקובלות - בית המשפט לא יצווה להרוס.
9
עלי - תושבים ציונים ואידאליסטים אמיתיים ולא נדלניסטים
כמו עסקת גבעת האולפנה של מכירת ארץ ישראל | 04-08-2015 12:17