ההסכם שנחתם בין המעצמות ואיראן טוב לישראל ולו משום שהוא דוחה את מימוש האופציה הצבאית. הפחד מפני הפצצה האירנית שזורה בציבור, ראש ממשלת ישראל, מורה על חסר באמונה. במקום שאין לנו היכולות לעמוד על נפשנו, אין לנו אלא להישען על אבינו שבשמים. כאמור ה' ילחם לכם ואתם תחרישון. ישראל בטח בה' עזרם ומגינם הוא. יען נצח ישראל לא ישקר. קובע הרב אפרים זלמנוביץ הרב הראשי מזכרת בתיה.
אחד מעיקרי האמונה הוא הצו להאמין באמונה שלימה בביאת המשיח ואף על פי שיתמהמה עם כל זה אחכה לו בכל יום שיבוא. חכמינו מסרו לנו את סימני הגאולה המרמזים על בואו הקרוב של הגואל. אחד מהרמזים, מגלה לנו הנביא ישעיהו (פרק ב) "והיה באחרית הימים" מפרש רש"י "לאחר שיכלו הפושעים" "והלכו עמים רבים ואמרו: לכו ונעלה אל הר ה' אל בית אלוהי יעקוב ויורנו מדרכיו ונלכה באורחותיו כי מציון תצא תורה ודבר ה' מירושלים ושפט בין הגויים והוכיח לעמים רבים וכתתו חרבותם לאתים וחניתותיהם למזמרות לא ישא גוי אל גוי חרב ולא ילמדו עוד מלחמה".
מבאר הרד"ק (שם): מתפקידיו של מלך המשיח – לפתור בדרכי שלום סכסוכים או תביעות שיהיו בין העמים. הוא יהיה אדון לעמים והוא יוכיח אותם ויאמר להם: ישר המעוות לבעל דינך! וכך תימנע המלחמה בין עם לעם והוא מלך המשיח ישלים ביניהם. העולם יהיה ללא מלחמה ואת כלי הנשק יפרקו ומהם יעשו כלים לעבודת האדמה.
הנביא ישעיהו מתאר את מלך המשיח כאיש חכם בעל מידות שתפקידו להביא את הגאולה (פרק י"א): ויצא חוטר מגזע ישי ונצר משרשיו יפרה ונחה עליו רוח ה' רוח חכמה ובינה רוח עצה וגבורה רוח דעת ויראת שמים …. ושפט בצדק דלים…. וגר זאב עם כבש ונמר עם גדי ירבץ (אירן עם ישראל)… ואסף נדחי ישראל ונפוצות יהודה יקבץ מארבע כנפות הארץ."
הפחד מפני איראן גרעינית מורה על חוסר אמונת היושבים בציון בהבטחה הכתובה בתורה "אם בחוקותי תלכו ואת מצוותי תשמרו ועשיתם אותם… וישבתם לבטח בארצכם ונתתי שלום בארץ ושכבתם ואין מחריד… וחרב לא תעבור בארצכם" (ויקרא כ"ו)
זאת יש להבין, ישראל איננה יכולה להתמודד לבדה עם הבעיה הגרעינית. כל שנותר לנו הוא להתפלל שאכן אירן וסוריה וגם צפון קוריאה תתפרקנה מנשקן. בניגוד לנו, לארצות הברית היכולת לוודא שאירן לא תייצר פצצה גרעינית. בכוחה לפרוק את אירן מיכולותיה הצבאיות. ובמידה של כישלון ואי כיבוד ההסכמים שנחתמו, רק ארה"ב מסוגלת לפעול נגד אירן או סוריה גם באמצעים צבאיים ולוודא שהמדינות הללו יעמדו בדיבורן ובאמת תתפרקנה מנשקן.
(הכותב הוא רבה הראשי של מזכרת בתיה)
מה דעתך בנושא?
3 תגובות
0 דיונים
16:48 17.07.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יהודי פשוט
אוי לאותה בושה. יעקב אבינו שחשש שמא ייהרג, כדברי הגמרא בברכות, בטח היה קטן אמונה. מה לא יעשו כדי לזלזל במדינת ישראל ובעומד בראשה
14:38 17.07.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יש כאלו שרוצים לזרז הגאולה ולעורר עצמם לצפות להגאולה בדרך הנכון, קודם כל צריך לדעת מהו התמונה האמיתית של הגאולה, שאם אינו יודע מהו התמונה האמיתית של הגאולה ועל...
יש כאלו שרוצים לזרז הגאולה ולעורר עצמם לצפות להגאולה בדרך הנכון, קודם כל צריך לדעת מהו התמונה האמיתית של הגאולה, שאם אינו יודע מהו התמונה האמיתית של הגאולה ועל מה הוא מצפה ועל מה הוא מחכה, לא נחשב מחכה לביאתו של משיח, וכמו ילד קטן שלא זוכר את אביו כלל. והדרך כיצד להגיע לזה נראה כמו שכתוב בספרים על הפסוק "האמנתי כי אדבר " שאם אדם מדבר על אמונה זה מעורר את האמונה בלבו ואם לא מדברים יש סכנה שאדם ישכח מזה ח"ו, כי באמת הדבור משפיע על הלב של האדם, כמו שאנו רואים שהדבור על ענינים גשמיים וח"ו על עניני יצה"ר משפיעים על הלב האדם בעל כרחו, ולא רק המחשבות משפיעות על הלב אלא גם הדבורים ביותר משפיעים, והדיבור משפיע ונכנס לאט לאט בע"כ לתוך לבו, ומאויבי תחכמני ובודאי מדה טובה מרובה, ולכן אדם יכול שיחשוב כל הזמן מחשבות בענינים רוחניים מחשבות של אמונה אמיתית, והתכלית והמטרה האמיתית שלו בעולם הזה, עד שזה יעורר את לבו וישפיע בע"כ על לבו האמת ע"פ התורה, כי זה באמת הנקודה הפנימית של הלב של היהודי שרוצה לעשות רצון ד' כמו שהרמב"ם אומר שמכים אותו עד שיאמר רוצה אני, וזה נחשב רצון מפני שבאמת בפנימיות לבו הוא באמת רוצה כך אלא שהחיצוניות מכסה. לכן אם אנו רואים שריבוי המחשבה וריבוי הדבור בדבר משפיע על האדם ומסיר את לבו לדברים שלא שייכים אליו כלל , כל שכן שאם יחשוב הרבה וידבר הרבה על ענינים שהם רצון נקודת פנימיות לבו (כמו אמונה בד') אז בודאי ובודאי שזה יבטל את החיצוניות המכסה על הלב ויתעורר לבו לדברים האלה, ולכן נחוץ מאד ללמוד את הענינים האלה שספרים מדברים עליהם, וגם לדבר על זה לא רק לעצמו אלא גם לאחרים כי תלמידי יותר מכולם. אבל כמובן שאם האדם רוצה שהדבור שמדבר אל אחרים ישפיע גם על עצמו צריך לזה כונה שיכוון כאילו הוא מדבר אל עצמו וזה באמת ישפיע עליו ואחרי שאדם באמת יכין ויכשיר את לבו למטרה הנכונה אז גם התפלה שמתפלל והצפיה שלו יעשו באמת רושם בשמים כי אז הדברים יוצאים מן הלב. ובזה אפשר להבין מה ששואלים מפרשים על מה שאנו מתפללים בכל יום שלשה פעמים על הגאולה ולמה עדיין לא נענינו, והתשובה היא שהדבר תלוי לפי הלב של האדם החשיבות היא לפי כמה תשוקה יש לו באמת לגאולה אמיתית, או אם אדם לא מתפלל על הגאולה האמיתית שאז אינו שייך שימשיך עי"ז את הגאולה השלמה, ובימים אלו יש לפנינו עבודה גדולה שצריכים לעשות כדי לקרב הגאולה.
המשך 11:53 17.07.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר